Chcete byť krásni a zdraví? Viac spite

Chcete byť krásni a zdraví? Viac spite
4.3.2018 v kategórii Mama, autor redakcia, foto: istockphoto.com

Zdá sa nám, že deň je krátky a tak si ho predlžujeme do noci. Nedostatok spánku však výrazne oslabuje našu imunitu. Viete, aký je ideálna dĺžka uzdravujúceho spánku?

Spánkom proti chorobe

Dostatočne dlhý čas na spánok poskytuje organizmu možnosť regenerácie a nápravu poškodení, ktoré vznikli počas náročného dňa.

Keď MAMY nemôžu ZASPAŤ
Prečítajte si tiež:

Keď MAMY nemôžu ZASPAŤ

Kvalitný spánok je súčasťou zdravého životného štýlu, preto by sme si ho nemali kaziť neskorou večerou. Posledné jedlo je vhodné zjesť 2 až 3 hodiny pred spaním, inak organizmus nedokáže jedlo dostatočne stráviť. Škodí to tráviacim orgánom, srdcu aj pečeni. Spánok pred polnocou podporuje detoxikáciu organizmu.

Prirodzené svetlo je v práci dôležité, telo ho potrebuje

Ľudia pracujúci v kanceláriách s oknami a vytiahnutými žalúziami potrebujú v noci spať  v priemere o 46 minút kratšie oproti tým, ktorí pracujú v miestnostiach s minimom prirodzeného svetla, údaje svojich pozorovaní poskytol Journal of Clinical Sleep Medicine.

Ak teda pracujete v malej, zatemnenej miestnosti, aj vy potrebujete nielen dostatočne dlhý spánok, ale vyskúšajte aj extra porciu slnečných lúčov počas rána. Ak máte možnosť, absorbujte svetlo počas cesty do práce, ak slnko nesvieti, vytiahnite rolety, prípadne si doprajte extra porciu zeleného čaju i dostatok čistej vody. To vás vzpruží počas dňa a cez noc si zase viac oddýchnete, aspoň to tvrdia odborníci.    

Naštartujte svoju imunitu počas spánku!

Recept je jednoduchý – potrebujete spať primerane dlhý čas. Vedci zistili, že spánok by mal trvať približne 7 hodín a 38 minút.

Podľa poslednej americkej štúdie totiž ženy, ktoré spali dostatočne dlhý čas, boli priemerne o 5 dní menej choré ako tie, ktoré spávali v noci menej ako 6 hodín, ale aj tie, ktoré holdovali spánku viac ako 9 hodín.

Bylinky na pokojný spánok
Prečítajte si tiež:

Bylinky na pokojný spánok