Beh pre život
Odbehnime 4 km pre svoje zdravie!
21. júna v PREŠOVE, 28. júna v BRATISLAVE!
„Odbehnime štyri kilometre pre svoje zdravie!“
Odbehnime štyri kilometre pre svoje zdravie!“ Tak znie hlavné motto siedmeho ročníka Tesco Beh pre život, jedného z najväčších charitatívno-športových podujatí svojho druhu na Slovensku. Tohtoročný Tesco Beh pre život organizuje Nadácia Tesco v spolupráci so Slovenskou nadáciou srdca. Všetky vyzbierané financie budú využité v rámci edukačných aktivít zameraných na edukáciu a prevenciu pred obezitou a nezdravým životným štýlom u detí a mladých ľudí.
Tesco Beh pre život je charitatívno športové podujatie pre bežcov aj nebežcov. Trať dlhú štyri kilometre môžu bežci prebehnúť alebo prejsť spolu s kočíkmi alebo zvieracími miláčikmi. Každý účastník dostane na štarte tričko a balíček od partnerov behu, v cieli medailu a občerstvenie.
Príďte si s rodinou zabehať a urobte niečo pre svoje zdravie! Za každú absolvovanú aktivitu získate nálepky, ktoré si v cieli môžete vymeniť za kupóny Clubcard.
www.behprezivot.sk
Deti a ich životný štýl
Fyzická aktivita
Pohyb:
• IBA 12 % 15-ročných dievčat a 22 % 11-ročných dievčat vykonáva denne na Slovensku stredne intenzívnu fyzickú aktivitu
• IBA 27 % 15-ročných chlapcov a 30 % 11-ročných chlapcov vykonáva denne na Slovensku stredne intenzívnu fyzickú aktivitu
• 25 % chlapcov a dievčat udáva, že hodiny telesnej výchovy v škole sú jediným miestom ich pohybu (v minulosti 8,5 % chlapcov a 11,3 % dievčat)
Vedeli ste, že:
• deti na základných školách sledujú TV denne 2,3 hodiny?
• 2/3 detí strávi denne 1,4 hodiny pri počítači a denne sa učia 1,6 hodiny:
• v priemere presedia denne 5,3 hodiny?
Pre zaujímavosť:
• % detí, ktoré trávia voľný čas hrou na PC stúpa v starších vekových kategóriách (61,5 % mladších detí verzus 74 % starších detí),
• deti na vidieku sa častejšie (67 %) vo voľnom čase venujú pohybu ako deti z mestskej školy (61 %),
• tieto naopak uprednostňujú hru na počítači (10 % v meste verzus 5 % na vidieku).