Mladá značka, ale spoločnosť sa zaoberá vývojom a výrobou detských výrobkov viac ako 30 rokov
S nikým menším, než je slávny FC Liverpool, sa spojila britská značka detského tovaru JOIE a stala sa jeho historicky prvým rodinným partnerom. Výsledkom spolupráce je mj. špeciálna edícia autosedačiek a Kočíkov Liverbird, z ktorej predaja venuje JOIE časť ceny na charitatívne projekty. Prečo je taká podpora logická, vysvetluje Florian Jaeggi, obchodný riaditeľ poprednej svetovej značky JOIE.
Ako je možné, že značka založená ešte len v roku 2011, sa tak rýchlo zaradí medzi popredných výrobcov detského tovaru?
Hoci bola značka Joie založená pomerne nedávno, naša spoločnosť sa zaoberá vývojom a výrobou detských výrobkov viac ako 30 rokov. Po túto dobu sme vyvíjali a vyrábali produkty pre globálne značky. V roku 2011 sme sa rozhodli, že zúročíme naše skúsenosti a znalosti nazhromaždené behom desiatok rokov a vložíme ich do našej vlastnej značky.
To znamená, že Joie nie je úplným nováčikom na trhu?
Nie, to naozaj nie je. Sme celosvetovo najväčším výrobcom autosedačiek a jedným z najväčších výrobcov detského tovaru vôbec. Máme veľké množstvo skúseností a ohromné výrobné kapacity. Teraz vlastníme 3 výrobné závody, rozsiahle testovacie zariadenia a laboratóriá. Okrem sídla v Anglicku, sme postupne vybudovali svoje pobočky v Nemecku, Švajčiarsku, Číne a USA. Zároveň spolupracujeme s distribútormi na predaji našich výrobkov vo viac ako 70 krajinách sveta.
Keď ste už skôr boli úspešní, prečo ste sa rozhodli založiť značku Joie?
V priebehu mnohých rokov v detskom odvetví sme dospeli k názoru, že prioritou výrobcov detských produktov by malo byť najmä bezpečie detí. Z nášho pohľadu na všetky výrobky na trhu tento názor rešpektovali alebo boli pre mnoho rodičov nedosiahnuteľné. Naším cieľom je poskytovať bezpečné, starostlivo navrhnuté a praktické produkty za dostupnú cenu.
Ako je možné vytvoriť vynikajúci produkt a zároveň ho zachovať dostupným pre väčšinu rodičov?
Naše výrobné závody sú úplne vertikálne integrované, zjednodušene povedané vyrábame si takmer všetky komponenty, ktoré potom spojíme vo výsledný produkt. Máme vlastné tými vývojárov, moderné testovacie zariadenia, laboratóriá, takže máme plnú kontrolu nad všetkými nákladmi vznikajúcimi pri vývoji a výrobe produktov. Naše externé náklady sú úplne minimálne. Navyše naša spoločnosť nie je vlastnená akcionármi, ktorých jediným záujmom je zisk. I cez veľa ponúk na odkúpenie firmy v priebehu rokov sme stále vlastnený rodinou našich majiteľov.
Keď zvážime vaše možnosti, ako je možné, že nie ste víťazom každého testu?
Našim cieľom nie je vyhrávať každý test, ale poskytnúť rodičom praktický a bezpečný výrobok naprieč celým spektrom výrobkov pre deti. To, čo môže byť dobré pre jednu rodinu, nemusí byť nutne vhodné pre druhú, a tak chceme mať vhodné riešenia, pokiaľ možno pre každého. Ponúkame rodičom praktické riešenia, ktoré im uľahčujú život. Samozrejme i my máme mnoho víťazov testov, nech už sú to spotrebiteľské testy autosedačiek, ako napríklad ADAC, alebo Red Dot Design Award za naše kočíky. My ale hlavne chceme mať dobré riešenia pre každého.
Vlani ste zahájili spoluprácu so slávnym anglickým futbalovým klubom Liverpool FC. Čo je zmyslom tejto spolupráce?
Stali sme sa historicky prvým rodinným partnerom klubu Liverpool FC. Vďaka nášmu spojeniu sme napríklad vytvorili špeciálnu edíciu Livebird s autosedačkami a kočíkmi s logom LFC, z ktorých predaja časť ceny venujeme na charitatívne projekty Liverpool Foundation. Podieľame sa na aktivitách Liverpool FC, ako je napríklad projekt Kop Kids, a tiež na akciách usporadúvaných týmto klubom pre deti po celom svete, čím zviditeľňujeme našu značku.