Kaufland symbolicky odovzdal poslednú dodanú jednorazovú igelitovú tašku
Spoločnosť Kaufland sa pred časom rozhodla vyradiť všetky jednorazové igelitové tašky zo svojich predajní. Minulý týždeň poslednú dodanú z nich symbolicky odovzdal generálny riaditeľ spoločnosti Paul Pauls do rúk ministra životného prostredia Lászlóa Sólymosa. Týmto a ďalšími krokmi Kaufland ušetrí ročne 76,5 tony nového plastu.
Množstvo plastového odpadu zamoruje životné prostredie a za hlavného vinníka býva často označovaný aj maloobchod. Spôsobom ako zamedziť zbytočnému plastovému odpadu sa venuje Kaufland na všetkých úrovniach. V rámci skupiny Schwarz zaviedol stratégiu s názvom REset Plastic. „Jej cieľom je nielen zabrániť tvorbe nových plastov, ale aj redizajn existujúcich obalov, recyklácia a likvidácia plastov, ako aj vývoj v tejto oblasti a osveta verejnosti,“ vysvetlil Paul Pauls, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovensko.
Posledná jednorázová igelitka v Kauflande
„V boji proti plastom je však nevyhnutné, aby na jednej lodi bol štát, podnikatelia a spotrebitelia. A v tejto oblasti cítime veľkú podporu,“ vyhlásil podpredseda vlády a minister životného prostredia László Sólymos.
Spoločnosť Kaufland je jednou zo spoločností, ktoré cítia zodpovednosť za stav životného prostredia a priebežne podniká nové opatrenia, ktoré napĺňajú jej stratégiu boja s nadbytočnými plastami. Medzi najnovšie patrí vyradenie všetkých jednorazových igelitových tašiek. Poslednú dodanú minulý štvrtok symbolicky odovzdali do rúk ministra životného prostredia Lászlóa Sólymosa.
„Ľahké, najviac predávané igelitové tašky sme vyradili už v roku 2017. Podľa štatistík však priemerný Slovák spotrebuje ročne až 466 igelitových tašiek, čo je najviac spomedzi všetkých Európanov. Len v Kauflande sa ich minulý rok predalo 9 miliónov. Preto sme sa rozhodli vyradiť všetky jednorazové igelitové tašky do konca roka a nahradiť ich výlučne viacnásobne použiteľnými ekologickými variantmi. Sme hrdí na to, že sme na Slovensku prví, ktorí sa k takémuto kroku odhodlali, a môžeme tak ísť príkladom,“ vyhlásil Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland.
Spoločnosť Kaufland tento rok už stihla zbaviť plastových fólií všetky šalátové uhorky na svojich pultoch a testovala aj mrkvu balenú do kompostovateľných obalov. Pred letom vyradila z predajní všetok jednorazový plastový riad a slamky a nahradila ich ekologickými alternatívami.
Ekologické nakupovanie
V júni pribudli v oddelení ovocia a zeleniny EKO sieťky z biobavlny a len minulý týždeň spoločnosť oznámila, že začína postupne meniť plastové obaly produktov svojich privátnych značiek za ekologické. Tieto ponesú logo Balené zodpovedne, čo znamená, že spĺňajú minimálne jedno z týchto kritérií – buď minimálne 80-percentnú recyklovateľnosť, aspoň 30-percentný podiel recyklovaného materiálu, alebo úsporu či zníženie váhy baliaceho materiálu minimálne o 10 %.
„Vyradením jednorazových plastových produktov ušetríme ročne 48,7 ton plastu. Zmeny obalov pri ovocí a zelenine ušetria 15 ton a prvé produkty s označením Balené zodpovedne ušetria ďalších 12,8 tony. Celkovo ušetríme 76,5 tony pôvodného PET, teda nového plastu ročne a toto číslo bude ďalej rásť,“ vyhlásil Bendík. Najbližšie Kaufland pripravuje kroky na vyradenie plastových tyčiniek do uší a ich nahradenie ekologickejšími variantmi. Cieľom spoločnosti je do roku 2025 znížiť celkovú spotrebu plastov minimálne o 20 % a všetky produkty privátnych značiek predávať v 100 % recyklovateľných obaloch.