Veselé zúbky už po ôsmykrát vzdelávali deti a ich rodičov

PR | 10. Apr 2019
Veselé zúbky už po ôsmykrát vzdelávali deti a ich rodičov
foto: PR

V priebehu mesiacov január a február 2019 sa do ôsmich víťazných materských škôl opäť vybrala Zúbková hliadka z projektu Veselé zúbky, ktorá navštívila materské školy v Malých Levároch, Trnave, Podlužanoch, Nemšovej, Žiline, Číži, Starej Ľubovni a v Malom Kamenci.

V škôlkach, v ktorých bolo z návštevy Zúbkovej hliadky veľa radosti, odovzdali víťazné šeky v hodnote 1000 eur na produkty z portfólia vlastnej značky dm pre potreby materskej školy a množstvo ďalších darčekov. S deťmi z víťaznej triedy si posedeli a prešli správny postup čistenia zúbkov a na záver nechýbal zúbkový koncert pre celú materskú školu.

Po celý čas robila deťom radosť nielen Zúbková hliadka, ale aj zúbkové veveričky Bibi a Bibko. Tento rok sa každá zapojená materská škola mohla potešiť aj novinke – plyšovému Zubožrútovi. 

Naprázdno však neobišli ani iné školy. Ďalšie dve materské školy v každom kraji získali produkty z portfólia vlastných značiek dm v hodnote 500 eur a veselozúbkové balíčky a päť materských škôl v každom kraji získalo pre svoje deti, ktoré sa do súťaže zapojili, veselozúbkové balíčky. 

vesele zubky

„Projekt Veselé zúbky patrí už osem rokov medzi naše stabilné CSR aktivity a každoročne podporuje starostlivosť v oblasti dentálnej hygieny nielen u detí, ale aj u ich rodičov. Po ôsmich rokoch osvety, ktorá je šírená zábavnou a zaujímavou formou, vidíme, že tento projekt má nesmierny význam a prináša svoje výsledky. Deti a ich rodičia poznajú nielen Zubožrúta a klasickú zubnú kefku, ale aj jednozväzkovú „dočisťovaciu“ kefku, zubnú niť a dokonca aj medzizubné kefky. A čo nás najviac teší, aj vďaka Veselým zúbkom dočisťuje detské zúbky týmito pomôckami každý večer stále viac a viac rodičov,“ povedala Janka Poláčková, prokuristka dm drogerie markt.

Tomáš Ortutay zo spoločnosti GlaxoSmithKline dodáva: „Spoločnosť GlaxoSmithKline je dlhodobým a hrdým partnerom projektu Veselé zúbky. Tešíme sa, že môžeme zvyšovať u detí a rodičov povedomie týkajúce sa správnej techniky a starostlivosti o ústnu hygienu. Sme presvedčení, že správny návyk v detskom veku je kľúčový pre zdravý chrup v dospelosti.  Ďakujeme Zúbkovej hliadke a všetkým, ktorí za uvedeným projektom stoja a každoročne ho posúvajú dopredu“. 

Na margo projektu sa vyjadrila aj zubná lekárka Katka Bartonková: „Tohtoročné Veselé zúbky sme po prvýkrát absolovovali v zimných týždňoch. Trávili sme teda s deťmi čas hlavne vnútri v škôlkach, ale aj v kultúrnych domoch, medzi nimi sme sa presúvali  s pomocou ochotných rodičov, ktorí nám nadšene rozprávali o zážitkoch so svojimi ratolesťami a ich zúbkami.

Postavička škaredého Zubožrúta naozaj inšpiruje mnohé deti a možno aj dospelých, aby zubnej hygiene predsa len venovali viac času.
Po ôsmich rokoch pôsobenia projektu Veselé zúbky na Slovensku sa potvrdilo staré známe, že opakovanie je matkou múdrosti. Tematika detských zúbkov a prevencie kazu je stále aktuálna a nekončiaca sa téma, ktorá nemá žiadne regionálne obmedzenia. Po toľkých rokoch vidím, že spojenie osvety a zábavy na Veselých zúbkoch sa mimoriadne osvedčilo a prináša už svoje ovocie. Čo sa týka vedomosti a znalosti z oblasti ústnej hygieny, určite, a praktický vplyv na stav chrupu slovenských deťúreniec nám ukážu štatistiky.

Najoriginálnejšie veveričky Bibi a Bibko

Špeciálnu cenu dostali aj tri triedy, ktoré zaslali nepovinnú fotografiu „Najoriginálnejšie maskoty Bibi a Bibko“. Zúbková hliadka vybrala desať najoriginálnejších z nich a o celkovom víťazovi rozhodla verejnosť prostredníctvom hlasovania cez facebookovú stránku dm drogerie markt Slovensko od

12. do 19. marca 2019. Hlasovanie bolo do poslednej chvíle veľmi napínavé, súťaž sa totiž stretla so skvelým ohlasom a interakciou zo strany ľudí. Víťazom sa stala materská škola Poľný Kesov, ktorej veveričky Bibi a Bibko „zalajklo“ vyše 1500 ľudí a vyhrala produkty z portfólia vlastných značiek dm v hodnote 500 eur. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili materské školy Mýtna a  Wonderland Bánovce nad Bebravou. Tie vyhrali produkty z portfólia vlastných značiek dm v hodnote 250 eur. 

Veselé zúbky už osem rokov na scéne

Veselé zúbky sú sociálnym projektom dm drogerie markt, ktorý dlhodobo prináša spoločnosť  v spolupráci so spoločnosťou GlaxoSmithKline. Už osem rokov podporuje osvetu v oblasti dentálnej hygieny nielen u detí. Vďaka hravej forme, veselým pesničkám a rozprávkam o zúbkoch a starostlivosti o ne učí deti správnym návykom už od útleho veku. Deti, ktoré sa učia čistiť si zúbky podľa Veselých zúbkov, si totiž spievajú zúbkové pesničky, a tak prirodzene ovládajú správny postup, ktorý je dokonale ukrytý v textoch. Poznajú tak nielen Zubožrúta a klasickú zubnú kefku, ale aj jednozväzkovú „dočisťovaciu“ kefku, zubnú niť a dokonca aj medzizubné kefky.

vesele zubky

VÝHERNÉ MATERSKÉ ŠKOLY 

Mgr. Jana Kiliková

Materská škola ČÍŽ

„Keďže sme malinká škôlka vo veľmi chudobnom regióne, nemáme možnosť sa bežne zúčastňovať podobných akcií. O to viac si ceníme, že sme sa mohli zapojiť do súťaže, vďaka ktorej sme vyhrali takúto úžasnú cenu. Tým, že sme koncert museli presunúť do kultúrneho domu, sa u detí ešte viac zintenzívnil pocit z celej akcie. Mnohé deti sa naozajstného koncertu zúčastnili prvýkrát v živote a poriadne si ho aj užili. Takisto členovia Zúbkovej hliadky boli úžasní. Aj keď deti v triede pri nich pôsobili trošku neistým dojmom, na druhý deň ich chceli vidieť znova. Ešte raz veľké ĎAKUJEME. Do projektu sa budeme aj naďalej zapájať a verím, že sa ešte niekedy uvidíme.“

Zuzana Viktorínová

Materská škola MALÉ LEVÁRE

„Som nesmierne rada, že sme sa projektu s deťmi zúčastnili a mohli sme byť súčasťou jedného krásneho dopoludnia so Zúbkovou hliadkou. V deťoch všetkých vekových kategórií Zúbková hliadka vzbudila neuveriteľný záujem o čistenie zúbkov a všetko s tým spojené, pretože ich nadšenie pretrvávalo ešte niekoľko dní. Bolo úžasné sledovať, ako sa u detí automaticky prehĺbilo povedomie v oblasti dentálnej hygieny, ktoré automaticky prenášali na svojich rodičov. Profesionálny prístup, originalita, jedinečnosť a úsmev na tvári nechýbala ani jednému z aktérov Zúbkovej hliadky, a práve ten ich entuziazmus bol zodpovedný za úspech, ktorý v našej škôlke nepopierateľne zožali. Patrí Vám všetkým veľké ĎAKUJEME, ďakujeme za krásny deň, zážitok, nové vedomosti, skúsenosti, darčeky a skvelú atmosféru. Ako sa hovorí, opakovanie je matka múdrosti a to znamená, že sa zapájame aj o rok a radi Vás opäť uvidíme.“

Robo „Zubožrút“ Papp

„Pred ôsmimi rokmi som si pri zrode Veselých zúbkov nevedel predstaviť, aký ošiaľ na Slovensku vyvoláme. Vyzeralo to ako fajn osveta na krátky čas, ale dnes s odstupom času som stále príjemne šokovaný, koľko detí a rodičov sme spolu s dm naučili správne sa starať o zúbky. Tento ročník bol pre mňa špeciálny, pretože sme navštívili výherné škôlky v každom Slovenskom kraji. Mali sme úžasné zážitky, škôlky nás prekvapili vystúpeniami a fantastickým privítaním. Zubožrúta sa už nebojí toľko detí ako pred niekoľkými rokmi, čo ma teší, pretože to znamená, že stále viac detí vie, ako sa starať o svoj chrup. Som nesmierne rád, že môžem byť súčasťou takého skvelého projektu.“ 

www.veselezubky.sk

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: