Diskusie

Vytvoriť diskusiu

Vyvarat ci nevyvarat??

ahojte, mam doma uz skoro 3 mesacnu dcerku a vcera u nas bola na navsteve kamaratka s rovnako starou dcerkou. Ako to uz chodi, rozpravali sme sa o vsemoznych veciach az prislo na rad vyvaranie flasiek a cumlikov. Ked som jej povedala ze ja kazdy druhy den vyvaram falasky a cumle z caju a mlieka (nieje vobec kojena) pozerala na mna ako na zjavenie z ineho sveta. Ze naco to robim, ze staci len na zaciatku ked sa kupi nova flasa. Co si o tom myslite? Vyvarat ci nie? dakujem za vase nazory

  • adinka33
    03.12.2008, 19:04

    ahojček levicaiva, no ako nič v zlom proti tvojej kamarátke, ale v živote som nepočula, aby maličkému bábätku stačilo kúpiť novú fľašku, raz vyvariť a hotovo:!: veď to je úplne normálne, aj ja som každý deň staršiemu vyvárala aspoň raz denne fľašky, či už na mliečko alebo na čaj a takisto aj dudlíky a tomu najmenšiemu pravidelne vyváram dudky a fľašku na vodičku, lebo je ešte kojený.....:P nedaj sa nikým odradiť a rob si veci po svojom....držte sa, papa:green: :green: :green:

     

    PS: starší bude mať 3 rôčky a menší má 16 mesiacov a aj teraz im vyváram fľašky a menšiemu aj dudlíky aspoň raz za čas....;-)

  • Zuzana581
    03.12.2008, 19:17

    Ahoj. Ja som tiež vyvárala, ak som kúpila nové. Ja som ale kojila. Začala som dávať čajíky, keď mala štyri mesiace. Flašky na čaj a od deviatich mesiacov, keď som prestala kojiť aj flašky na mlieko, som potom asi raz za mesiac dva prevarila, ale iba ak bolo treba, hlavne tie od čajíkov, lebo sa zanášajú, ale väčšinou tak, že som nechala v konvici zovrieť ocot zmiešaný s vodou a naliala nachvílu do tej flašky od čaju, a asi raz za štyri až šesť mesiacov som kúpila zasa novú. Dudle na flašky som menila častejšie ale vyvárala len ak som vedela, že bola napríklad chorá a aj to väčšinou tak s tým octom. Neviem, ale podla mňa je časté vyváranie zbytočné. Kvôli čomu sa to robí? Kvôli bacilom? Ale veď už len vo vzduchu ich lieta tolko, že je úplne jedno, či je flaška vyvarená, alebo nie. To je môj názor. Ale ak to tak tebe vyhovuje a si o tom presvedčená, tak prečo nie. Pa pa.

  • margaret
    03.12.2008, 19:38

    Ahoj levicaiva

    ja som nasmu syncekovi dezinfikovala flasky aj cumle po kazdom pouziti, ked mal viac ako pol roka, ked som nestihla, tak som aspon vyumyvala horucou vodou - inak to vsetko som robila do jeho prvych narodenin, bolo to ale jednoduchsie, lebo ja som pouzivala sterilizator a nebola okolo toho ziadna robota. Keby som mala ozajstne vyvarat, neviem ci by ma to tak dlho bavilo. Ale ak chces dalej dezinfikovat, urcite daj na svoje presvedcenie :tup: a ty uznaj za vhodne, dokedy je to potrebne. ;-)

  • kukas
    03.12.2008, 20:37

    Ahojte! Ja som plne dojcila do 6 mesiacov a medzitym mali nedostavali nic ine. Potom, ked som zacala uz prikrmovat, som flasku od caju ani iny riad nevyvarala. Mozno parkrat, ale to si uz ani nepamatam. Ale pokial viem, uplne malinkemu nedojcenemu babatku sa maju flasky vyvarat aspon 1x za 24 hod. Hlavne tie od mlieka, lebo mlieko kvasi. Cim je dieta starsie, treba to robit menej casto a ked uz papa kadeco, tak jeho traviaci trakt je uz privyknuty na beznu mikrofloru, takze staci poriadne poumyvat. :)

  • SandraS
    03.12.2008, 20:56

    Prispevok bol vymazany

  • zadein
    03.12.2008, 22:18

    Urcite vyvarat raz do dna. Fakt som nepocula o mamine, ktora to urobi iba s uplne novou flasou...

  • Zuzana581
    03.12.2008, 22:52

    Adinka33 a Zadein neberte ma v zlom, len by som chcela vedieť, prečo tak urputne zastávate vyváranie tých flašiek. Čakám druhé dieťa a tak preto ma to zaujíma. Lebo keď som sa nad tým zamýšlala vtedy, tak mi to prišlo ako zbytočnosť. Napríklad na prsníku je niekolko baktérií. Umyjete si ho síce ale tie určite nezídu. Taktiež rôzne mikročiastočky z prášku na pranie, alebo aviváže z podprsenky a vela všeličoho, čo ani netušíme, no a prsník si predsa tiež nikto nedezinfikuje (nevyvára) pred kojením. Taktiež hryzátka od cca 3-4 mesiacov už dieťa používa a podobné veci, ktoré dáva do pusinky, príbor ak dostáva nejakú medicínku a podobne. Stačí len aby mu starší súrodenec dal rúčku do pusy alebo ho niekto pobozkal a už sa prenášajú rôzne baktérie. Fakt by ma teda zaujímal význam denno denného vyvárania jednej veci, s ktorou dieťa prichádza do styku. Vôbec mi nevadí, že to niekto robí, len vy ste to nevyváranie komentovali tak, že to je nenormálne ak to mama svojmu dieťaťu nerobí a preto ma zaujíma, prečo je to nutné a prečo teda som "nenormálna" :-)  Ďakujem.

  • SandraS
    03.12.2008, 23:08

    Prispevok bol vymazany

  • IvaLC
    04.12.2008, 07:46

    Pretože keď sa v minulosti používali rôzne náhradné fľaše (nie vždy bolo na trhu to čo dnes) a nedali sa dezinfikovať dokonale, štatisticky bolo zistené, že napríklad vo Francúzsku v období prvej svetovej vojny zabili tieto fľaše viac detí ako samotná vojna vojakov v rámci krajiny... toto nemám "z prsta". Skrátka ich otrávili. Ano mlieko kvasí, tak ako všetko biologické. Cítili ste už niekedy čerstvo otvorenú silážnu jamu??? Skoro také isté kvasenie ako v špinavej fľaši - len v tam je v menšom. Dobrú chuť...:shock:  Nemajme krátku pamät. Nehovorím, že sa hneď ideme všetci potráviť ale ani hnačka malého dieťaťa ma nenecháva ľahostajnou za tú chvíľku času venovanú vyvareniu.

  • adinka33
    04.12.2008, 08:11



     

    Milá Zuzka, ja si nezastávam nejako urputne a za každú cenu vyváranie, prečítaj si poriadne môj príspevok, nič v zlom.......1.) podľa mňa nie je normálne kúpiť novú fľašku maličkému bábätku a vyvariť ju iba raz a tým to stačilo....2.) ja som im tie fľašky a dudky vyvárala cca do pol roka aspoň raz denne /nevidím na tom nič zlé a ako tu už ktosi podotkol, mne ich hnačky a tráviace problémy stáli za to, aby som to všetko vyvarila, veď to nie je žiadna veda, dala som všetko do hrnca s vodou a asi 5 min vyvárala po zovretí vody/ a keď mali viacej, tak aspoň každý 2 deň a pomaly sa to predlžovalo ....3.) starší bude mať 3 rôčky a menší má 16 mesiacov a aj teraz im vyváram fľašky a menšiemu aj dudlíky aspoň raz za čas...

    raz za čas nezaškodí, všetko sa strašne špiní a mastí....tie fľašky po použití smrdia a hlavne po umelom mliečku a to nehovorím o čaji, keď necháva usadeniny a je to nechutné slizké

     

    Zuzka, toto neber v zlom, nechcem sa s tebou hádať, len som si napísala svoj názor.....;-) ;-) ;-) papa

     

    ešte niečo, robila som to rovnako pri všetkých 3 chalanoch:twisted: :twisted: :twisted:

  • Zuzana581
    04.12.2008, 09:48

    Adinka33 ja to vôbec neodsudzujem ani to neberiem v zlom. A už vôbec som sa nechcela hádať. Toto je diskusia, tak som myslela, že mi to teda niekto vysvetlí, že prečo by som to mala robiť, lebo ja som vždy hneď po vypití mliečka umyla flašku s takou kefou, čo má na konci hubku, prepláchla skoro horúcou vodou a nikdy mi nesmrdela. Veď aj riad umývate iba jarou. Nepoviem, keď sa tam to mliečko zabudene, lebo sa nestihne flaša umyť hneď, tak to treba nejak vydezinfikovať, lebo je jasné, že mlieko kvasí ale inak?  A ako som už písala raz za mesiac dva som teda hlavne tie od čajíkov vyvarila octovou vodou. Nevidím dôvod prečo vyvárať každý deň keď okolo dieťaťka je milion vecí, ktoré sa nevyvárajú a taktiež ích dáva do pusy  a podobne, ale to som už rozpísala v predchádzajúcom príspevku. Inak opakujem ešte raz: nevadí mi ak maminky tie flašky vyvárajú, je to každého vec. Ak je o tom niekto presvedčený a vyhovuje mu to tak fajn, prečo nie? Ty a Zadein ste napísali, že ste nikdy nepočuli o mamine, ktorá tie flašky nevyvára. Ja keď mám pravdu povedať, tak zasa nepoznám nikoho z môjho okolia, kto by to robil denne. Kamošky vyvárali tak ako ja. Priebežne ak trebalo.  A nikdy niktoré dieťaťko ani momentálne tri najmenšie deti z našej rodiny nemávali hnačky. Nechápem to a preto som myslela, že mi niekto vysvetlí dôvod. Je to diskusia. Žiadna hádka. Neodsudzujem to. ;-)

    IvaLC ja myslím, že porovnávať flašky z prvej svetovej a dnešné je trošku prehnané.

  • SandraS
    04.12.2008, 10:47

    Prispevok bol vymazany

  • michaela111
    04.12.2008, 10:50

    Ahojte, súhlasím so Zuzanou581. Myslím že každodenné (prípadne vyváranie po každom použití) vyváranie fľaše a cumla dieťa drží v prílišnej sterilite a to nie je veľmi dobré. Je to podľa mňa prehnaná sterilita a potom deti zvyknú pri nástupe do škôlky alebo pri hre von nachytať všetko možné, lebo ich organizmus si nemal ako zvyknúť na rôzne mikroorganizmy a baktérie. Samozrejme vyváranie na začiatku a potom raz za čas alebo v prípade nutnej nutnosti je OK, ale každý deň prípadne po každom jednom použití..... :-S Práve kvôli takémuto sterilnému prostrediu sú deti potom náchylnejšie na rôzne alergie. Z mojej strany len toľko. Pekný deň.

  • adinka33
    04.12.2008, 10:54

    Zuzanka, ja ti to nedokážem vysvetliť, že prečo sa majú fľašky a dudky vyvárať, ja som len napísala, že som fakt nepočula od žiadnej mojej kamošky alebo susedky o tom, že vyvariť iba novú fľašku a tým to stačí...a s bacilmi všade naokolo máš pravdu.... papa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: robila som to pri najstaršom pred 11 rokmi a robila som to aj teraz pri menších, tak neviem......;-)

  • kusi79
    04.12.2008, 11:00

    Michaela 111, to si my čítala myšlienky? Presne to som chcela napísať.
    Prílišná sterilita nie je vhodná. Dieťa si musí vybudovať imunitu a ak ho budete prehnane chrániť, v podstate mu viac môžte poškodiť.
    Zuzka 581, máme rovnaký názor. Ja som si odsávala mlieko a aj prikromala malého od narodenia /odmietal prsník/. Flaše som vyvárala zo začiatku častejšie ,no určite nie po každom použití!!!
    Nevidím ani veľký význam v sterilizátoroch.Známa ho použila párkrát a odložila ho do skrine.
    Veď, keď vysterilizujem cumlík a položím ho /napr. na kuch.linku, tanierik.../ je to zž nesterilné. Alebo, keď dieťa vypľuje cumlík, utekáte ho hneď sterilizovať?

+ -
Príspevkov: 27