TOP 11 potravín, ktoré obsahujú kyselinu listovú

kyselina listova je aj v spenate
19.5.2018 v kategórii Mama, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Kyselina listová je dôležitá pre správny vývoj plodu, ale tiež pre ženy, ktoré sa snažia otehotnieť. Ak hľadáte jej prírodné zdroje, tu je zoznam, kde ju nájdete.

Potraviny, ktoré uvádzame v nasledujúcom prehľade, sa vyznačujú najväčším obsahom kyseliny listovej. Pre vašu lepšiu orientáciu uvádzame pri každej potravine aj jej obsah tohto vitamínu v miligramoch a taktiež sa niečo dozviete o ďalších pozitívach spomínaných potravín.

  • Pšeničné klíčky - obsah kyseliny listovej je 320 µg/100 g. Obsahujú tiež dostatok vitamínu E, ktorý tiež kladne pôsobí na plodnosť a vplýva na správnu cirkuláciu krvi v tele, regeneruje bunky.
  • Pečeň - obsah kyseliny listovej je 200 µg/100 g. Pečeň je tiež veľmi bohatá na vitamín A. Jej konzumácia sa však v tehotenstve neodporúča.
  • Fazuľa - obsah kyseliny listovej je 190 µg/100 g. Je aj výbornou zásobárňou vitamínu E, ktorý má vynikajúci regenerujúci efekt na bunky ľudského organizmu.
  • Špenát - obsah kyseliny listovej je 140 µg/100 g. Je bohatý aj na železo, ktorého nedostatkom trpí veľa žien hlavne v období tehotenstva.
  • Červená repa - obsah kyseliny listovej je 400 µg/100 g. Vápnik, obsiahnutý v tejto zelenine je rovnako dôležitý pre kosti a zuby tehotnej mamičky, ako aj vyvíjajúceho sa dieťatka.
  • Ružičkový kel - obsah kyseliny listovej je 110 µg/100 g. Je bohatý aj na vitamín A, ktorý je jedným z antioxidantov a zohráva dôležitú úlohu pri správnom fungovaní imunitného systému.
  • Celozrnné pečivo - obsah kyseliny listovej je 39 µg/100 g. Pre svoj vysoký obsah vlákniny pôsobí dobre na trávenie a je výbornou prevenciou proti zápche, ktorá trápi niektoré ženy v tehotenstve.
  • Vajcia - obsah kyseliny listovej je 30 µg/100 g. V rozumnej miere sú dôležitou súčasťou zdravej výživy.
  • Ryby s vyšším obsahom tuku - obsah kyseliny listovej je 26 µg/100 g. Sú okrem iného aj dôležitou zásobárňou proteínov.
  • Orechy - obsah kyseliny listovej je 70 µg/100 g. Obsahujú aj vitamín B2, ktorý „kontroluje“ obsah cholesterolu v krvi.
  • Avokádo - obsah kyseliny listovej je 66 µg/100 g. Obsahuje aj vitamín A, C a E.