Behu pre život sa v Nitre zúčastnilo vyše 2 000 ľudí!

Redakcia | 26. máj 2010

Prekonaním štyroch kilometrov Tesco behu v centre mesta podporíte svoje zdravie aj výskum onkologických ochorení.

NITRA 22. máj 2010 – Do charitatívneho Behu pre život sa v sobotu 22. júna zapojilo ohromujúcich 2 249 účastníkov, čo je o 751 viac než minulý rok! Cez štartovné ľudia na výskum rakoviny darovali 6 372,30 EUR. V uliciach prispeli ďalší darcovia sumou 678 EUR. K celkovej sume tohtoročného úspešného nitrianskeho behu ešte pribudnú peniaze venované cez internet. Vlani sa do Behu pre život v Nitre zapojilo 1498, rok predtým 779 ľudí. Beh pre život je jeden z najväčších charitatívnych projektov na Slovensku a každým rokom sa rozrastá.  Počas mája a júna bude postupne prebiehať v ďalších troch mestách Slovenska, a to v Prešove 29. mája, nasledovať bude Bratislava a Žilina. Celoslovenský Beh pre život už tretí rok úspešne organizujú spoločnosť Tesco a Nadácia Výskum rakoviny. Nadácia za vyzbierané peniaze zakúpi špičkový diagnostický prístroj – pyrosekvenátor. ,,Sme radi, že podujatím, akým je Beh pre život, budeme mať príležitosť využívať jedinečný prístroj, ktorý je veľmi užitočný pre diagnostiku a liečbu rakoviny. Prístroj bude vôbec prvý svojho druhu na Slovensku“, uviedla prezidentka Nadácie Výskum rakoviny  RNDr. Margita Klobušická CSc. 


Na štarte aj s osobnosťami
Bez pre život je pre každého bez rozdielu veku či kondície, vrátane rodičov  s malými deťmi. Trasu, ktorá je dlhá približne štyri kilometre, môžu účastníci prebehnúť, alebo prejsť aj s kočíkom, či so štvornohým miláčikom. Účasť verejnosti v jednotlivých mestách podporia aj patróni z radov populárnych slovenských osobností. Patrónom behu pre celé Slovensko sa stal pre tento ročník známy moderátor Matej Sajfa Cifra, ktorý sa behu zúčastnil už vlani v Žiline. Nitrianskych účastníkov povzbudia už po tretí rok herci Divadla Andreja Bagara Eva Pavlíková a jeho riaditeľ Ján Greššo. Motiváciou pre účastníkov bude aj súťaž medzi mestami o to, ktoré získa najviac peňazí od účastníkov.


Novinkou tretieho ročníka sú modré šnúrky
Modré šnúrky do tenisiek sa stali tento rok novým symbolom Behu pre život. Motív šnúrok je aj na webových stránkach Webstránka Tesco beh pre život či na facebookovej  skupine Tesco Beh pre život.

Šnúrky majú na svojich koncoch logo behu – bežiacich panáčikov a je možné si ich zakúpiť od polovice mája v predajniach Tesco za 2 €. Celý výťažok z ich predaja pôjde na konto Nadácie Výskum rakoviny.
 

 

Aké sú ďalšie  fakty o Behu pre život?
Štart a cieľ je vždy pri Tesco predajni. Pre návštevníkov bude pripravený bohatý sprievodný program pre celú rodinu, ochutnávky, športové hry a súťaže pre deti.

Celý zisk z verejnej finančnej zbierky – zo štartovného; z predaja tričiek, CD, náramkov, trendových modrých šnúrok; zo zaslaných darcovských SMS (DMS), z on-line sponzoringu a z finančných darov pôjde na konto Nadácie Výskum rakoviny. Aj tí, ktorí sa behu nezúčastnia, môžu do verejnej zbierky prispieť  ľubovoľnou sumou. Pre priaznivcov Facebooku je na fan-page Tesco Beh pre život pripravený interaktívny spôsob, ako prispieť. Štartovné Behu pre život v tomto roku bude minimálne 5 euro pre dospelých. Pre deti od 6 do 18 rokov bude štartovné minimálne 2 eurá, pre deti do 6 rokov bude účasť zdarma. Rodinný lístok – dvaja dospelí a dve deti – bude za 10 euro. Vysokoškoláci sa môžu registrovať aj cez novú doménu www.alma-mater.sk. Všetky informácie o behoch sú na internetovej stránke Webstránka Tesco beh pre život. Informácie sa budú dostávať aj na facebook a na youtube.

Časový plán behov (vždy ide o soboty)
• Nitra – 22. máj  2010 o 11.00 hod. na Štefánikovej tr.
• Prešov  - 29. mája 2010 o 15.00 hod. na Námestí Legionárov
 Bratislava - 19. júna 2010  o 11.00 hod. na Kamennom námestí
• Žilina - 26. júna 2010 o 15.00 hod. v Sade SNP

Aké sú formy prispenia?
• prihlásiť sa do behu s aspoň minimálnym štartovným
• poslať príspevok na účet VÚB 2434842458/0200
• poslať darovaciu SMS v tvare DMS BEZME na telefónne číslo 877* -  cena DMS je 1 € - možno posielať odo dňa tlačovej konferencie a to u všetkých troch mobilných operátorov!
• zapojiť sa do sponzoringu cez internet
• zakúpiť si darčekové predmety priamo v mieste akcie
• usporiadať zbierku na vašom pracovisku, v škole alebo záujmovom krúžku

Smutná reč čísiel...
Zhubné nádory sú  druhou najčastejšou príčinou úmrtí vo vyspelých krajinách. Každú štvrťhodinu pribudne na Slovensku jeden onkologický pacient a počet onkologických ochorení neustále rastie. „Sú to alarmujúce čísla, preto je výskum rakoviny a jeho podpora veľmi dôležitá“,  dodala Klobušická.

Minulý ročník
Z vyzbieraných peňazí z minuloročného Tesco Behu pre život 2009 vo výške 23 257,31 EUR (700 650 Sk) bol zakúpený špičkový laboratórny prístroj Real-time PCR. Ide o prístroj pre pacientov z celého Slovenska, ktorý dokáže určiť prítomnosť génov, ktoré súvisia s možným výskytom rakovinového ochorenia. Tak dá rýchlu, presnú a správnu informáciu lekárovi pre výber správnej liečby a záchranu ľudského života.

O Nadácii Výskum rakoviny
Nadácia Výskum rakoviny  vznikla pred 17 rokmi. Jej cieľom je finančne podporovať onkologický výskum z hľadiska prevencie, včasnej diagnózy a liečby rakoviny. Má bohaté skúsenosti s organizovaním verejných finančných zbierok. Každoročne podporuje mladých súčasných i budúcich onkológov.

O spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.
Spoločnosť Tesco vstúpila na slovenský  trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 81 obchodov a 17 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis  zákazníkom prostredníctvom moderného distribučného centra v Beckove a vlani otvorilo ďalší sklad pri Senci so zameraním na textil nielen pre Slovensko, ale pre všetky Tesco obchody v strednej Európe (Maďarsku, Poľsku a Českej republike). So svojimi vyše 8 300 zamestnancami  patrí spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco vlani na jar hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny  získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.
Spoločnosť Be Cool, s.r.o. pôsobí na trhu už od roku 1998 a poskytuje profesionálne služby v oblasti event marketingu, kladie vždy dôraz na potreby a požiadavky klienta.   Zameriava sa najmä na catering, eventy, spoločenské, kultúrne či športové podujatia. Súčasťou ponuky je aj návrh priestoru a zariadenie interiéru či exteriéru podľa požiadaviek. Ponúka kompletný servis,  preto pracuje aj s externými spoločnosťami, s ktorými dokáže zabezpečiť  projekty na kľúč.

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: