Plusy a mínusy v stravovaní detí

Plusy a mínusy v stravovaní detí
23.8.2016 v kategórii Batoľa, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

O vhodnom stravovaní našich najmenších sa toho už popísalo veľa. Niektorí rodičia si odporúčania odborníkov berú k srdcu, iní pomenej. Avšak niektorí trendu zdravej životosprávy podľahnú až príliš.

Aké sú najčastejšie chyby, ktoré sa „napáchajú“ v stravovaní detí?

  1. vynechávanie raňajok alebo obeda
  2. dojedanie vo večerných hodinách
  3. priveľa sladkostí a sladených nápojov
  4. málo pohybu
  5. pokusy s diétami

Viac o stravovaní čítajte:

Denný stravovací harmonogram

Deti vyrastajúce na domácej strave sú zdravšie

Zápcha a strava batoľaťa

Svoj podiel viny na tom majú aj rodičia. Viete, že:

  • „light“ výrobky nie sú určené deťom – nedostatok tuku môže ovplyvniť ich rast;
  • vnútornosti ako obličky či pečeň patria min. 1-krát mesačne do detského menu – sú zdrojom mimoriadne dôležitých vitamínov a bielkovín;
  • mlieko – ak naň potomok nie je alergický, určite by ho mal piť; prípadne konzumovať aspoň mliečne výrobky – nielen kvôli vápniku, ale jogurty aj pre prítomnosť „živých“ baktérií;
  • mäso – nielen biele, ale aj červené a ryby – pre vysoký obsah železa a minerálov;
  • vajíčka – sú síce zatracované kvôli cholesterolu, no sú zdrojom aj ľahko stráviteľných bielkovín a tukov. V rozumnej miere patria do jedálnička detí.
  • ovocie a zelenina – staré známe pravidlo „5 kusov denne“ platí aj pre našich drobcov!

V stravovaní detí platí ešte jedna dôležitá zásada – rodičia by mali ísť svojim ratolestiam príkladom.