Dobrý deň, môj dcérka má 2 roky a 4m. 9d malička je dobre bábätko. Kľudná, šikovná milujúca..... Moc sa jej nerozviazal jazýček ale veľa rozumie aj sama od seba ako ma konať. Mam ale problém niekoľko dní. Či už po obwdny spánok, alebo nočný začal byť horor. Dokáže koli tomu plakat aj 1,5hod revat a co je ešte horšie začala ma od nervov capat všade kde dociahne, dticovat slzy v očiach. Nasla som troska riešenie paci sa jej opet v kočíku tak kovikuje spi ok, ale v noci sa tak ci tak zobudí a plač capance max poviem nesmieš! Nemôžeš maminke atď.... Ale po dvoch úspešních dňoch zas nemohla zaspať ani kočíku, ani pri mé cesala som ju od pol 8 večera do 10 hod večera nic!!! Dialo sa to isté plač asi 20min, capance , ôk spi v noci sa zobudila capance a šla chutiť fľašku a do tváre mi ju šla hodiť. Ako nešťastná som sme dosť na seba naviatane niekedy už jej dám po zadu, rukách a nič i keď nedám vždy sa na mňa nalepí a tak zaspí na spet. Ale prečo to začalo koľko to ešte bude..... Čím to je.... Som vyčerpaná, smutná, zúfalá..... Poraďte mi prosím...

Odpovedá:
Dobrý deň,
na to, aby sme dokázali s vami vyriešiť vás problém, by sme potrebovali s vami dlhšie hovoriť. Každopádne z toho čo píšete sa zdá, zem niečo, spojene so spánkom vašu dcérku straší, nechce iste späť. Kladne sa mohlo stáť, zem mala zlý sen a pamätá si ho, alebo sa začala báť veci, ktoré môžu byt pre nás neopodstatnene, no ju strašia. Skúste ju len pozorovať a pýtať sa jej, kde chce spinkať, ako chce spinkať, možno vám sama ukáže a da najavo čo potrebuje. Pokojne si dajte na nejaký čas „anarchiu“ od vašich pravidelných návykov – ci už vypustenie poobedného spánku, alebo „neuspávanie večer“ – teda budete spolu a dcérka jednoducho zaspi únavou. Každopádne, doležíte je, aby ste vy zostala pokojná. Pri mnohých situáciách s deťmi je doležíte, aby sme ich sprevádzali, súcitne boli pri nich, ale ukázali sme napriek tomu sme v pokoji, zem aj tato situácia napokon prejde. Je veľmi reálne že táto situácia za pár dní odozneje tak, ako náhle prišla. Ak by tento stav pretrvával, skúste kontaktovať detského psychológa v mieste bydliska, alebo nás kontaktujte, pokúsime sa vás nasmerovať. Jana Zemandl, Jana Bašnáková, Eva Vavraková www.milujucirodicia.sk