Logopédia
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den,
Chcela by som poprosit o radu.
Mam 4 rocneho syna (7.10. 2005), ktory zacal velmi neskoro rozpravat. I ked vsetkemu rozumel, vety zacal tvorit ako 2,5 rocny a mesiac pred dovrsenim tretieho roka nastupil do skolky.
Do 3 roku uz rozpraval suvisle, mal velku slovnu zasobu a za par mesiacov sa naucil vela basniciek.No kedze vyslovnost nebola cista, zacali sme z vlastnej iniciativy s 3,5 rocnym synom chodit na logopediu. Zacali sme s cvicenim vyvodzovania s, c, z, potom L a najtazsie bolo vyslovovanie R. Medzitym sme dostali instrukcie ako cvicit s jazykom. Ked to ako tak zvladol, pani doktorka po pol roku pridala č, š, ž. Na zatial poslednom sedeni sme dostali cvicenia „zasady spravneho nacviku pisania lavou rukou“, kedze si vsimla a roznymi cviceniami sa o tom aj presvedcila, ze nas syn nevie, ci je pravak alebo lavak. SKusala s nim pisat elipsu, polkruh, cislicu jedna, klbko...
Ja sa chcem spytat, ci to nie je trocha predcasne, kedze mojmu synovi zle vychadzaju roky, este bude skoro tri roky chodit do skolky a preto sa mi zda zbytocne uz urcovat, ci je pravak alebo lavak. Naozaj to ma taky velky vplyv na samotne rozpravanie? Syn je inak velmi inteligentny, vie nesmierne vela basni, piesni, v skolke prilezitostne aj samostatne vystupuje v recitacii, aj ked rozpravanie este urcite nie je dokonale. Snazime sa ho doma opravovat a ked sa sustredi a rozprava pomalsie, ma dobru vyslovnost. Problem nastava, ked rozprava rychlo a vela.
Za odpoved Vam vopred velmi pekne dakujem!