Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,479 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Zapal močovych ciest

    , Autor: Denisa93

    Dobry deň som 26tyždni tehotenstva mam palenie pošve a moč hnis+++pan doktor mi predpisal nystatin čapiky a zinat500 možem to takto uživat Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, kombinácia lokálne pôsobiacich antibiotík a celkovo pôsobiacich antibiotík je možná. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Stipanie na konci mocenia

    , Autor: Dia18

    Poslednú Menštruáciu som mala 24.8 od 5.10 tri pozitívne testy , chute , bolest prsníkov …V noci som sa zobudila močiť , na konci mocenia má strašne palilo , spozorovala som opäť hnedy výtok ,, dnes ráno to iste na konci mocenia má pali už menej ale pridružil sa až krvavo hnedy výtok …

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, s najväčšou pravdepodobnosťou ste tehotná a spomínaný hnedý výtok môže byť spôsobený tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Pre jednoznačné potvrdenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa. Čo sa týka štípania pri močení, jedná sa pravdepodobne o zápal močových ciest. V skorom štádiu tehotenstva však nie je vhodná antibiotická liečba. Odporúčam dostatočný pitný režim, aspoň dva litre tekutín denne, môžete si zaliať urologický čaj a užívať vitamín C a D a čo sa týka tehotenstva, tak aj kyselinu listovú.

  • Plánovanie tehotenstva

    , Autor: niki49

    Dobrý deň. Prekonala som zápal močových ciest, pri ktorom som užívala antibiotiká Nolicin. Chcela by som sa spýtať, či je potrebné po tejto liečbe nejaký čas počkať, alebo je možné plánovať tehotenstvo aj ihneď po dobraní liekov. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ako preventívne opatrenie je vhodnejšie s plánovaním tehotenstva počkať na ďalší cyklus po doužívaní antibiotík.

  • Pálenie počas 6tt

    , Autor: Dany7

    Dobrý deň. Počas dovolenky sme zistili že som tehotná no aj keď som si dávala pozor jeden deň fúkalo a zrejme ma ofuklo. večer som začala pociťovať miernu bolesť krížov a na druhý deň miere pálenie akoby mierny zápal močových ciest. Mám obavy o bábätko a chcem sa opýtať ako postupovať. Domov letíme o 5 dni a chcela by som Vás poprosiť o radu či mám vyhľadať lekára na dovolenke alebo pockat a ísť k lekárovi doma? Chcem sa aj opýtať či lietanie nemôže bábätku uškodiť (let do 2h). Ďakujem krásne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa jedná ešte o nepotvrdené tehotenstvo a máte iba realizovaný tehotenský test. Pravdepodobne sa na základe opisu jedná o zápal močových ciest. Odporúčam dostatočný pitný režim, aspoň 2 litre tekutín denne, dávajte si pozor na prechladnutie. Zvýšte príjem vitamínov. užívať môžete tehotenské vitamíny obsahujúce aj kyselinu listovú. V takomto skorom týždni tehotenstva nemá let vplyv na tehotenstvo. Pri návrate domov navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • OGTT

    , Autor: Adka33

    Dobrý deň, minulý týždeň mi bol robený OGTT- v 27.týždni tehotenstva, výsledok bol úplne v poriadku, ani len hraničné hodnoty sa neukázali. Následne cca po 3 dňoch som cítila dyskomfort pri močení a večer dokonca bolesť akoby v oblasti obličky, bez teploty,bez triašky...Na pohotovosti mi z moču diagnostikovali zápal močových ciest/v moči Ery, Leu, záplava baktérii/, tak 4.deň užívam ATB..odvtedy mám však v moči glukozu.../ prítomnosť krvi a bielkovín je na testovacom prúžku už vidieť minimálne v porovnaní s víkendom, ani pálenie pri močení tak necítim/...len tá glu ma trápi...neviem,či treba OGTT znova opakovať alebo si dať vyšetriť oblicky, alebo niečo iné?.OGTT bolo robené v laboratóriu,nie len nejakým glukomerom...ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bol výsledok oGTT v poriadku, nemyslím si, že je dôvod ho spochybňovať. Cukor v moči sa môže vyskytnúť z viacerých príčin. V tehotenstve je to bežné, navyše ak máte zápal, k tomu ešte močových ciest, ktorý je liečený antibiotikami, máte hneď tri možné príčiny. Nevidím však dôvod, prečo si denne realizovať vyšetrenie moču. Počas antibiotickej liečby odporúčam užívania probiotík, ako aj aplikáciu vaginálnych probiotík.

  • Antibiotiká a tehotenstvo

    , Autor: Ara

    Dobrý deň, dostala som silny zápal močových ciest pri ktorom som pri močení mal krv,doktor mi predpisal antibiotiká zinnat, tak som ich dobrala a meškala mi menštrácia tak aom ai urobila tehotenský test, ktorý mi vyšiel pozitívny. O 2-3 dni na to som zas zacala krvácať pri močení tak mi zas predpísali antibiotiká s tým ,že som povedala,že mi vysiel pozitivny test tak mi predpisal lekar bitammon. Moja otazka znie : prosim vas,moze to ublizit plodu? Som v 5tt+4dni a za necele dva tyzdne beriem 2 antibiotika. Taktiez okrem bolesti hlavy nemam ziadne tehotenske priznaky. U gynekologa som nebola,lebo maju dovolenku. Dakujem krasne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínané antibiotiká sa v tehotenstve užívať môžu. Ak som správne pochopil, nemáte ešte oficiálne potvrdené tehotenstvo. Odporúčam preto navštíviť Vášho obvodného, ktorý na základe USG vyšetrenia stanoví ďalší postup.