Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,396 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Hematóm

    , Autor:

    Dobrý deň, pán doktor, už som Vám písala ohľadom intraplacentárneho hematómu, len som sa ešte chcela spýtať, či môžem naďalej cvičiť? ( 4 roky sa venujem posilňovaniu) ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od týždňa tehotenstva, v ktorom ste. Silovému posilňovaniu by som sa už nevenoval. Keďže ale nepoznám žiadne bližšie informácie, okolnosti, ani výsledky vyšetrení, neviem sa bližšie objektívne vyjadriť.

Podobné otázky

  • Alergia

    , Autor:

    Dobry den pan doktor mozno blba otazka ale predsa ju polozim. Som v 8tt, bola som hosp. v nemocnici koli hematomu (krvacala som tak si ma nechali na pozorovani) pustili ma domov s tym, ze mam mat kludovy rezim, ziadne prudke pohyby atd atd. Trapi ma vsak jedna vec mam alergiu v tomto obdobi a dost casto po sebe kycham. Moze to ohrozit babatko, ked mam nariadeny ten rezim a nesmiem sa nijak namahat? Pri kychani mam pocit ze namaham tie casti tela ktore nesmiem tak preto sa bojim a pytam sa tuto otazku. Dakujem vam za odpoved a prajem prijemny vikend.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, maternica je v tomto týždni iba mierne zväčšená. Kýchanie by v tomto týždni nemalo mať vplyv na zárodok. Skôr to môže robiť problém vo vyššom týždni tehotenstva, kedy vplyvom častého opakovaného kýchania môže nastať tvrdnutie podbruška, pripadne môže uniknúť moč.

  • Zrazenina

    , Autor:

    Dobry den pan doktor. Dnes som bola u lekara na somo som v 6tt videli sme aj srdiecko. Pred tymto sonom som mala cystu ktora sa uz vstrebavala. Pri tomto sone cysta uz nebola ale vyplasil ma lebo mi nasiel nejaku krvnu zrazeninu. Je ohrozeny plod? Okamzite ma dal na PN, nariadil uplny kludovy rezim 24/7lezat a dal mi duphaston a ascorutin. Mam sa obavat pan doktor alebo stava sa to ze najdu tehotnym zenam zrazeninu? Zatial nekrvacam iba rano spinim a potom cely den nic
    Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v tomto týždni sa krvná zrazenina v oblasti medzi stenou maternice a zárodkom vyskytuje ako dôsledok tvorby cievnych prepojení a nahlodávaní steny maternice. Je dôležité, aby sa hematóm (krvná zrazenina) nezväčšoval. Postupujte podľa odporúčaní, užívajte predpísanú liečbu. Pri krvácaní, bolestiach podbruška alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Plávanie v tehotenstve a hematóm

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,
    Som v 8 tyždni tehotenstva a užívam Duphaston a Dicinone od 6 tt, kvôli hematómu. Niektoré dni sa u mňa objavuje mierne špinenie. Mám pár otázok:
    1. Je za týchto okolností vhodné plávanie v domácom bazéne, ktorý ma cca 26 stupňovú vodu?
    2. Ak áno je pri plavaní v tehotenstve nevyhnutné používať tampón?
    Ďakujem za odpovede

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám bližšie okolnosti nálezu ani vyšetrení, preto sa neviem bližšie vyjadriť. Najvhodnejšie je sa pýtať obvodného gynekológa. Osobne si však myslím, že Vám bazén v tomto týždni tehotenstva neublíži. Netreba to však preháňať. Tampón používajte a po každom kúpaní si ho vymeňte.

  • Špinenie po prechode na Utrogetsan

    , Autor:

    Dobrý večer, prosím Vás potrebovala by som poradiť. Som t.č. v 8 týždni tehotenstva. Pred rokom som potratila, takže od začiatku tohto tehotenstva som mala preventívne nasadenú liečbu progesterone 100 (užívala som ho cez ústa) a Fraxiparine 0,3 denne. Od užívania liekov som mala tráviace problémy (hnačku), inak bolo z gynekologického hľadiska všetko ok (žiadne krvácanie). Lekár mi na základe tráviacich problémov predpísal Utrogestan 100 na vkladanie, aby sme odľahčili tráviaci trakt, a obával sa aj zlého vstrebávania lieku z dôvodu hnačiek. Tvrdil, že účinnosť lieku je rovnaká - ak nie lepšie keď sa to vkladá cez spodok. Už asi týždeň si vkladám dve tbl. večer a jednu ráno - dokopy 300 mg denne. Trávenie sa zlepšilo. Avšak od prvého dňa vkladania som začala špiniť (buď ružový alebo hnedý výtok). Bola som kvôli tomu opakovane u lekára a na pohotovosti, vždy mi povedali, že je všetko ok, akcia srdiečka je prítomná a plod rastie podľa tabuliek - žiadny hematóm, skrátka, že dôvod špinenia nevidia a poslali ma domov, v čase vyšetrenia som nikdy nešpinila, rukavicu aj sondu mali čistú. Ten výtok sa objavuje vo chvíľach, keď sa vyplavuje tá tabletka, nie je to celý deň. Prosím Vás spôsobuje to spôsob aplikácie lieku? Môže sa liek cez pochvu horšie vstrebávať, ako keď sa užíva cez ústa? Mám si zvýšiť dávku liekov? Ako by ste postupovali? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bolo na vyšetrení všetko v poriadku, myslím si, že spomínaný výtok je spôsobený zvyškami rozpustenej vaginálnej tabletky. Nie je potrebné navyšovanie dávky. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hematóm v 20tt

    , Autor:

    Dobrý podvečer chcela by som sa opýtať..som po IVF, momentálne 21tt na Morfologickom mi našiel lekár trochu krvi v plodovej vode a 2hematomi cca 5cm na vonkajšiej strane placenty,a aj malému nejaké hyperecho črievko... keďže si Picham na riedenie fraxiparine od včera mi hematologicka zmenila liečbu,krv mam v poriadku ale dala mi dicynone 3*1 a aj ascorutin aby sa hematomi vstrebali je to v poriadku, potom nabehnem naspäť na fraxiparine ,je to v poriadku? A ohľadom toho morfologickeho nás hneď poslali na genetiku či niesme nosičmi CF... Čakáme na výsledky ale lekár z usg má dosť vystrašil :-( chcem vedieť váš názor dakujem krásne.bojim sa že malý bude mať nejakú poruchu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne vyjadriť neviem, ale podľa Vášho opisu sa to adekvátne rieši, musíte počkať na výsledky genetického vyšetrenia. Dicynone a Ascorutin slúži na podporu a spevnenie ciev a zastavenie krvácania. Ak užívate nizkomolekulárny heparín, možná krvácavosť je zvýšená. Postupujte podľa odporúčaní lekárov.