Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,349 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Ecoli

    , Autor: monguzka

    Dobrý deň,
    som v 31. t tehotenstva a už vyše týždňa ma páli pri močení. Po cievkovaní zistili prítomnosť E coli, podľa lekára na to nemôžem užívať žiadne antibiotiká. Bojím sa, aby sa to neprenieslo do pošvy. Aký to môže mať vplyv na bábätko, či na pôrod? čítala som o novorodeneckej sepse spôsobenej E coli, tak ma to trošku vyľakalo. čo by ste mi odporučili Vy? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    v niektorých prípadoch sa infekcia preliečuje inokedy nie, závisí na vašom lekárovi,
    z oblasti moč.ciest sa samozrejme infekcia môže preniesť do pošvy
    prekonzultujte situáciu s vaším lekárom, zavísí aj na mnosžtve baktérií v pošve
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Lieky v tehotenstve

    , Autor:

    Pekný deň prajem. Mám strašný strach čo sa týka môjho tehotenstva. Poslednú menštruáciu som mala 21.9. Od 14-23.10 som brala na ecoli v pošve macmiror 200mg ráno večer. 14.10 som si ešte robila test ako som ich začala užívať a bol negatívny. 15.10 má strašne seklo v krížoch že som sa nevedela pohnúť tak mi bola podaná jednorazovo injekcia movalis a 2x som užila diclobene 50mg a aulin. 24.10 som zistila že som tehotná. Mohli mi tieto lieky poškodiť plod? S určitosťou viem že som mohla otehotnieť 8 alebo 9.10 inak nie. Takze to boli prvé dva týždne od oplodnenia čo som brala lieky. Dakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžete byť kľudná, všetky spomínané lieky sú kontraindikované v III. trimestri tehotenstva a ich použitie v I. a v II. trimestri by nemalo mať vplyv na tehotenstvo.

  • tehotensto

    , Autor: simička

    Dobrý den pani doktorka mam este jednu otazocku moj lekar mi predpísal macmicor 500 vaginalne čapíky koli ecoli ale ak som si dala dve na tretí den som pocitovala bolesti a pichanie v podbrusku v letaku je napísane že v prvom trimesti sa nesmie používat a ja som v 9tt mám to okamžite vysadit aebo co si možem kupit nejaký krem ak ano aký dakujem za vašu odpoved pekný večer

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak vám lekár tento liek predpísal a vie že ste tehotná, tak pokračujte v jeho doporučeniach,
    99% liekov by sa nemalo užívať v prvom trimestri, avšak to nie je možné realizovať,
    sama si radšej nekupujte nič a vždy to skonzultujte s vaším lekárom

    S podzravom

  • tehotenstvo

    , Autor: simička

    Dobrý den pani doktorka tak na miesto mikozy my zistili bakteriu ecoli som 8+2 tt chcem sa opýta je to nebezpečne doktor ma ubezpečil že nie ako sa dá chytit ta bakteria na hygienu dbám dakujem za vašu odpoved pekný den

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    jedná sa zrejme len o kontamináciu z oblasti konečníka, táto baktéria pokiaľ nie je premnožená je len prirodzenou flórou, nemusíte mať obavy.Hygienu naďalej dodržujte.
    S pozdravom