Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,404 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • tabletka

    , Autor: simička

    Dobrý deň chcem sa opýtať v nedelu som si dávala tebletku kanesten combi a dva dni po tom sme mali s priatelom pohlavny styk nechraneny možu byt nejake kompikácie
    vyplývajúce z prípadného otehotnenia a užitia tabletky? alebo možu byt kompikacie že tabletka nevyšla zo mna celá za odpoved dakujem pekný večer

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ani jedno zo spomínaného nie je komplikáciou.

Podobné otázky

  • Bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Aktuálne som v 38+6tt. Predvčerom som mala nevoľnosti (dvakrát som aj vracala) aj mi začalo bolieť v podbrušku (neustály tlak). Včera som sa zobudila na to, že sa mi trasu nohy... Pre istotu som išla do nemocnice, urobili mi Ctg a vyšetrenie zo spodu a všetko bolo v poriadku (ešte sa ne otváram) Dneska som sa zobudila zase na to ze sa mi trasu nohy plus som aj vracala a mala som zvýšenú teplotu 37.4 Naozaj sú tieto bolesti normálne a sú to skôr poslickovia? Alebo sa mam vrátiť ešte raz do nemocnice? Za vašu odpoveď vám vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekedy sa môžu vyskytnúť kŕče, alebo napätie v nohách. Tabletka magnézia a dostatočný príjem tekutín by to však mali napraviť. Príčinu zvýšenej teploty to nevysvetľuje. Ak maternica začne byť dráždivejšia, a začnú sa prejavovať tzv. poslíčkovia, môže sa to prejaviť nevoľnosťou, či hnačkami. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to Vo všeobecnosti platí, že pri odtoku plodovej vody, pravidelných kontrakciách, krvácaní, či iných ťažkostiach súvisiacich s tehotenstvom je vhodné navštíviť tehotenskú pohotovosť, prípadne zdravotnícke zariadenie, kde plánujete rodiť.

  • Bolesti

    , Autor:

    Dobrý večer,
    28.6 som mala nočnú ráno 29.6 o 4:00 z ničoho nič sa mi začala točiť hlava tlak bol OK. Trvalo to aj keď som prišla domov vyspala som sa. O 11:30 som dostala menštruáciu. Do večera sa mi len točila hlava plus mieern bolesť . Večer ma začalo bolieť temeno hlavy alebo zadná časť hlavy tak sa to striedalo. 30.6 ráno sa mi točila hlava a mala som už len mierne bolesti hlavy. Včera som šla zas na nočnú a mala som silné bolesti hlavy a začala som z vracať. Pichli mi analgin a aj ondansetron. Lebo aj keď som si dala len glg vody vyzvracala som to. Teraz pociťujem už len miernu bolesť hlavy v spankovej oblasti na oboch stranách. A mierne napínanie na zvracanie
    Môže to byť prosím Vás aj od toho ze som si menštruáciu posúvala o 3 dní tabletkami norethisteron?
    Nikdy som takéto bolesti hlavy nemala.
    Ďakujem. Pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, teoreticky to mohlo byť spôsobené posúvaním menštruačného cyklu. Spomínané ťažkosti patria medzi časté vedľajšie účinky Norethisteronu. Odsledujte si to.

  • Vyvolavacna tabletka

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtat ....
    Som 36tt ..
    Praskla mi voda 11.6
    A nemam ziadne bolesti
    Zajtra som tu 5 den
    Davaju mi antibiotika
    A mam malo plodovej vody
    Mozem si od doktorov aj sama vypytat vyvolavacne prasky na porod som otvorena na 3 a krcek 1 cm
    A som stoho moc na dne necitim sa moc skvelo
    Mozem si ich vypytat ako to mam nazvat "na vlastne rozhodnutie ?"

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je veľmi tažké sa vyjadriť bez poznania bližších infomácií a okolností. Ak sa u Vás nerozvíja infekcia a ste krytá antibiotikami, môže sa za istých okolností čakať. Samozrejme chápem aj Vaše pocity. Najvhodnejšie je sa však pýtať priamo vyšetrujúcich lekárov.

  • Špinenie po prechode na Utrogetsan

    , Autor:

    Dobrý večer, prosím Vás potrebovala by som poradiť. Som t.č. v 8 týždni tehotenstva. Pred rokom som potratila, takže od začiatku tohto tehotenstva som mala preventívne nasadenú liečbu progesterone 100 (užívala som ho cez ústa) a Fraxiparine 0,3 denne. Od užívania liekov som mala tráviace problémy (hnačku), inak bolo z gynekologického hľadiska všetko ok (žiadne krvácanie). Lekár mi na základe tráviacich problémov predpísal Utrogestan 100 na vkladanie, aby sme odľahčili tráviaci trakt, a obával sa aj zlého vstrebávania lieku z dôvodu hnačiek. Tvrdil, že účinnosť lieku je rovnaká - ak nie lepšie keď sa to vkladá cez spodok. Už asi týždeň si vkladám dve tbl. večer a jednu ráno - dokopy 300 mg denne. Trávenie sa zlepšilo. Avšak od prvého dňa vkladania som začala špiniť (buď ružový alebo hnedý výtok). Bola som kvôli tomu opakovane u lekára a na pohotovosti, vždy mi povedali, že je všetko ok, akcia srdiečka je prítomná a plod rastie podľa tabuliek - žiadny hematóm, skrátka, že dôvod špinenia nevidia a poslali ma domov, v čase vyšetrenia som nikdy nešpinila, rukavicu aj sondu mali čistú. Ten výtok sa objavuje vo chvíľach, keď sa vyplavuje tá tabletka, nie je to celý deň. Prosím Vás spôsobuje to spôsob aplikácie lieku? Môže sa liek cez pochvu horšie vstrebávať, ako keď sa užíva cez ústa? Mám si zvýšiť dávku liekov? Ako by ste postupovali? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bolo na vyšetrení všetko v poriadku, myslím si, že spomínaný výtok je spôsobený zvyškami rozpustenej vaginálnej tabletky. Nie je potrebné navyšovanie dávky. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vitamin B6

    , Autor:

    Dobry den, prosim vas viete mi poradit?
    Bojim ci som neuskodila babatku s B6 vitaminom.

    Od zaciatku tehotenstva som zacala uzivat magne b6 lebo ze sak vitamin a v tehotenstve sa berie magnezium.

    Posledne asi tri mozno styri tyzdne ma pichalo pod bruchom tak mi kazal gynekolog zvysit davku magnezia...takze som zacala uzivat magne b6 2x denne...lenze tym padom som zvysila dvojnasobne aj B6.

    A co je najhorsie vsimla som si ze aj femibion ktory uzivam tiez od zaciatku tehotenstva obsahuje B6..

    Prosim vas nemohla som tym nejako ublizit babatku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak užívate MagneB6 v dávke 2x1 tabletka a Femibion 1x denne, nepoškodíte si. Nemusíte sa obávať. Vhodnejšie by ale bolo namiesto Magne B6 užívať MagneROT.