Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,086 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • clostilbegyt

    , Autor: bobula2

    dobry den, chcela by som sa opytat, podstupila som už 3 cykly s Clostilbegytom- v 1. cykle som uživala tbl. 5.-9. den cyklu, bol uspesny, avsak v 4. týzdni potrat, po 1/2 roku 2. cyklus s 1 tbl. Clostilbegyt , folikul narastol 20 mm, ale k ovulacii nedoslo(progesteron 21. den cyklu 3,59), tak som podstupila 3. cyklus c 2 tbl.- užila som obe ráno od 5. do 9. dc, ale dominantny folikul sa vobec nevytvoril. Moj gynekolog mi povedal, ze dalsi mesiac mam uživať 3 tbl.Clostilbegytu denne.Chcela by som sa opytat, cije tento postup spravny? Akodlho je mozne v kuse bez prerušenia uživať tento liek? nie je vhodnejsi nejaký iný postup? A je možné , že pri 1 tbl. sa folikul vytvoril a pri uzivani 2 tbl. nie? Dakujem za odpovede.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    osobne by som určite neodporučila užívanie 3 tabliet clostibegytu, môže mať negatívny vplyv následne na výšku sliznice kedže sa jedná o "antiestrogén" a teda napriek tomu, že sa vytvorí dominantný folikul následne je nízka sliznica a embryo sa nemá kde uhniezdiť. Odporučila by som zopakovať stimuláciu Clostibegytom 2 x denne, 1 tableta ráno jedna večer - nie naraz. Clostilbegyt sa môže užívať maximálne 6 mesiacov po sebe.

Podobné otázky

  • Pozitívny test ale menštruácia príde

    , Autor: andariaj_

    Dobrý deň pán doktor.

    Obraciam sa na Vás s otázkou, na ktorú by som rada vedela vašu odpoveď. Začnem s tým, že som v júni v prvý mesiac snaženia sa o bábätko otehotnela, neskôr bolo ale tehotenstvo potvrdené ako missed a nasledovala kyretáž. Po 3 mesačnej prestávke sme sa od novembra začali znovu snažiť o bábätko a tu nastáva problém. Viem presne kedy mám ovuláciu a ide o to, že zhruba na 9, 10, 11 deň po možnom oplodnení dokonca minulý mesiac ešte aj v deň pred menštruáciou mám na tehotenskom teste slabú druhú čiarku, ktorá ale nesilnie a menštruácia príde vždy v očakávaný deň presne bez meškania. Momentálne sa mi toto isté stalo už tretí mesiac po sebe. Viete mi poradiť ako postupovať? Moja pani dr. povedala, že to začneme riešiť až o pol roka, ak sa mi nepodarí otehotnieť ale príde mi to ako veľmi dlhá doba, keďže som z toho veľmi nešťastná.

    Veľmi pekne ďakujem za Váš čas a odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne máte posunutú ovuláciu na obdobie pred menštruáciou a nestihne dôjsť k uhniezdeniu oplodneného vajíčka. Ak je to tak, je potrebné upraviť a posunúť ovuláciu. S tým Vám vie pomôcť Váš obvodný gynekológ nasadením Clostilbegytu. Nepoznám však žiadne bližšie informácie, ani výsledky vyšetrení, preto sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Môže to byť uhniezďovanie?

    , Autor: raketa016

    Dobrý deň, minulý mesiac som Vám písala o radu, že som mala ťažkosti ako by sa jednalo o tehotenstvo. Veru test mi vyšiel pozitívne, ale o pár dní na tom som dostala MS, čiže to bolo chem. tehu. Tento mesiac mám zas iný. MS som mala 30.8.2020 do 4.9.2020. Na začiatku som brala Clostilbegyt 5 dní a potom od 16 dňa Duphaston a aj ho berem. Tento mesiac som si začala aj merať bazálnu teplotu od 7 dňa. Do ovulácie som mala teplotu v rozsahu 36,28-36,5. Potom mi 12.9. teplota stúpla na 36,7 a na druhý deň 13.9. mi poklesla 36,62. Vtedy som aj mala bolesti z ovulácie. Od ovulácie teplota stúpala 36,87(14.9), 36,8(15.9.), 36,9(16.9.), 36,87 (17.9.), 36,98(18.9.), 36,93(19.9.), 37,0 (20.9.). Včera (21.9.) mi teplota poklesla na hodnotu 36,52 a dnes (22.9.) ráno znova stúpla na 36,9. Teplotu som merala každý deň o 5hod. ráno, kedy vstávam. Od 20.9. mám ťažkosti, že podvečer v nedeľu som dostala strašne kŕče a bolelo ma v podbrušku a začali ma bolieť kríže a aj nohy a bolesť krížov troška aj nôh mám doteraz. Môže sa ten jednodňový pokles teploty považovať za uhniezdenie?

    Prikladám aj stránku s grafom :
    http://www.womenzone.cz/uzivatelka/andrear016/grafy?c=-8586028684854775808

    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, spomínané ťažkosti môžu byť spôsobené aj oplodnením a uhniezdovaním, rovnako tak môžu byť spôsobené folikulárnou tekutinou s prasknutého folikuly. Možností je viacero. Odsledujte si to. Pri meškaní menštruácie aspoň 14 dní si realizujte tehotenský test. V prípade zhoršenia zdravotného stavu navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Rada

    , Autor: Katka14

    Dobry den pan doktor ja som vam uz pisala nedavno a chcela by som sa vas opat opytat som v 8 tt mam takyto problem ze viem mat hnede vytoky alebo slabsie krvacat dnes v noci som sa zobudila isla som na wc mocit a slabsou krvou som krvacala vzala som kanavit a potom to preslo do dr som nesla mam trosku bolest udajne sa roztahuje maternica mi vzdy vravi dr, na usg v pond bolo vsetko ok len mi povedal ze v maternici pod plodom mam cosi natecene a zvtoho krvacam hematom to neni vraj to neni zavazne progesteron uzivam aky mate nato nazor urcite mate velmi vela skusenosti este mi neda jedna vec v 5 tt som uzivala clostilbelgyt dr si nevsimol ze som tehotna nemohlo mi to krvacanie vytoky sposobit tie lieky? Kludovy rezim mam vkuse lezim dakujem vam velmi pekne za vasu ochotu a odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie do 16. týždňa tehotenstva súvisí s tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami medzi choriónom, teda budúcou placentou, a stenou maternice. Je lepšie, keď sa krv dostane z maternice von a žena zašpiní, ako by sa mala hromadiť medzi choriónom a stenou maternice alebo plodom a mohlo by pri zväčšovaní sa hematómu dôjsť k odlúčeniu choriónu a tým k potratu. Kanavit slúži práve na posilnenie stien ciev, aby nedošlo ku zakrvácaniu. S Clostilbegytom si nerobte starosti, nemá to vplyv na špinenie či zakrvácanie, ani na výtok. Do 16. týždňa zašpiní každá piata žena, nemusíte sa obávať. Pokračujte v odporúčaniach Vášho obvodného gynekológa.

  • Rada

    , Autor: Katka14

    Dobry den pan doktor prosim vas o vasu radu a nazor menstruaciu som mala 13 sept jeden den krvacanie potom hnede vytoky dr povedal ze je to moja menstruacia tak na 5 den som zacala uzivat clostilbelgyt 2 krat denne 1 tbl. s mamzelom sme sa snazili o druhe dieta o par dni som prisla dr vravi ze som tehotna 6 tyzden talze lieky som uzivala v 5 tyzdni velmi sa bojim ze lieky mozu vazne poskodit plod prosim vas o vas nazor dakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je pravda, Clostilbegyt sa počas tehotenstva nemá užívať, osobne si však myslím, že pár dňové užívanie tabletiek plodu neublíži. Dôkaz, že Clostilbegyt má škodlivé účinky na ľudský plod nie je jednoznačný, existujú však dôkazy, že klomifén, teda účinná latka Clostilbegytu, má škodlivé účinky na plod potkanov a králikov pri podávaní vo vysokých dávkach gravidným zvieratám. Pravdepodobnosť, že by bol plod postihnutý je však asi taká, aká je pravdepodobnosť, že plod bude postihnutý Downovým syndrómom. Neznepokojujte sa. Odporúčam absolvovať PTS screening, teda prvotrimestrálny ultrazvuk.

  • cyklus s Clostilbegytom

    , Autor: bobula2

    Dobry den, chcela by som sa opytat- mala som tento mesiac stimulovaný cyklus s Clostilbegytom 5dní po 1 tbl. od 5. do 9.dńa cyku, na folikulometrii realizovanej 14. deň bol folikul dominantný veľkosti 20 mm, na 21. deň cyklu som bola opať na USG kontrole, či došlo k ovuláci, na USG bolo viditeĺné žlté teliesko, výška endometria bola 9mm, doktor povedal, že tehotenstvo nevie t.č. potvrdiť, ale že to vyzerá dobre. V ten deň večer som začala špiniť, na 2. deň mierne krvácanie len na toalete. Užívam Dphaston 2x1 tbl. od 14.dňa cyklu, mam 29 rokov a toto bol moj 2. stimulovaný cyklus sClostilbegytom, 1. cyklus v novembri skončil spontánnym potratom v 4. týždni. Mala som následne realizované genetické vyš.-negat., hematologické vyš.- mutácia PAI. Chcela by som sa opytat ohladom toho krvácania, či by event, mohlo isť znova o habituálny potrat,neviem si to vysvetlit, pretože na tom USG doodbedu nebolo nič vidieť, je to možné? ináč mám cykly pri užívaní Duphastonu v trvaní 28 dní, bez jeho užívania som mala len slabé špinenie skoro celý mesiac. Je možné aby tento stav bol ovplyvnený trombofiliou? A ešteby som sa chcela opytat či by nemohlo ist o endometriózu (laparoskopiu som zatial nemala robenu, boesti brucha ani pri menstruacii nemavam silne) Som zufala, lebo teraz mama zasa ist na 3. cyklus a neviem, či už tomam počitať od toho špinenia, alebo nie? Dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    krvácanie mohlo byť spôsobené aj uhniezdením embrya v sliznici maternice takže zatiaľ nie je nič sptratene, práve naopak :) krvácanie určite nebolo spôsobené trombofíliou, na druhej strane trombofília môže spôsobiť potrat či missed abortion. pokračujte ďalej v užívaní Duphastonu a počkajte do očakávanej menštruácie, ak bude meškať urobte si tehotenský test a napíšte nám dobré správy :)
    Držím palce!