Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,599 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menštruačné problémy

    , Autor: Kejčl

    Dobrý deň. Bola som na operácii 4/2021 ako 22 ročná mala som na ľavom vaječníku cystu. Operácia dopadla v poriadku. 6 mesiacov som jedla tabletky Endovelle na vnútornú liečbu, počas tých 6 mesiacov som nemala menštruáciu. Pred operáciou som mala cyklus 28dní. Po operácii som nevedela, že sa mi to zmenilo. Myslela som si stále už tento rok že mi menštruácia mešká vždy 6-7 dní. No cyklus sa mi zmenil na 35dní po tej operácii. Tento mesiac mi menštruácia začala 02.06. a skončila 07.06. O dva dni neskôr som bola na preventívke u svojho gynekológa. Povedal mi, že mám všetko v poriadku ale že na tom ľavom vaječníku sa mi zrejme asi opäť robí cysta (2mm). No po dvoch týždňoch(22.06.)som dostala opäť menštruáciu. Nemyslím si, že by mi praskla tá cysta pretože bolesti nemám žiadne a krvácať som začala úplne postupne. Najskôr slabunko a teraz už normálne. Stalo sa mi to teraz prvýkrát po tej operácii. Chcela by som sa opýtať, či to môže byť niečo vážnejšie alebo to má stále následky po tej operácii a cyklus sa stále upravuje. Ďakujem krásne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že ste mysleli 2 cm. Dvojcentimetrový útvar nie je cysta, môže sa jednať o dominantný folikul, či žlté teliesko. Nemyslím si podľa opisu, že sa jedná o niečo vážne. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Najvhodnejšie je sa pýtať Vášho obvodného gynekológa, ktorý sa Vám vie najobjektívnejšie vyjadriť.

Podobné otázky

  • Silné krvácanie

    , Autor: Mirha

    Dobrý deň,
    Mám jeden problém s ktorým si už neviem rady.
    Približne pred tromi mesiacmi som začala užívať HA Evra a odvtedy sa začali objavovať menštruačné problémy v podobe silného krvácania.
    Postupujem presne podľa návodu na používanie a každý týždeň si opatrne nalepujem jednu nálepku až do týždňa kedy má prísť menštruácia.
    Po aplikovaní druhej nálepky (druhý týždeň po men.) začnem silno krvácať a trvá to celý týždeň. (Krv je červená)

    Najskôr som to neriešila lebo v návode sa píše že je to bežný vedľajší účinok počas prvých troch cyklov ale už sa ozaj začínam báť lebo krvácanie sa dostaví vždy a je veľmi silné. Minulý cyklus som bola s priateľom na pohotovosti lebo som týždeň vkuse menila každý deň aspoň päť vložiek ktoré boli celé od krvi. (Mimo moje dni)
    Bohužiaľ vôbec neriešili môj problém ale mi zobrali krv a zisťovali či som tehotná. Samozrejme im vyšlo že tehotná nie som a tak ma poslali domov.
    Pred tromi dňami som opäť začala silno krvácať (po druhej nálepke) a každým dňom je to horšie.

    S priateľom potrebujeme vedieť či máme nechať dokončiť tretí cyklus ako je v návode a dúfať že to prestane alebo radšej hneď odlepiť nálepku.
    Viete mi prosím poradiť?

    Ďakujem za ochotu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekoľkodňové krvácanie päť vložiek na deň nie je silné. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie, hlavne v začiatkoch užívania, sa môže objavovať krvácanie, nepravidelné aj silnejšie. Odsledovať si to musíte sama. Ak ste boli na vyšetrení, kde zhodnotili, že je to v poriadku, môžete pokračovať v aplikácii náplastí hormonálnej antikoncepcie. Ak však u Vás prevládajú vedľajšie účinky, ktoré prevládajú nad pozitívom aplikácie antikoncepcie, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu. Náplasť si môžete odlepiť kedykoľvek, krvácanie by sa malo následne dostaviť do niekoľkých dní. Momentom odlepenia náplaste nie ste chránená, treba myslieť aj na to. Pri nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Kikuliak

    Chcela by som spýtať mám 21 rokov a mám krvácanie predpred menzesom a trz neviem či som tehotná alebo mám daku infekciu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne vyjadriť neviem. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: Matkafialkova

    Dobrý deň,
    Mám 19 rokov a mám nepravidelnú dlhotrvajúcu menštruáciu. U gynekologa som doposiaľ nebola. Užívam tabletky Euthyrox 50 na štítnu žľazu. Je možné cyklus nejak upraviť sama?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existuje viacero aj voľno predajných prípravkov na báze bylinných extraktov, či doplnkov výživy, ktoré sľubujú úpravu menštruačného cyklu. Odporúčam navštíviť obvodného gynekológa, ktorý na základe všetkých informácii, okolností, ako aj výsledkov vyšetrení, či USG stanoví ďalší postup.