Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,655 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Embilia a dlhé silne krvácanie

    , Autor: Stevi89

    Dobrý večer p. Doktor,

    Chcela by som sa opýtať. 20.1.2022 som dostala kovid. 3.2.2021 som skončila na CP kde mi diagnostikovali pľúcnu emboliu. Od tohto dňa som si pichala fraxiparin forte 12dni. Potom som prešla na tabletkovú formu Xanieva 15mg 1-0-1 ….

    Ako mi diagnostikovali pľúcnu emboliu tak som brala 2,5mesiaca Antikoncepciu. Hneď 3.2. som ju vysadila v polovičke užívania. Dostala som za pár dni mensteuaciu. Bola slabá a krátka.

    Moja otázka na vás je tá že 1.3 som dostala znova menštruáciu začala normálne ale na 4den som začala strašne krvácať aj veľké zrazeniny 3-8cm až do dnes. Doktor mi pichol nejakú injekciu v piatok 4.3 a aj dnes 7.3. Stále krvacam. Prosím o radu čo mám robiť ? Čo sa môže stať ? Je to normálne pri Xanieve aby som takto krvácala ? Ako dlho to bude trvať ? Veľmi sa bojím. Že lieky vzhľadom na to že mám emboliu mi nemôže dať, iba injekciu.

    Veľmi pekne ďakujem za vašu radu a pomoc.

    Pekný večer
    Peťa

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, silnejšie krvácanie môže byť spôsobené preparátom Xanirva, ktorý pôsobí tak, že potláča faktor zrážavosti krvi a znižuje náchylnosť na tvorbu krvných zrazenín. Nahromadená krv z maternice sa z pošvy uvoľní a môže vychádzať vo forme krvných zrazenín. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní ošetrujúcich lekárov.