Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,333 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menstruacne problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem. Chcela som sa spýtať tri dni mi mešká menštruácia, a beriem antikoncepciu ale brala som 2 týždne dozadu antibiotiká môže to byť tým ovplyvnené? Mám aj bolesti v podbrušku. Robila som si aj test od posledného styku, ktorý bol pred 13timi dnami, a test negatívny, to by bolo už niečo vidieť na teste keby som bola tehotná? Keby mi neprišla menštruácia, koľko mam počkať a kedy ísť ku lekárke? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa niekedy nemusí dostaviť vôbec, alebo môže byť iba vo forme párdňového špinenia. Antibiotika na to môžu mať vplyv, záleží od užívaných antibiotík. Tehotenské testy si nemá zmysel realizovať. Niektoré antibiotiká môžu mať vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, takže je niekedy vhodné používanie aj doplnkovej formy antikoncepcie (kondóm). Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Menstruacne problemy

    , Autor: Dada55

    Dobrý deň, posledný pohlavný styk som mala 25.9.2021, menštruáciu mávam pravidelnú nakoľko 2 roky beriem HAk, v októbri som mala normálnu menštruáciu, ale teraz mi mešká menštruácia 18 dni v deň menštruácie som mala len takú hodinovú menštruáciu a potom zmizla, robila som si veľa tehotenských testov a všetky sú negatívne. Teraz mám 3 dni strašené bolesti krížov, ktoré mi idú do nohy môže to byt spôsobené nejakým gynekologickým problémom? A boli ma v ľavom podbrušku také kŕče aj keď si sadnem, neviete čo by to mohlo byť? A tehotenské testy si už asi nemusím robiť, či? Myslite že tehotenstvo môžem vylúčiť? V októbri som bola u gynekologicky a nasla mi zapáľ a musela som užívať antibiotika. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Na základe iba popísaných okolností sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, nemusia byť všetky gynekologického pôvodu. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky výsledky vyšetrení, bližšie informácie a najobjektívnejšie sa Vám bude vedieť vyjadriť a určiť ďalší postup.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý, chcela som sa spýtať bola som u mojej gynekologičky 20 dní od pohlavného styku, robila mi aj výtery a mala som zápal. Keby som bola tehotná tak by to vedela zistiť bez toho aby mi zobrala krv? Či by mohla vedieť vtedy keby som mala zväčšenú maternicu a podľa toho by vedela že som tehotná? Na sone nenašla nič len ten zápal ako som spomínala, a keď žena berie antikoncepciu a mešká jej to napríklad kvôli zápalu môže jej to prísť aj počas toho keď užíva to balenie teda keď ešte neprerušila tu 7 dňovu prestávku? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na USG nie je vidieť 20 dňové tehotenstvo. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotná nebudete. Áno, špinenie, či krvácanie sa môže počas užívania hormonálnej antikoncepcie vyskytovať prakticky počas celého cyklu, aj mimo sedemdňovej pauzy, či obdobia užívania placebo tabliet. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacne problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň, chcem sa spýtať, keby som bola tehotná tak test by mi to už ukázal, však? Pohlavný styk som mala naposledy 25.09.2021 a stále mám negatívny výsledok a 14 dní mi mešká menštruácia, a včera ma som začala mať bolesti v podbrušku na prvej strane také pichavé bolesti a dosť ostré, a tiež ma bolí chrbtica spodná časť a celkovo brucho, v minulosti som mohla mať cystu, keby som ju mala tak nemusím mať menštruáciu? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin meškania menštruácie môže byť viacero, nemusí sa jednať iba o tehotenstvo. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý jednoznačne vylúči alebo potvrdí tehotenstvo, určí možnú príčinu ťažkostí stanoví ďalší postup.

  • Menštruácne problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý, chcem sa spýtať mešká mi menštruácia 10 dní tehotná nie som, ale už druhý deň mám bolesti v podbrušku také kŕčovité a neustále hnačky a pocit na vracanie a tiež zimnicu, môže to mať niečo spoločné s tým že mi to mešká alebo by to mohla byť len črevná chrípka? Krvácanie som mala len 10 dní dozadu ale také slabé a trvalo to 2 hodiny tak neviem čo si mám o tom myslieť počkať este či mi v Decembri neprídu svoje dni alebo hneď ako mi skončí ťa hnacka ísť ku gynekologicke? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa skôr jedná o druh virózy. Na menštruačný cyklus má vplyv viacero faktorov., medzi ktoré patria aj virózy, či iné druhy infekcií. Spomínané párhodinové špinenia mohla byť menštruácia. Odsledujte si to. Ak nemáte žiadne gynekologické problémy, najskôr sa preliečte.

  • Menštruácne problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý, chcem sa spýtať 10 dní mi mešká menštruácia. Pohlavný styk som mala 50 dní dozadu, teda skoro pred 3 mesiacmi, odvtedy ako mi mešká menštruácia tak som si robila testy, ešte aj pred týždňom a nič výsledok negatívny, keby som bola tehotná bolo by tam už niečo vidieť na teste? Začala som teraz po pauze v antikoncepcii ak mi opäť o mesiac nepride menštruácia mám ísť ku gynekologicke? Stále mám bolesti v podbrušku, na pravej aj ľavej strane. 2 týždne dozadu som mala infekciu a brala som antibiotiká. Odkedy beriem antikoncepciu tak mi chodí pravidelne a vždy. A keď som mala naposledy pohlavný styk to som mala plodné dni, takže keď som si robila týždeň dozadu test tak nemôžem byť tehotná nakoľko vyšiel negatívne? Odvtedy som bola aj u gynekologicky mesiac dozadu a zistila mi len ten zápal, ani žiadna cysta ani nič. Ďakujem pekne za rady.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je ovulácia blokovaná, takže plodné dni počas užívania hormonálnej antikoncepcie nemáte. Samozrejme, antibiotická liečba, zápal, či stres môžu mať vplyv na menštruačný cyklus. Podľa opisu mi však nie sú úplne jasné všetky okolnosti, takže sa Vám neviem takto bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.