Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,740 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie mimo cyklu

    , Autor: Nela

    Dobrý deň. Chcela by som sa informovat ohladom liekov norethisterone. 18/02/2018 som dostala menstruaciu, ktora trvala ako obvykle. Nasledne 09/03/2019 som zacala spinit a mala bolesti v podbrusku-navstivila gyn.pohotovost kde ma p.doktor utvrdil, ze je to ovulacne spinenie ktore neprejde do krvacania, urobil vnutorne sono na ktorom bolo vsetko v poriadku. Na druhy den som ale zacala krvacat presne ako pri menstruacii, v trvani 5dní pricom som navstivila uz svojho gynekologa ktory mi nasadil na 10dni norethisterone /1xdenne 5mg/Od zaciatku uzivania krvacanie aj spinenie vymizlo, ale dnes je to 8my deň čo norethisterone uzivam a zacala som znovu špiniť a mam bolesti ako na menstruaciu.
    Rada by som sa opytala na Vas nazor, prečo vlastne mohlo to mimo-cyklu krvacanie nastat a ci mam este douzivat norethisterone.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak máte pravidelný menštruačný cyklus, toho času by sa Vám mala dostaviť menštruácia. Norethisteron sa používa na zastavenie ovulácie a k prerušeniu dysfunkčného krvácania (krvácania z maternice, ktoré nie je viazané na menštruačný cyklus). Počas obdobia ovulácie môže dôjsť k špineniu. Norethisteron môžete doužívať tie dva dni, ako aj nemusíte, menštruácia sa Vám však už nezastaví. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň. Po menšruácií asi po 2 týždňoch som začala mať hnedý výtok po vypláchnutí rosalginom vyšli zo mňa nejaké kusy . Po návšteve u gynekológ mi povedal že mám polypy. Teraz si vybavujem predoperačné lebo to musí ísť von. Začala som dosť krvácať neviem čo sa to deje. Ja neviem ako to má všetko prebiehať veľmi sa bojím...môžem ísť na ten zákrok keď krvacám alebo prečo vlastne krvácam. Ďakujem za odpoveď .

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sú v dutine alebo v krčku maternice polypy, môžu spôsobovať krvácanie mimo cyklu. Na zákrok môžete ísť aj keď budete krvácať, je to jednodňový zákrok, trvá krátko, asi 10 - 15 minút. Nemusíte sa obávať. Polypy sú nezhubné útvary vyrastajúce zo sliznice dutiny alebo kanála krčka maternice, odstraňujú sa buď kyretkou alebo sa vykrútia klieštikmi a sliznica sa prekyretuje.

  • Krvácanie mimo cyklu

    , Autor:

    Dobrý deň, potrebovala by som poradiť, poslednú menštruáciu som mala 7. Až 8. Januára trvala krátko a bola slabá predtým som mala 4 dní špinenie 24teho januára som si našla na papieri na WC kvapky krvi a následne špinenie to trvalo 2 dní myslela som si ze išlo o implantacne krvácanie nakoľko sa snažíme s mužom o dieťa lenže dnes sa mi to zase objavilo najskôr jasne červená krv a potom špinenie a mam aj bolesti v podbrušku. Môže to byť tehotenstvo alebo je to len nejaký vykyv hormónov. Menštruáciu mam dostať až o 4 dní. Ďakujem vopred za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odsledujte si to. Ak praktizujete nechránený pohlavný styk a tehotenstvo nie je vylúčené, môže sa jednať aj o tehotenstvo. Takto Vám však na to neviem odpovedať. Pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva, rovnako tak pri akýchkoľvek nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvácanie mimo cyklu

    , Autor: Tina

    Dobrý deň pán doktor,
    Chcem Vás poprosiť o radu. S priateľom sme mali pohlavný styk a na druhý deň sa mi objavilo jemné špinenie kt pretrváva. Menzes mám dostať až na budúci týždeň. Už 4 mesiac beriem hak Lunytta a doteraz som nemala absolútne žiadne problémy. Tabletky beriem praví, nezabudla som na žiadnu, užívam stále v rovnakú hodinu. Bola som však trocha prechladnuta a v strese. Hak som nekombinovala so žiadnymi liekmi. Z čoho sa mohlo spustiť krvácanie? Keďže som začala krvácať po styku je možnosť že zostanem tehotná? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie po pohlavnom styku nesúvisí so zníženým účinkom antikoncepcie. Je možné, že máte na krčku maternice ektrópium. Špinenie po styku si treba odsledovať. Niekedy sa počas užívania antikoncepcie stane, že žena zakrváca. Treba si to odsledovať. Pri pretrvávaní tažkostí by som navštívil obvodného gynekológa.

  • Krvácanie mimo cyklu

    , Autor: Aisha111

    Dobrý deň. Neviem už na koho sa obrátiť so svojím problémom. Mám 24 rokov. Tento problém riešim už dva roky. V 17 tich rokoch som začala brať HAK-Trinordiol. Po roku a pol som ju zmenila na Lindinette a nasledujúce 3 roky bolo všetko v poriadku. Začala som krvácať mimo cyklu. Moja lekárka mi následne začala kaýdé tri mesiace meniť antikoncepciu. Po tretej rade antikoncepcie som od nej odišla. Moja noví lekárka mi odobrala krv a zistili sa mi nízke hladiny všetkých ženských hormónov v 2. a 3. týždni. Predpísala mi HAK-Diane 35 ale nezaberala. Následne na to som absolvovala kyretáž s výsledkom endometriálneho polypu a hyperplázie sliznice maternice. Krvácanie ustúpilo asi len na dva týždne od kyretáže. Od februára som vyskúšala Lutenyl, Dufaston aj HAK-tri regol, nič nezaberá. Lekár chce aby som podstúpila opakovanú kyretáž so zavedením vnútromaternicového telesa Mirena. Viem že zavedenie telieska dosť bolí a samozrejme aj veľa stojí a nechcem už podstupovať zbytočné zákroky. Chcem počuť názor viacerých odborníkov. Lekár sa zmienil aj o možnosti, že moje receptory nereagujú na zmeny hormónov v krvi. Každý mesiac krvácam asi 3 týždne z toho dva menej a jeden intenzívne - predpokladám že je to menštruácia, a na cca 5-6 dní po menštruácii sa krvácanie zastaví. Neviete mi poradiť, kde by som mohla ísť za špecialistami, kde by mi vedeli pomôcť buď v SR alebo v ČR. Už som zúfalá a chcem mať raz v živote deti. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    bohužial neviem o nikom takom, kto by sa senzitivitou receptorov zaoberal.