Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,050 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Príčina

    , Autor: Nykaaaa

    Ďakujem za odpoveď Pán Doktor ešte posledná otázka pre vysvetlenie.. Moze byť teda príčinou premnozenia gardnerelli liečba vaginalnymi antibiotikami, stres, časté vaginálne vyplachy atď..?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, všetky spomínané faktory môžu mať vplyv na rozvoj bakteriálnej vaginózy a na premnoženie gardnerelly vaginalis.

Podobné otázky

  • Potrat-Anembryomola

    , Autor: Atria

    Dobrý deň, v 11 týždni som potratila a jednalo sa o anembryomolu. Viete mi prosím povedať,aké sú príčiny toho,že sa vo vaku to dieťa nevyvinie? A aké vyšetrenie by som mala postúpiť na zistenie príčiny? Chcela by som ísť aj na hematologiu,ale neviem čo presne si mám dať vyšetriť. Ďakujem za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčina je najčastejšie genetická. Ak u Vás došlo k potratu prvý krát, nie je ešte nevyhnutné realizovať odborné vyšetrenia. Pri opakovaných potratoch je však vhodné realizovať hematologické, endokrinologické, genetické a imunologické vyšetrenia. Pri nejasnostiach sa nebojte pýtať Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vás k daným špecialistom vie odoslať.

  • Pálenie počas močenia po pohlavnom styku

    , Autor: Meggi7111

    Dobrý deň,
    mala som zápal močového mechúra. Po pohlavnom styku mám neskutočne pálenie v okolí celej pošvy zvnútra počas močenia. Chcem sa spýtať,čo môže byť príčina ?

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Ak ste na močové cesty užívali antibiotiká, predpokladám, že to spôsobilo narušenie vaginálnej mikroflóry a vznik tzv. bakteriálnej vaginózy, teda došlo k premnoženiu baktérii, ktoré sa bežne v pošve vyskytujú. Odporúčam si realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom, ak nemáte výtok, nasaďte si desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami. V prípade pretrvávania alebo zhoršenia ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Myslíte, že je to zápal?

    , Autor: Maleficent69

    Dobrý deň. Už niekoľko mesiacov sa liečim na E. Coli, stále neúspešne. Antibiotiká mi nezaberajú, všetko iba zhoršujú. Tak mi bolo nariadené aby som iba brala probiotiká. Začala sa mi však v hlienovitom, priesvitno-žltom výtoku objavovať trocha svetločervenej krvi. Mám aj strašné bolesti v podbrušku, ako keby kŕče spojené so zápalom(tak to cítiť). Často chodím na wc(vyšetrenia z urológie však boli vždy dobré). Pociťujem aj pálenie a svrbenie v oblasti konečníka.

    V túto chvíľu beriem každé 3 dni nejaké lieky, teraz Gynella Silver Caps. Bolo mi nariadené, aby som ich užívala pomaly menej a menej často. Napriek tomu sa mi začali bolesti. Menštruáciu som mala minulý týždeň, menštruácia mi akoby vždy zlepší celý stav, mám menej príznakov. Nerozumiem tomu.


    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za daných okolností ešte odporúčam realizovať výtery z krčka maternice na chlamýdie, mykoplazmy, ureaplazmy a trichomonas vaginalis. E. Coli môže byť v pošve prítomná, nemusí to byť však pravá príčina ťažkostí.

  • Bolestivy tyk po 2,5 roku od pôrodu

    , Autor: majan84

    Dobrý deň pán doktor. Som 2,5 roka po pôrode a sexuálny styk je takmer nemožný pre bolesti v pošve. Nepomáhaju ani gély na zvlhcenie. Bolesť je ako keby ma niekto rezal z vnútra. Riešila som to aj s mojou gynekologickou, ale ani gély ani maste ani čipky ani zinat 500 ci sumamed nepomohli. Mala som ureoplazmu a mykoplazmu, môže to byť spôsobené aj týmto? Už som zúfalá. Viete mi poradiť, aké vyšetrenia je potrebne absolvovať, aby sa zistila a odstránila príčina? Vopred ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste mali diagnostikované pohlavne prenosné ochorenia (ureaplazmu a mykoplazmu), môže to byť príčina ťažkostí. Záleží tiež od druhu a rozsahu pôrodného poranenia, ktoré bolo pri pôrode. Mohlo dôjsť k zlému zhojeniu alebo “prehojeniu”, takže sa v mieste poranenia vytvorilo tkanivo, ktoré nie je elastické a môže spôsobovať ťažkosti pri pohlavnom styku. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Existujú laserové ošetrenie - vaginálna rejuvenizácia, ktorá by Vám mohla pomôcť. Realizuje sa v niektorých ambulanciách, či zdravotníckych zariadeniach.

  • Vitamíny v tehotenstve/Hospitalizácia

    , Autor: Simkaaa

    Dobrý deň.
    Momentálne som 14tt+3 a užívam femibion 2 a na odporúčanie lekára kvôli zlym hodnotám z prvého odberu v 10tt+6/RBC 3,71; HGB 114/ mám užívať Sideral a zvýšiť dávky kyseliny listovej. Užívam Kyselinu listovú 800 µg a ďalšie spomínané produkty ale trochu mám obavy či to nie veľa a či tym neškodim sebe alebo drobcovi. Bola som totiž hospitalizovaná pár dni kvôli tmavo hnedemu vytoku, ktorý sa objavoval asi dva dni, prvýkrát ho bolo viac potom už len slabo hnedý ale velmi malo. Na ultrazvuku nebol viditeľný žiadny hematóm, placenta bola v poriadku a nevedia sa bližšie k tomu vyjadriť, vraj treba počkať. Pre mňa je to nedostatok informácii a preto sa pýtam čo mohla byť príčina tohto stavu na začiatku druhého trimestra.
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie, či už svetlo červenou alebo hnedou krvou, do 16. týždňa tehotenstva je najčastejšie spôsobené tvorbou cievnych prepojení medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou, je to pomerne časté, nemusíte sa preto znepokojovať, navyše ak boli výsledky vyšetrení v poriadku. Čo sa týka opisovaných hodnôt krvného obrazu, nie sú až také zlé, vyvážená strava a jedna tabletka železopreparátu na deň zatiaľ stačí. Femibion užívať môžete aj naďalej. Kyselina listová sa štandardne užíva v dávke 400ug denne, za istých okolností sa dávka môže zvýšiť na 800ug na deň. Zmysel to má však najmä prvé 3. mesiace tehotenstva. Sebe, ani plodu tým určite neublížite.