Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
14,899 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Spinenie

    , Autor: Dianka223

    Dobrý deň. Mám PCOS. Menstruacia naposledy v júli (duphaston,clostylbegyt). Tento týždeň som začala mat bolesti ako pred menštruáciou ale prišlo len špinenie/ ružový výtok bez zapachu. Iné bolesti nemám. Lekárke sa neviem dovolat, pýtam sa len preto či mám mat obavy alebo ešte mám počkať. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o počínajúcu menštruáciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa a v prípade nejasností alebo ťažkostí ho navštívte.

Podobné otázky

  • Cysta

    , Autor: Veronika321

    Dobrý deň mala som 4 laparoskopie a jednu celkovú operáciu kôli cystam.Mam dve deti a 33 rokov.Zase sa mi vrátili cysty bola som u lekára našiel mi 6 CM cystu predpísal mi duphaston a thiamin,stále má poboľuje v bruchu,po menštruácii mám ísť na kontrolu.Vecer po vyšetrení som spinila a na druhý deň už ani kvapka krvi nebola.Mohlo mi to spôsobiť tou cystou to spinenie po vyšetrení? Menštruáciu nemám pravidlenu stále skor dostávam,ale tento krát mi mešká.Brala som 3 mesiace agnucaston kôli pms,ale kôli duphastonu som ich mala vysadiť ,môže sa ťa cysta vstrebať,ale bude nutné ju ísť zasa laparoskopicky odstrániť?Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, po vaginálnom vyšetrení, či realizácii sterov sa môže vyskytnúť špinenie v deň vyšetrenia, ako aj nasledujúci deň, je to individuálne. Čo sa týka cýst, je dôležité, o aký druh cysty sa jednalo a čo bolo vrámci operácii zistené. Cysta veľkosti 6 cm môže teoreticky prasknúť, je to však málo pravdepodobné. Nepoznám žiadne bližšie informácie, či sa jednalo o endometrióznu cystu, cystadenóm, či zakrvácané žlté teliesko, ... Nepoznám ani ďalšie okolnosti, preto sa Vám neviem takto bližšie objektívne vyjadriť. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Špinenie

    , Autor: NikaDurdy

    Dobrý deň,

    Momentálne beriem gynoflor po liečbe premnoženého streptokoka (liečil sa macmirorom). Zobrala som už 6 tabliet a posledné dva dni mám vždy ale len doobeda keď sa mi vylučuje tabletka špinavý ružový až hnedý výtok. Môže to byz nejaké krvácanie z tabliet alebo len ovulácia, ktorá to spôsobuje? Už som v minulosti počas ovulácie aj krvacala a býva zväčša bolestivá. Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať aj o ovulačné špinenie, prípadne zvyškami Macmiroru. Ružový výtok môže byť však spôsobený aj Gynoflorom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia a citlivé prsia

    , Autor: PR

    Dobrý večer, včera mi začala menštruácia, ktorá mi meškala 1 deň. Je taká ako som mala pred mesiacom (jeden deň je slabšia a druhý deň je silnejšia), ako som už spomínala pohlavný styk som mala len chránený (3krát a zakaždým išlo trocha krvi) začala som pohlavne žiť. Neviem ci to je s tou menštruáciou v poriadku lebo mam menšie obavy. Taktiež ma pred menštruáciou boleli prsia ako vždy ale teraz ich mam trocha citlivé aj počas menštruácie a na boku pravého prsníka som si našla hrčku, ktorá je mäkká a pohyblivá. Neviem co to je a či má môžu prsia pobolievať aj s toho alebo si tu bolesť len namyslam. Vopred ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch pohlavného života je špinenie po styku pomerne normálne. Pár dní meškajúca menštruácia je bežná. Nemusíte sa obávať. Čo sa týka hrčky na prsníku, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. V prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vás vyšetrí a prípadne odošle na USG prsníkov.

  • Problemy

    , Autor: simik1903

    Dobry den pan doktor, som skoro 7 tyzdnov po kyrete a stale spinim. Sice s prestavkami, ale spinim. Po kyrete som dostala az 4 injekcie na vypudenie zvyskov z maternice. Zevraj je uz cista. Hcg mi kleslo na 4 jednotky.
    Co moze byt za tym spinenim?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie 7 týždňov po zákroku nie je úplne v poriadku. Ak boli prítomné reziduá (zvyšky) v maternici, aplikáciou Metherginu nemuselo dôjsť k ich úplnému vypudeniu. Bez poznania výsledkov vyšetrení, USG nálezov, ako aj ďalších informácií a okolností zákroku sa Vám neviem takto bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Špinenie

    , Autor: Bandži

    Dobrý deň,
    Chcem sa opýtať, bol mi diagnostikovaný antifosfolipidový syndróm na základe predčasného pôrodu v 20 týždni z dôvodu, že sa mi rozvinula ťažká eklampsia (rodila som sekciou nakoľko si to vyžiadal môj zdravotný stav), pár mesiacov neskôr som si zrejme prešla biochemickým tehotenstvom a mometánlne už 4 dni mi mešká menštruácia, tehotenské testy mám pozitívne (aj keď čiarka je slabá a nesilnie, no sú viditeľné voľným okom), a dnes ráno som zaznamenala hnedý výtok. Podľa poslednej menštruácie by som mala byť v 5. týždni. Okrem iného mávam bolesti hlavy a neurologička ma poslala na MRI, ktoré som absolvovala týždeň po potvrdenej ovulácii aj s kontrastom. Chcem sa opýtať, čo môže byť za tým špinením? Mohlo mi nejako MRI uškodiť? Momentálne nie som do konca mesiaca v mieste bydliska takže za gynekologóm teraz ísť nemôžem aj keď mam v pláne zajtra sa s ním skontaktovať. Čo sa týka liekov, beriem Aspirin protect 100mg od novembra na zaklade odberov na hematológii + kyselinu listovú nakoľko s manželom chceme bábätko a dľa USG na prevetívnej prehliadke mám jazvu pekne zahojenú a môžme sa začať snažiť o druhé bábätko.

    Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie. Čo sa týka hnedastého špinenia, príčin môže byť viacero. Môže sa jednať o implantačné špinenie. Objektívne sa Vám však takto neviem bližšie vyjadriť. Odsledujte si to. Nemyslím si, že Vám MRI uškodilo. V nasadenej liečbe pokračujte podľa odporúčaní. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.