Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,800 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Po kyrete

    , Autor: Whiteseahorse

    Dobrý deň. Som 4 týždne po kyrete kvôli missed abortion v 9tt. Hneď v deň po kyrete som začala krvácať to trvalo týždeň, potom bolo týždeň špinenie a teraz už dva týždne mám žltý výtok bez zápachu miestami dosť silný. Kontrolné usg mi gynekologička nerobila, ževraj až po prvej normálnej menštruácii.. V pošve zvnútra ma sem tam zasvrbí, ale skôr mám ani to neviem opísať taký pocit diskomfortu tam dole.. Prosím Vás môže to byť normálny proces spamatávania sa organizmu z operácie? Poprípade čo by ste mi doporučili z voľne predajných liekov? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o rozvoj vaginálnej infekcie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Škaredý vytok

    , Autor: Ona

    Dobrý deň.
    Prosím Vás o radu.
    Už asi 3 mesiace ma trápi strašný vodnaty výtok žltej farby. Musím nosiť vložku, lebo výtok ma úplné zalieva aj počas noci. Bola som na gynekologickom vyšetrení, brali mi výter na kultivaciu. Doktor mi zmeral PH v pošve, ktoré som mala strašne vysoké 7 a predpisal mi na vkladanie Entizol, že podľa neho to bude bakterialna vaginoza. O 5 dní mi volal, že kultivacia bola v poriadku a Entizol už užívať nemusím. Bakterialna vaginoza sa nepotvrdila. Vytok mi stále neprešiel. Keďže môj lekár nastupoval na dovolenku, kázal mi prísť o týždeň a že sa na to pozrieme. Vytok mi medzitým zmenil farbu na taký ružový, akoby s krvou. Mala som 10 dni pred menzesom, tak som si myslela, že asi dostanem menzes skôr.
    Po ďalšej návšteve gynekológa ma poslal ihneď na kyretáž, strašne som sa zľakla, že mám sliznicu 16mm a ten výtok s krvou je škaredý. Nastrasil ma, že to môže byť rakovina endometria.
    Po prijatí v nemocnici mi robili vnútorné sono a povedali mi, že na sliznici mám 2 polypy a na vaječníku cystu alebo tumor. Čudovala som sa, lebo môj gynekolog mi to nikdy nespomenul.
    Následne mi spravili kyretáž a mám čakať na vysledky z histologie.
    Asi tri dni po kyrete sa mi vytok opäť vrátil, už som zúfalá z toho. Je úplne žltý, vodnaty a je ho hojne veľa.Zapach necítim, možno niekedy taký hnilobny, nie moc.
    Teraz som po vykone 5 deň a stále ma pobolieva spodok brucha, hlavne večer.
    Je to normálne? Nekrvacam, len ten vytok sa mi vrátil a cítim od spodu svrbenie, akoby zvnútra, ktoré som pred zakrokom nemala.
    Mám 45 rokov a jedno dieťa.
    Ďakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za daných okolností je vhodné vyčkať na výsledky histológie. Špinenie sa po výkone môže vyskytovať do týždňa. Bolesti v podbrušku sa môžu vyskytovať, najčastejšie však trvajú iba pár dní po výkone. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí so svrbením navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Silná menštruácia

    , Autor: Prelka12

    Dobrý deň p. doktor,
    chcem vás poprosiť o radu. Dva roky po pôrode mi začala dorastať vysoko sliznica. Mám 36 rokov. Absolvovala som kyret a hysteroskopiu. Výsledky boli v poriadku, pravdepodobne hormonálna nerovnováha. Menštruáciu mávam 3-4 dni, 1. deň normálne krvácanie, 2. deň silné krvácanie (niekedy to trvá len pár hodín), 3. a 4. den sa len dočisťujem. Sliznica po kyrete bola 10 mm pred menštruáciou.
    Teraz je štvtý cyklus po kyrete. 1. deň normálne krvácanie, 2. deň extrémne silné krvácanie vrátane krvných zrazenín. Vložka bola plná za 10 minút. Lenže u mňa to tak poväčšine býva, že druhý deň cyklu sa zo mňa všetko vyleje, len pri tomto poslednom cykle je to extrémne silné krvácanie. Gynekológ mi dnes pichol injekciu na stiahnutie maternice. Bolesti nemám absolútne žiadne ani pred injekciou ani po nej. Teraz 5 hodín po injekcii krvácanie ustalo. Ako by som sa len čistila.
    Lekár mi dal na výber, Duphaston alebo Mirena. Ja mám od pôrodu zvýšené dimery (pohybuje sa to medzi 0.70-0.95, norma je do 0.50). Pán doktor čo by bolo pre mňa vhodnejšie?
    A druhá otázka, môže pomôcť ascorutin počas silného menzesu? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Ascorutin pár dní pred menštruáciou, ako aj počas menštruácie užívať môžete, v dávke 3x1 tbl. Vnútromaternicové teliesko je jedným z vhodných riešení, vhodnejšie, ako užívanie Duphastonu.

  • vnutromaternicove teliesko

    , Autor: MENSTRUACIA

    Dobry den.
    Po kyrete po spont.potrate,mi zistili Asher.syndrom.Mala som len 1 zrast,ktory sa podarilo rozrusit aplikovanim spec.gelu pri vysetreni dutiny maternice 3D. Ako prevenciu zlepenia a zrastenia maternice mi vlozili IUD LEVOSERT,len na 1-3cykly,a nasadili mi aj Estrofem na podporu rastu sliznice.Nakolko mame 3 rocnu dcerku,a chceli by sme este aspon jedno dieta,chcela by som vediet aj vas nazor na sance otehotnenia.Kedze mi vraveli ze pravdepodobnost uspesneho tehotenstva mam vysoku.Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, výsledky vyšetrení, nálezy ani konkrétnosti operačných výkonov alebo aplikovaných postupov, je veľmi ťažké sa adekvátne a objektívne bližšie vyjadriť. Môžem Vám odpovedať iba vo všeobecnosti. Ak sa prišlo na príčinu problému a ten bol úspešne odstránený, čo podľa Vášho opisu bol, na základe Vami napísaného sa domnievam, že šanca na tehotenstvo je pomerne priaznivá.

  • klotrimazol

    , Autor: evka

    Dobrý deň, ja by som sa chcela spýtať na vaginálne tabletky klotrimazol. Po kyrete ( MA v 10tt) som bola po dvoch týždňoch na kontrole. Keďže som mala aj nepríjemný pocit ako pri mykóze, pani doktorka mi po vyšetrení predpísala klotrimazol s tým, že výsledky budú o týždeň. V čase kontroly som už len mierne špinila, no po prvých dvoch tabletkách som opäť začala krvácať, v letáčiku sa píše, že počas krvácania sa tabletky nevkladajú, preto som ich vysadila. Ďalších 6 dní trvalo kým krvácanie ustalo, to už som sa pýtala aj na výsledky a mala som potom tabletky dobrať. Teraz opäť po prvej krvácam, preto ma zaujíma váš názor, mám pokračovať v liečbe alebo bude lepšie klotrimazol vysadiť. Problémy už necítim. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    nepredpokladám, že by krvácanie spôsobovali tieto antibiotiká, krvácanie je spôsobené ešte zákrokom. Ak však problémy v podobe vaginálneho dyskomfortu už nepociťujete nemusíte antibiotiká ďalej užívať. Po skončení krvácania si zakúpte v lekárni vaginálne probiotiká (Lactofeel, Gynoflor).

  • Prosím o radu

    , Autor: mimka7

    Dobrý deň prajem. 5. 6. 2013 som bola na kyretáži, pretože som spontánne potratila. Všetko sa zdalo byť v poriadku, krvácala som asi 10 dní po kyrete tak ako pri slabej menštruácii a potom mi bolo fajn. Tak som po 3-4 týždňoch začala s manželom pohlavne žiť. Cítila som sa dobre. Po prvej menštruácii, ktorá mi prišla do 5 týždňov od kyretu som šla na výtery. Bral mi všetky možné výtery a infekcie a zistil mi pozitívne chlamýdie. Nasadil mi Azitronicín Milan, či také niečo 3 balenia a 3 balenia aj pre manžela. Dobrala som ich včera aj manžel . Cítim svrbenie, neviem, či to je normálne. Mám obavy, že tá liečba nezabrala aj keď som sa dočítala, že ešte 21 dní trvá pokračovanie liečby po dobratí antibiotík. Aká je pravdepodobnosť, že sa vyliečim? Je normálne svrbenie v pošve a tupé bolesti po dobratí antibiotík? Nemali by už ustupovať? Manželovi nezistili nič, pretože bol darovať krv ešte pred začatím liečby antibiotikami a volal do NTS a povedali mu, že je krv v poriadku a že by na to prišli, ak by mal chlamýdie. No antibiotiká dobral, lebo som na tom trvala. Samozrejme styk nemáme, nechcem ho nakaziť, aj keď netuším odkiaľ som to mohla dostať, lebo iného partnera nemám. Viem, že po kyrete som náchylnejšia na zápaly, ale toto som nečakala.
    Je vhodné otehotnieť po liečbe chlamýdii? Mám strach, že mi uškodili a nebudem mohla mať dieťa. Môj gynekológ mi povedal, že o 5 týždňov mám prísť na kontrolné stery. Naozaj sa bojím, čo bude. Je liečba chlamýdii náročná, či sa ich podarí zbaviť antibiotikami na prvý šup? Ďakujem za rady. S pozdravom Mirka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    hoci partnerova krv je v poriadku, neznamená to, že nie je nakazený chlamýdiami. Riziko prenosu pri pohlavnom styku je viac ako 60 % preto veľmi pravdepodobne je partner rovnako nakazený ako vy. Liečba chlamýdiovej infekcie je zväčša úspešná preto sa nemusíte obávať. O 5 týždňov kontrolný ster, v prípade negatívneho výsledku sa môžete snažiť o dieťatko. Vaše ťažkosti sú spôsobené veľmi pravdepodobne vaginálnou infekciou následkom užívania antibiotík. Použite Lactofeel.