Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,341 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vitex

    , Autor: Filomena

    P.doktor myslíte..že by sa dal vitex jahňací užívať miesto duphastonu...keďže obsahuje progesterón...alebo miesto neho...máte stým nejaké skúsenosti..dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, určite by som neporovnával extrakt z rastliny so syntetickým hormonálnym preparátom. Spomínaný doplnok výživy sa dá používať doplnkovo, nenahradzoval by som ním však liečbu.

Podobné otázky

  • Meškajuca menštruácia

    , Autor: nikol-2

    Dobrý deň, mám 22 rokov, 180 cm 62 kg
    V januári 2020 som vysadila antikoncepciu po 2 rokoch užívania. Menštruácia prišla až do júla max s týždňovym omeškaním, no od júla 2020 už neprišla... Zatiaľ mi nič nebolo diagnostikované. Maternica, vaječníky v poriadku, len tam nemám žiadne vajíčka ani náznak toho že by som mala dostať menštruáciu. Diabetologické, endokrinológicke vyšetrenia sú v poriadku. Mam problémy so žalúdkom býva mi po určitých potravinách ťažko ale celiakia je vylúčená, sono taktiež v poriadku. Zistili mi len zvýšené železo. Od júla 2020 som schudla postupne cca 7 kg nič pre to nerobím stravujem sa rovnako no asi je to podmienené meškajúcou menštruáciou a tým že po určitých potravinách ako pečivo mi býva ťažšie. Vediem si aj denník to mi odporučila pani obvodná doktorka a vo februári sa jej mam ozvať ak sa potvrdí opakovane zvýšené železo mám podstúpiť metabolické testy.
    Záver mojej pani gynekologičky bol ten, že ak všetky vyšetrenia budú v poriadku jediná cesta je hormonálna liečba,no tomu by som sa práve chcela vyhnúť.
    Už týždeň užívam Gynex a Vitex, a dlhodobo vitamín D, zinok a vitamín Ú na žalúdok.
    Menštruaciu som dostala neskoro v 15 rokoch no od začiatku bola nepravidelná a veľmi bolestivá - odpadávala som preto som začala brať vtedy antikoncepciu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek rozsiahlemu opisu nepoznám žiadne konkrétne výsledky vyšetrení, či bol realizovaný hormonálny profil a aké su jeho výsledky, či bola vyšetrená hladina AMH, ... preto je takto tažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Hormonálna antikoncepcia u Vás mohla spôsobiť útlm, ktorý sa inak ako hormonálne väčšinou liečiť nedá, keďže je problém hormonálny. Ak chcete najprv vyskúšať iný spôsob, spomínané prípravky užívať môžete. Odsledujte si to.

  • doplnky

    , Autor: zusska21

    Dobry den mam myom 5-6cm lekarka ma poravidelne sleduje a poslala ma k specialistovi na myomy na zhodnotenie. mam 1 den silnejsi menzes zvycajne ale trvami dlhsie aj 9 dni z toho 5 dni len spinenie ziadne krvacanie, inak nemam ziadne ine problemy, nebyt toho silnejsieho menzesu 1 den, o nom neveim :) pomoze mi nejaky volnopredajny produkt typu Indonal alebo Vitex a podobne aby sa mi hormovy vybalancovali a myom zmensil ? mam 40 nerodila som vdaka Z

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na myóm spomínanej veľkosti Vám voľnopredajné preparáty nepomôžu. Ako najvhodnejšiu možnosť vidím v operačnom odstránení myómu s konzervatívnym postupom zachovania maternice. Nepoznám však nález, preto sa neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Akné

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň,
    mám akné z hormonálnych príčin a nechcem začať užívať antikoncepciu. Bojím sa, že ako u väčšiny, sa mi to vráti po vysadení vo väčšom. Viete mi prosím odporučiť niečo prírodné. Možno i nejaké tabletky, čokoľvek, čo by mohlo vyrovnať hladinu hormónov. Čítala som o: výťažkoch z koreňa žihľavy, tekvicový olej, púpalkový olej, WIld Yam, Saw Palmetto, Vitex, Estroblock... Ďakujem krásne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    áno môžte doplnkové prírotdné preparáty, tiež zinok, vit. E, biotin, pleťový čaj, avšak sú to len doplnvé preparáty, -ak sa jedná o horm prčínu, veľkú zmenu asi neznamenáte
    s pozdravom