Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,806 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Hnedý výtok

    , Autor:

    Dobrý deň
    Užívam antikoncepciu syrmiu už približne rok.
    Teraz sa mi stalo že som mala hnedý výtok asi 3 dni. Najprv som si myslela, že je to preto lebo pred 3 dňami som si dala tabletku až na druhý deň a potom v ten deň mi zacal ten výtok. Tabletky užívam pravidelne, aj cez ten hnedý výtok ich užívam pravidelne ale teraz je namiesto hnedého vytoku aj krv. Bolesti nemám žiadne, tehotná nie som, robila som si test večer aj ráno. Ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste sa opozdili v užití tabletky o viac ako 12 hodín, je to jedna z možných príčin zašpinenia a je potrebné nasledujúci týžden používať aj doplnkovú formu antikoncepcie (kondóm). Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Špinenie

    , Autor:

    Dobry den pan doktor. Uz 3. mesiac cca tyzden pred menstuaciou mam bledohnedy vytok (bez krvi). Pozorujem ho cca par dni, potom prestane a nastupuje menstruacia. Co to moze znamenat? (Tehotenstvo vylucene). Teraz mam tiez par dni pred menstuaciou, bolest prs, vytok. Dalsiu menstruaciu mam mat 23.9.
    Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať aj o ovulačné špinenie, za predpokladu, že máte ovuláciu posunutú. Príčin však môže byť viacero. Spomínané bolesti a výtok môžu byť súčasťou predmenštruačného syndrómu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menzes

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa spýtať..užívam duphaston od 16.dna ... desať dní...douzivala som poslednú tabletku v nedeľu...kedy by mal prísť menzes...lebo po menzesi mám volať doktorovi...ale zatiaľ nič...na desiaty deň som mala večer hnedý výtok ale iba málinko....a tak isto včera večer ale iba taký hlien do hnedá ale tak isto málinko..minimum...vaječníky ma bolia....duphaston mi bol naordinovaný lebo som dlho krvácala.....minulý mesiac som užívala norethisteron dva týždne..menzes mi došiel na tretry deň...ale mala som pri užívaní silné bolesti podbrušku..tak mi dal doktor vyskúšať duphast....mám 49 rokou..ďakujem...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, k menštruácii by malo dôjsť do 3 - 4 dní. Záleží od viacerých okolností a pravidelnosti menštruačného cyklu. Ste vo veku, kedy už nemusí byť menštruačný cyklus pravidelný. Odsledujte si to. Ak ste mali cyklus doteraz pravidelný, ak nedôjde k menštruácii do týždňa, kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok a bolestivé prsia

    , Autor:

    Dobrý deň ,
    Môžete mi prosím poradiť . Mala som veľmi slabú menštruáciu dva dni,potom dva dni nič a potom zas slabý hnedý výtok občas s krvou,hlavne keď som sa po použití toalety utrela.Len pár dní pred menštruáciou ma začali bolieť prsia a bolia stále,je to už viac ako dva týždne.Bola som u gynekológa, povedala by som,že len povrchne mi vyšetril prsia a povedal,že sú napnuté.Predpisal mi tabletky Chlormadinon a progestogel na natieranie prsníkov.Su to názvy liekov v Nemecku.Velmi ma prekvapilo,že neurobil napríklad ultrazvuk nakoľko lekár vie,že sa už dlhší čas snažíme o bábätko a viem,že sa stáva,že aj v prvých mesiacoch tehotenstva je možné mať takéto problémy.Hnedy
    výtok síce prestal,ale prsia stále velmi bolia .Mam naďalej brať lieky alebo požiadať lekára o ďalšie vyšetrenie?
    Srdečne ďakujem za odpoveď
    Lubi.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám síce žiadne bližšie okolnosti, ani informácie, ale za predpokladu, že sa nedá vylúčiť tehotenstvo a vo vzťahu k meškajúcej menštruácii je USG vyšetrenie štandardne realizované. Odsledujte si to. Samozrejme, pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hnedý výtok a bolesť v podbrušku

    , Autor:

    Dobrý deň posledné dni má trápi bolesť v podbrušku myslela som si že to je z menštruácie ale tá mi už skončila a teraz mám Už len slabý hnedý výtok a bolesti stále pretrvávajú. Pred menštruáciu som mala pravdepodobne mykózou (nebola som u lekára ) ktorá počas menštruácie ustúpila . Neviete mi poradiť o čo môže ísť ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nebola preliečená infekcia, je možné , že bolesti máte z toho. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň ja som vám nedávno písala že mám hnedý výtok a Vy ste mi odpísali že sa mi blíži prvá menštruácia. Na druhý deň(17.3.) som mala vo výtoku aj krv ale bol aj pár krát hnedý. Dneská ráno som mala výtok hnedý potom bol taký silno žltý a zľakla som sa že to nie je menštruácia. Prosím viete mi na isto povedať či to bola naozaj moja prvá 3 dňová menštruácia ? Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za odpoveď. A prepáčte že vám stále takto vypisujem ale potrebujem sa uistiť a maminy sa hanbím na všetko pýtať.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto Vám neviem na isto povedať, či sa jednalo o Vašu prvú menštruáciu. Hanbiť sa nemusíte, mama Vás určite pochopí.