Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,378 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Hematom

    , Autor: Ali5

    Dobrý deň písala som vám ohlapdomzvacsujuceho sa hematom z 8x2 na 9x2,5.zacal mi 18 týždeň tehotenstva a začala som špiniť. To špinenie je len pri močení a je také tmavohnedé. Je to začiatok vyplavovania hematomu? Ako dlho to môže trvať? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čisto teoreticky sa môže jednať aj o vstrebávanie a odplavovanie hematómu. Takto sa Vám k tomu neviem bližšie objektívne vyjadriť. Z časového hľadiska je to tiež veľmi individuálne. Ani na túto otázku Vám neviem odpovedať.

Podobné otázky

  • Hematom

    , Autor: Ali5

    Dobrý den
    Som v 17 týždni tehotenstva, pri bežnej gyn.kontrole mi našli hematom vo veľkosti 8x2. Nemám žiadne bolesti ani nekrvacam, ani nespinim. Nechali ma ležať v nemocnici na liekoch (ascorutin, duphaston) po týždni na kontrolnom ultrazvuku mi vyšiel hematom zase väčší 9x2,5.som stále bez akýchkoľvek ťažkosti. Chcem sa opýtať čo sa s tým dá este robiť alebo aké bývajú postupy.Bábo je stále v poriadku.
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hematóm veľkosti skoro 10 cm je pomerne rozsiahli. Máte nasadenú štandardnú liečbu. Ešte by sa dal nasadiť Dicynone. Aj keď sa Vám zdá, že sa s Vami nič nerobí, tým, že dochádza k zväčšovaniu hematómu, si Vás nechávajú v nemocnici na pozorovanie a v prípade, že by ste začali silno krvácať, sa dá rýchlo zasiahnuť a tehotenstvo ukončiť. Najvhodnejšie je sa v prípade nejasností pýtať priamo lekárov zdravotníckeho zariadenia, kde ste hospitalizovaná, kde majú k dispozícii všetky výsledky vyšetrení a poznajú všetky okolnosti a najobjektívnejšie sa Vám vedia vyjadriť.

  • Rybí olej

    , Autor: Nikoleta999

    Dobrý deň pán doktor,
    prosila by som Vás o radu. Na konci 5tt som masívne krvácala pre hematom 4x2 cm pod plodom a bola som preto hospitalizovaná aj v nemocnici.
    Momentálne som v 10tt a hematom sa raz zmenší a potom zase zväčší. Dnes som bola na kontrole a opäť sa zmenšil na 1,70x0,94, zaradila som však do stravy pohánkovú kašu, na spevnenie ciev, nakoľko môj gynekológ mi povedal, že mi musí stále praskať cievka do hematomu, preto sa niekedy zväčší...
    ale užívam aj rybí olej prírodný, ktorý ma takéto zloženie jedna polievková lyžica Obsahuje EPA: 874mg, DHA: 598mg, ALA: 368mg minimálny celkový obsah omega-3 je 1840mg
    Užívam každý druhy deň ale nie polievkovú ale čajovú lyžičku, pretože som čítala, že rybí olej je dobrý už na vzniknuté krvné zrazeniny.
    Dnes som sa však pýtala na to svojho gynekológa a dosť váhal a povedal mi, že by som si radšej mala kúpiť vitamíny pre tehotné, kde omega 3 už sú.
    Užívam femibion 1 a viem, že vo femibion2 tieto omega 3 už sú, ale neviem, či dostatočné množstvo.
    Preto moja otázka znie, či môžem pokojne aj naďalej užívať tento prírodný rybí olej, bez toho aby som ublížila bábätku, nakoľko viem, že ani s vitamínom A by som to nemala preháňať a aj napriek tomu, že som len v 10tt a ak áno, akú dávku odporúčate ?
    A či mi viete povedať, keď prejdem na Femibion 2, či taktiež môžem k tomu pridať ešte tento prírodny olej a tiež akú dávku... Alebo to už bude vysoká dávka ?
    Alebo ho úplne vysadiť ? Ešte spomeniem, že užívam Utrogestan 1-0-1 a Dicynone už iba 1denne, tak či tento liek nemôže mať nejaké kontraindikácie so spomínaním rybím olejom.
    Chcela by som naozaj spraviť všetko preto, aby ten hematom už z môjho tela sa vyplavil a neohrozoval bábätko, nakoľko som ešte aj po IVF a mám strach.
    Ďakujem krásne a želám pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie, či krvácanie do 16. týždňa súvisí s tvorbou cievnych prepojení medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Čo sa týka užívania vitamínov, minerálov, ... všetkého veľa škodí a netreba to preháňať. Ak sa rozhodnete užívať Femibion, myslím si, že nemusíte užívať samostatne rybí olej. Jedná sa však o doplnok výživy, takže ho môžete kombinovať s užívanými liekmi. Na podporu ciev je vhodný Ascorutin v dávke 3x1 tbl.

  • Hematóm po operácií

    , Autor: Becky

    Dobrý deň, pán doktor. Som skoro 4 týždne po operácií - odobratie vajíčkovodu, neostómia a resekcia tenkého čreva. Už na začiatku som mala pripuchnutú ľavú stranu brucha, potom mi to celé omodrelo. Modriny už zmizli ale stále mám v mieste jazvy tvrdú hrčku. Bolí ma to hlavne keď napnem svaly. Môže byť že sa to ešte nevstrebalo? Bojím sa že by mohlo ísť o pruh. Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám použitý šicí materiál, ako ani ostatné informácie a okolnosti, takže sa neviem presnejšie bližšie vyjadriť. Môže sa jednať o podkožný hematóm, závisí od rozsahu. Odporúčam pri pretrvávaní ťažkostí ako aj v prípade nejasností navštíviť zdravotnícke zariadenie, kde bol operačný výkon realizovaný.

  • pooperačne komplikacie

    , Autor: jarka901

    Dobrý deň, mám 27r a ešte som nerodila,ale už mi museli vyoperovať pravý vaječník, lebo som mala dermat-cystu, žiaľ bola priveľka, operáciu museli spraviť rezom cez cele podbrušku, rana sa pekne hojí,ale aj tak mam obavy z komplikácii, už to že operovaná som bola 24 marca a prvého apríla som mala dostať menštruácia a nedostala som ma znepokojuje. V podbrušku ma stále boli -raz práva a raz láva strana inokedy obe, a tesne nad ranou na pravej strane som si nahmatala pomerne veľkú bulu,hrču cca 3-4cm. chcela by som sa opýtať či je to normálne že mi takto mešká menzec, čo to za hrč kú môže byt a aké komplikácie môžu nastať a najhlavnejšia otázka môžem mat napriek tom deti?. Moja doktorka mi povedal že menzes môže meškať aj do konca apríla,ale pravdu povediac, veľmi jej nedôverujem vzhľadom na to že chodievam na pravidelne prehliadky a cystu nikdy nespozorovala až kým nenarástla na 9,5 cmm. Ďakujem za skoré odpovede jarka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    v pooperačnom období je možné , že menses nebude hneď pravidelná, a tiež závisí od stavu druhého vaječníka,či tam tiež nie je nejaká cysta, retinovaný folikul a podobne...
    v podkoží sa môže pooperačne nachádzať taký útvar (napr.opúzdrená cysta, hematóm atd), mal by sa vstrebať, v prípade že nie e je bolestivý , ak by vás to nejak viac obťažovalo, niekedy je nutné to znovu operovať a útvar odstrániť.
    PO operácii v dutiny brušnej by som vám doporučovala počkať aspoň pol roka, kým sa ústalia hormonálne hladiny a podobne , maternica operovaná nebola, tehotenstvo by nemal byť problém.
    Ak nie ste spokojná so starostlivosťou u lekárky, môžte sa pokojne presunúť k inému gyekológovi.
    Veľa štastia, ak budte mať ďalšie otázky ,píšte