Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,056 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Štípanie

    , Autor: Michelle_j4

    Dobrý deň prajem. Potrebovala by som súrnu radu, už neviem čo so sebou. V prvom trimestri mi môj pán doktor oznámil, že mám kvasinky, pretože som prišla s tým že ma to stále štípe popri čúraní tak mi odobral výter. Naordinoval mi gynazol a laktofeel, priateľovi canesten krém. Avšak po používaní to na chvíľku prestalo, ale stipanie sa bohužiaľ vrátilo a je to veľmi nepríjemne. Som v II trimestri 14 týždeň. Volala som o5 svojmu doktorovi, prišla som k nemu a znovu mi spravil výter, o týždeň mi volal s tým, že mám negatívne výsledky a všetko je v poriadku, a nevie mi vysvetlit prečo ma to tak štipe stále. Samozrejme mi odporučil ešte rosalgin výplach a znovu laktofeel. Tak sa obraciam na vás, či by ste mi vedeli pomôcť prečo ma to stále štípe, hlavne pri rannom moči. Cez deň je to v poriadku keď vypijem veľa vody a stále chodím na wc ale ráno je to najhoršie, ani spat nemôžem. Vopred ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odporúčam vyšetrenie sterilného moča, či sa u Vás nejedná o urologický problém. Skôr by som sa sústredil na močové cesty, ktoré veľmi obvodný gynekológ nevie vyriešiť. Mohol by Vám pomôcť Monural, urologický čaj a dostatočná hydratácia. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

Podobné otázky

  • Štípanie hrádze

    , Autor: kristina-6

    Dobrý deň, chcem sa opýtať dlhšie trpím problémom že ma štipe hrádza a mávam na nej malé trhlinky. S priateľom používame dostatok lubrikantu keďže pri používaní antikoncepcie trpim suchosťou. Stalo sa mi že som si len pri cvičení rýchlejšie čupla a zacítila stipanie. Viete mi poradiť či sa to dá nejako liečiť?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o infekciu alebo kožné ochorenie. Takto sa Vám však bližšie objektívne vyjadriť neviem. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • H SIL

    , Autor: 1Petra2

    Dobrý deň. V septembri minulého roka som bola na pravidelnej preventívnej prehliadke u gynekológa, spravil cytologiu a výsledky boli L SIL. Vtedy spravil aj test na HPV a výsledok bol negatívny. Následne bola zistená gardneralla a bola som liečená entizolom. Ďalšia cytologia po prelieceni bola PAP 2 co mi gynekológ povedal ze je v poriadku. Žiadne ťažkosti neboli. Teraz som šla na ďalšiu preventívnu prehliadku a cytologia vyšla zlá H SIl. Poslal ma na kolposkopiu k špecialistovi do nemocnice. Ale nakoľko som sa sťažovala na ťažkosti ako je šialené pálenie a štípanie ktoré neustupuje ani po antimykotikach ,dokonca sa k tomu za posledne dni pridalo aj časté močenie spravil mi ešte kultivaciu. Moja otázka znie či je možné že je tak zlá cytologia ,ťažké zmeny aj bez pozitívneho HPV alebo zlu cytologiu môže spôsobovať nejaká bakteriálna infekcia ako napríklad ze by sa mi vrátila gardnerella ktoru stačí liečiť podaním atb. Som dosť znepokojená H SIL cytologiou keď predtým bola v poriadku PAP2.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmeny na krčku maternice spôsobujú najčastejšie HPV vírusy. HPV infekcia však už nemusí byť v čase vyšetrenia prítomná, bunkové zmeny však pretrvávajú, č sa zhoršujú alebo zlepšujú. Je už teraz prakticky jedno, čo Vám spôsobilo bunkové zmeny na krčku, musí sa to ďalej riešiť. Vhodné je pri negatívnom kultivačnom vyšetrení realizovať aj mikrobiologické vyšetrenia na chlamýdie, mykoplazmy, ureaplazmy a trichomonas vaginalis. Postupujte podľa odporúčaní vyšetrujúcich lekárov.

  • Reakcia po probiotikach

    , Autor: Še

    Dobry den, pan doktor. Som v druhom trimestri tehotenstva (23tt). Uzila som vaginalne probiotika 4 kusy (kazdy den jednu) gynimun intim care. Mala som z neho neziaducu reakciu - pichanie/stipanie v posve. Najprv som to nepripisovala danemu preparatu, ale ked som ho vysadila, prestalo to. Moja otazka znie ci som mohla nejako plodu ublizit ci uskodit? Samozrejme v uzivani po tych 4 kapsulach nepokracujem. Dakujem za odpoved a vas cas.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, plodu ste určite neublížili, nemusíte sa obávať. Každej žene vyhovuje iný preparát vaginálnych probiotík, ktorých je na trhu veľa. Niekedy sa aj na antimykotikum, či lokálne antibiotikum môže dostaviť takáto reakcia. Vyskúšať môžete užívať iný preparát vaginálnych probiotík, prípadne v prípade výtoku, či ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám urobí kultivačné vyšetrenie pošvy.

  • Pošva

    , Autor: Emily123

    Dobrý deň, mám taký problém že po pohlavnom styku chránenom ktorý bol pred tromi dňami ma páli vo vonkajšej pošve a taktiež aj klitoris. Pred dvoma dňami ma priateľ dráždil prstami. Mohlo by ma to páliť alebo bolieť z pohlavného styku a dráždenia alebo je to niečo iné? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Môže sa jednať o štípanie z mechanického podráždenia, môže sa jednať o alergickú reakciu na latex, nedá sa vylúčiť ani počínajúca infekcia. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Svrbenie a scervenanie pyskov ohanbia

    , Autor: Dadulina

    Dobry den, chcela by som sa spytat. Uz 3. mesiac mam cervene a svrbiace pysky ohanbia. Obcas stipanie a palenie. Vyskytuju sa aj drobne akoby podliatiny, krvne bodky pod kozou o velkosti spendlikovej hlavicky. Koza je zdurena a mierne opuchnuta. Na pohlad akoby vpadnuta dnu. Scervenenie je ohranicene po celej dlzke az ku stehnam. Stretli ste sa uz prosim s niecim podobnym? Neviete poradit co by to mohlo byt? Kozna doktorka nic nevidela. Stery z posvy su negativne. Ziadne kremy a gely nepomahaju, skor mam pocit ze to zhorsia. Da sa prosim urobit biopsia a nasledna histologia tkaniva aj u gynekologa? Velmi pekne dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, iba na základe opisu je veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať o petechie, čo sú drobné krvné výrony veľkosti špendlíkovej hlavičky, ktoré sa vyskytujú pri rôznych ochoreniach, ktoré môžu mať aj infekčný charakter. Môžu značiť rôzne krvné, cievne, vrodené, imunologické, alergické, systémové ochorenia, zápalové procesy, ale taktiež infekčné nákazy, ako aj rozličné iné neinfekčné choroby. Nezávažnou príčinou vzniku je mechanický tlak či dráždenie pokožky. Podstatné je tiež, či sa nachádzajú iba na genitáliách a v slabinách, alebo aj inde po tele. Je to skôr otázka na kožného lekára. Čo sa týka možnosti biopsie, to by mal prehodnotiť Váš obvodný gynekológ, ktorý nález videl. Viac sa Vám neviem takto bližšie objektívne vyjadriť.