Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,617 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem, chcem sa spýtať dnes ma začalo pichať v podbrušku raz na pravej a raz na ľavej strane, častejšie na pravej strane o 2 dni mám ovuláciu+ mám aj hnačky môžu tie bolesti súvisieť s ovuláciou? Bolesť je taká pichavá. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môže sa jednať aj o ovulačné bolesti. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem. Chcem sa spýtať odvčera chodím stále a často na malú potrebu a bolí ma v podbrušku také kŕče a včera ma pichalo ešte v chrbtici. Pohlavný styk som mala naposledy v máji a odvtedy mám stále každý mesiac špinenie z vynechania tabliet antikoncepcie. Môže to byt zapáľ močových ciest? Pri močení nemám ani pálenie ani bolesť. Tehotenský test je zbytočne si robiť? Ďakujem za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe opisu mi to príde ako zápal močových ciest. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotenstvo nepredpokladám. Je vhodné vyšetriť cievkovaný moč. Odporúčam tiež dostatočný pitný režim, urologický čaj. V prípade, že Vám budú nasadené antibiotiká, v závislosti na preparáte treba myslieť na používanie doplnkovej hormonálnej antikoncepcie (kondómu) počas užívania antibiotík.

  • Krv v moči po pohlavnom styku

    , Autor: Dea/1

    Dobrý deň. Posledné mesiace ma trápia gynekologické problémy z ktorých som už zufala. Dlhodobo som užívala antikoncepciu Bellara (4 roky) myslela som si že bolesti ako bolesť pri sexe, krv v moci HNEĎ po sexe, opuch,svrbenie a iné, boli spojené s ňou. Antikoncepciu som vysadila a prešli sme s priateľom na inú formu - kondom. Opuch prestal aj bolesť ustúpila, ale pribudla krv v moči hneď po pohlavnom styku. Akonáhle ( skôr ako do 10 minút) idem na wc a mám pálenie pri močení a kalny červený moc. Akonáhle pijem veľa tekutín prejde to samé, do 2 až 3 dni to odznie samé. Stáva sa mi to najmä po mokrom orgazme (neviem či to môže mať nieco s tým spoločne). S priateľom sme pobehali urológiu, no nič nenašli. Jedine mi predpísali antibiotiká. Gynekológ mávol rukou že netuší čo ro je a so smiechom odpovedal že si mám nájsť iného partnera. Dufam, zw od vás takúto odozvu nedostanem. Vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu (pálenie pri močení, krvavý moč po jeho mechanickom podráždení vplyvom pohlavného styku, ako aj únik moču vplyvom orgazmu) sa jedná o urologický problém, pravdepodobne s močovým mechúrom. Predpokladám, že Vám cystoskopia realizovaná nebola, kedy by sa kamerou pozrelo do močového mechúra, či sa nenájde zdroj krvácania, prípadne čo môže stáť za opisovanými ťažkosťami. Takto sa Vám neviem viac objektívne vyjadriť.

  • Mykoza a dojčenie

    , Autor: Vejka182

    Dobrý deň. Chcem Vás poprosiť o radu. Dojčim 9 mesačného synčeka ale problém je v tom že mam gynekologické problémy....svrbenie ... pálenie. V lekárni mi povedali ze krem Canesten mi neodporúčajú pretože by sa muselo dojčenie ukončiť. Tak mi lekárnik dal Rosalgin. Prosím poraďte mi ohľadom krému, Canesten sa naozaj nemôže užívať počas dojčenia keď sa oplikuje len lokalne?
    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas aplikácie, či užívania Canesten krému, či vaginálnych tabliet sa má kojenie prerušiť. Canesten Vám však nemusí pomôcť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám realizuje výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie a na základe výsledku sa nasadí potrebná liečba a určia potrebné obmedzenia. aj čo sa týka kojenia. Vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom si realizovať môžete. Rovnako tak si môžete realizovať kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Gynekologicke zapaly

    , Autor: Becky

    Dobrý deň. Dlhodobo mám gynekologické problémy, bolesti v podbrušku, svrbenie, hlienovitý výtok - niekedy aj s krvou. Podstúpila som dve operácie, zobrali mi oba vajickovody a jeden vajecnik kvoli cyste. Moje problemy vsak pretrvavaju, opakovane sa nakazil aj partner. V poslednej kultivacii bola pozitivna e.coli a stafylococcus aureus. Užívala som už betadine, macmirror, rozne masticky a cipky na kvasinky, nic mi nepomohlo. Uzivam aj lactofeel kazdy druhy den. Preliecili sme sa s partnerom aj na ureaplasmy - 20 dní doxyhexal. Viete mi ešte niečo poradiť? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri pretrvávaní ťažkostí, aj napriek preliečeniu, je vhodné realizovať kontrolné stery na mykoplazmy, ureaplazmy, chlamýdie, ako aj na trichomonas vaginalis. Zopakovať sa môže aj štandardné kultivačné vyšetrenie pošvy. Vaginálnych probiotík je na trhu viacero. Vhodné je užívať vaginálne probiotiká denne, aj dlhodobejšie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý mám baktériu E.coli v pošve je normálne že mám bolesti v podbrušku skôr kŕče, je mi na zvracanie občas a že mam hnačky? To liečbe to zmizne? Ďakujem pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hnačky a nevoľnosť s prítomnosťou E.Coli v pošve veľmi nesúvisí. Bolesti v podbrušku, štípanie, či pálenie v pošve sa vyskytovať môžu. Ak však máte tráviace ťažkosti, skôr by som aktuálne bolesti v podbrušku pripisoval tomu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Vhodné je vylúčiť aj infekciu COVID-19, ktorá môže robiť aj Vami popisované ťažkosti. Pri pretrvávaní tráviacich ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára, ktorý Vás eventuálne odošle na gastroenterológiu.