Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,306 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Bolesti

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Mám už dlhodobo - 2 roky problémy, neustále bolesti krížov, podbruška, svrbenie v pošve... liečená som už bola všetkým možným, neustále užívam nejaké probiotiká celkové aj do pošvy, robím si výplachy cloginom... nič nezaberá. Pred rokom som podstúpila aj operáciu cysty a vajíčkovodov, s nádejou že to vyrieši moje problémy. Nestalo sa tak. Nedávno mi bola zistená ureaplazma - liečená dalacínom 10 dní, problémy pretrvávali takže po opätovnej pozitívnej kultivácií doxyhexal. Samozrejme liečený aj partner, styk počas liečby nebol. Moje bolesti sú však obrovské, neviem spávať, budím sa na svrbenie a bolesti v krížoch. Sex je prakticky nemožný, lebo ma všetko začne štípať. Menštruácia taktiež hapruje, mávam špinenie niekedy aj týždeň a celkovo je oveľa slabšia. Proste už nevládzem takto ďalej žiť. Prosím poraďte mi ako ďalej postupovať. Je tu možnosť dať si všetko odstrániť? Maternica + vaječníky? Problém je ten že ako 10 ročná som mala zápal pobrušnice z prasknutého apendixu a pri operácií pred rokom zistili že som tam mala neskutočné množstvo zrastov. Operovali ma 4 hodiny a zrejme sú tam zase nové zrasty. Mám 32 rokov a žiadne deti ale to mi nevadí, len už chcem žiť bez bolesti. Ďakujem pekne za prípadnú odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin bolestí u Vás môže byť viacero, predpokladám však súvis so zrastmi v dutine brušnej. Áno, s každou operáciou rastie pravdepodobnosť tvorby nových zrastov. Spomínané bolesti však môže spôsobovať aj chlamýdiová infekcia, či ureaplazmová infekcia. Aj keď chápem Váš radikálny postoj k situácii, nemyslím si, že odstránením maternice by došlo k upraveniu stavu. Navyše, ak máte len 32 rokov, odstránením vaječníkov by sa u Vás vytvorila predčasná menopauza, ktorá nesie so sebou ďalšie riziká a možné komplikácie, ako aj nutnosť užívania hormónov. Opakovaným užívaním antibiotík dochádza k tvorbe a prehlbovaniu vaginózy, takže užívanie vaginálnych probiotík v kúrach je žiadúce. Ak budú ťažkosti pretrvávať, bude vhodné rozmýšľať o diagnostickej laparoskopii s adheziolýzou, kde by sa Vám eventuálne zaviedol Hyalobarrier gél. Aj napriek pochopeniu sa Vám takto neviem viac objektívne vyjadriť.

Podobné otázky

  • Výtok?

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, chcela by som poradiť pravdepodobne ohľadom výtoku. Posledné roky pozorujem, že sa mi zakaždým zafarbuje spodná bielizeň do hnedastej farby a nedarí sa mi to ani vyprať a nijako sa to zbaviť. Popravde výtok priamo nespozorujem až po krátkom nosení novej spodnej bielizne si všimnem, že znova zmenila farbu. Na kontroly chodím pravidelne a žiadne ťažkosti nemám. Ani bolesti, svrbenie a pálenie. Občas mám iba veľmi bolestivú a nepravidelnú menštruáciu ale už od malička mám zníženú funkciu štítnej žľazy. Pomohlo by nejaké preliečenie pomocou výplachov alebo vkladov?
    Veľmi ma to trápi a už si neviem pomôcť. Je mi to veľmi nepríjemné.
    Ďakujem vopred za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od toho, či sa výtok opakuje v isté dni cyklu každý mesiac alebo je nepravidelný. Vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom si môžete realizovať. Vhodná je aj aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach. Odsledujte si to. Takto, navyše bez poznania bližších informácií, či okolností, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Hematom

    , Autor:

    Dobrý den
    Som v 17 týždni tehotenstva, pri bežnej gyn.kontrole mi našli hematom vo veľkosti 8x2. Nemám žiadne bolesti ani nekrvacam, ani nespinim. Nechali ma ležať v nemocnici na liekoch (ascorutin, duphaston) po týždni na kontrolnom ultrazvuku mi vyšiel hematom zase väčší 9x2,5.som stále bez akýchkoľvek ťažkosti. Chcem sa opýtať čo sa s tým dá este robiť alebo aké bývajú postupy.Bábo je stále v poriadku.
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hematóm veľkosti skoro 10 cm je pomerne rozsiahli. Máte nasadenú štandardnú liečbu. Ešte by sa dal nasadiť Dicynone. Aj keď sa Vám zdá, že sa s Vami nič nerobí, tým, že dochádza k zväčšovaniu hematómu, si Vás nechávajú v nemocnici na pozorovanie a v prípade, že by ste začali silno krvácať, sa dá rýchlo zasiahnuť a tehotenstvo ukončiť. Najvhodnejšie je sa v prípade nejasností pýtať priamo lekárov zdravotníckeho zariadenia, kde ste hospitalizovaná, kde majú k dispozícii všetky výsledky vyšetrení a poznajú všetky okolnosti a najobjektívnejšie sa Vám vedia vyjadriť.

  • Gynekologické a menštruačné problémy

    , Autor:

    Dobrý deň, tak najskôr asi ozrejmím, že môj vek je 17 o pár mesiacov 18.
    Hlavným dôvodom, kvôli ktorému píšem je, že mi mešká menštruácia. Poslednú menštruáciu som mala 31.5.
    od vtedy ubehlo 46 dní a menštruácia stále neprišla.
    občasne mávam bolesti v podbrušku, ale to nejak nepopisujem ničomu. tehotenstvo vylúčiť môžem, keďže som panna. Od kedy mi mešká menštruácia, mávam aj problémy s močením. Cítim pocity pálenia, svrbenia. Snažím sa skúsiť počkať či sa náhodou menštruácia neobjaví a to je dôvod prečo som gynekológa nenavštívila. Začínam sa báť či tam nemôže byť nejaká cysta a či by som nemala gynekológa navštíviť čo najskôr. Za odpoveď ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Niekoľko možností ste sama spomenuli. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Mám 22 rokov, mala som pred 4 rokmi zápal vaječníkov bola som na operácii. Pred pár mesiacmi som začala mať bolesti, podobné ako pri zápale. Vynechala mi jeden mesiac menštruácia a teraz je taká nepravidelná čo som predtým nemala, jedine po operácii. Pár dní registrujem zapáchajúci výtok, až mi to je v spoločnosti dosť nepríjemné. Viete mi prosím poradiť čo by to mohlo byť ? Moja gynekologička je momentálne na dovolenke. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, takto sa Vám však neviem objektívne vyjadriť. Je potrebné realizovať vaginálne vyšetrenie, výter z pošvy na kultiváciu a realizovať aj vaginálne gynekologické USG vyšetrenie, či nemáte napríklad cystu na vaječníku.