Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,026 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvavý výtok

    , Autor: Lauruš

    Dobrý deň už dlhšie užívam antikoncepciu belara,o týždeň mám dosťať menzes,a teraz mám už 4 deň krvavý výtok,môže isť o problém s antikoncepciou? ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu ako takú, ale o krvácanie z vysadenia. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

Podobné otázky

  • Ureaplasma pavrum

    , Autor: Soni123

    Dobry den,
    Som v 18tt tehotenstva a mam pozitivne vysledky na Ureaplasma pavrum. Lekar mi dal zatial nejake cipky ale antibiotika mi zatial neboli nasadene. Spatne som zistila ze som tuto bakteriu mala uz pred otehotnenim. Viete mi poradit co najlepsie spravit? Ako liecit partnera ak ja zatial nemam antibiotika?
    Dakujem za info.
    S pozdravom,
    Zuzana

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Ureaplazma parvum je častý nález u všetkých ľudí. Pokiaľ nie sú prítomné klinické ťažkosti, ako penivý výtok, svrbenie, krvavý výtok,..., nie je nevyhnutá antibiotická liečba. Výskyt v populácii je možno aj viac ako u 1/3 žien. Mnohé tehotné ženy ani nevedia, že majú ureaplazmu a normálne donosia plod. Pri liečbe Ureaplasma parvum v tehotenstve by Azitromycin prichádzal do úvahy. Treba povedať, že aj napriek liečbe, Vás, ako aj Vášho partnera, sa môže výskyt ureaplazmy opäť zopakovať. Infekcia počas tehotenstva môže zapríčiniť nízku pôrodnú hmotnosť, pripadne zápal pľúc u novorodenca. Potrat ani predčasný pôrod veľmi nespôsobuje. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Zapal a krvavý vytok

    , Autor: Lenita

    Dobrý deň pred 4 dňami sa mi objavil hnedasty/žltobezovy nie výrazne zapáchajúci vytok ale v dosť veľkom množstve. Mierne svrbenie som pociťovala. Kúpila som si jenamazol krém a deň po aplikovaní som doobeda spozorovala vo vytoku aj krv a dostavili sa aj občasne bolesti na pravej strane v podbrušku, s tým že svrbenie už prestalo a ani výtok už nie je v takom množstve. Mohla byt krv len sprievodny faktor tela pri zbavovaní sa choroby? Mám 12 dni do menštruácie a teliesko IUB. Gynekológa mám 300 km od bydliska keďže študujem a pracujem mimo.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvavý výtok môže byť prejavom vedľajších, či nežiadúcich účinkov krému Skúste si realizovať desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí však bude potrebné navštíviť gynekológa.

  • Spinenie po liecbe čipkami

    , Autor: Sandrusiik

    Dobry den prajem. Chcela by som sa opytat, som v polovici liecby cipkami polygynax na mykozu, avsak objavil sa mi bledo krvavy vytok. Menzes mam mat az o 5 dni. Viete mi prosim poradit ci je to normalne?dakujem krasne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, niekedy môže pošva reagovať precitlivelosťou na liečivo. Môže sa však jednať aj o začínajúce predmenštruačné špinenie., ovplyvnené vaginálnou infekciou. Odsledujte si to. Ak dôjde k menštruačnému krvácaniu, ukončite vaginálnu liečbu. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvavý výtok pri používaní polygynax

    , Autor: AMB

    Dobrý deň, začala som užívať polygynax. Užívam už 6 dní a druhy deň ráno po zobudení mávam trochu krvavý výtok alebo niekedy aj počas dňa. Mam z toho obavy, užívam to kvôli e.colli, tehotná nie som. Mam taktiež hormonálnu antikoncepciu drovelis kvôli nízkej hladine estrogénov. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je možné, že špinenie, či krvavá výtok je spôsobený vplyvom hormonálnej antikoncepcie. Takto je ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Polygynax si aplikute celkovo 7 dní, následne si realizujte desaťdňovú kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Ovulacia ?

    , Autor: Lula17

    Dobrý deň pán doktor, chcela by som sa opýtať. Mám 31 rokov zatiaľ bezdetna pribúdajúcim vekom začínam pociťovať bolesti pri ovulácii podľa tabuliek ju mám presne vtedy kedy mám aj symptómy. Začalo to asi pred rokom gyn povedalá že je všetko v poriadku že môžem byt rada že takto sa ovulacia prejaví. Ale posledné dve ovulácie aom začala jemne krvácať respektíve vo výtoku sa objavila aj krv alebo hnedý výtok nie veľa ale bolo to vždy po použití toalety na papieri. Momentálne mám ovulaciu zase a výtok bol plny krvy po silovom cvičení v posilňovni potom ešte raz po utreti po wc jemne krv na zľakla som sa pretože krvavý výtok som nikdy nemala neviete či to môže ovplyvniť ta posilňovňa alebo mám volať dr? Bolesti nemám respektíve jemne ako vždy pri ovulácii. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ovulačné špinenie, či ovulačné bolesti sa síce nevyskytujú u každej ženy, ale nie je to nič nezvyčajné a je to pomerne normálna súčasť menštruačného cyklu. Samozrejme, zmena životného štýlu, či cvičenie majú na menštruačný a ovulačný cyklus vplyv. Odsledujte si to. Podľa mňa sa nemusíte znepokojovať.