Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Progesteron

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Prvú menštruáciu som dostala v 12 rokoch a v 15 rokoch som na 2 roky stratila uplne menštruáciu vtedy mi bol zistený aj nedostatok progestretonu. V 17 rokoch sa mi opäť vrátila menštruácia.
    Teraz mam 20 mám problémy s menštruáciou ktorá mi často mešká je veľmi bolestiva a chodi nepravidelne a častokrát za mesiac aj špinim- vytok s prímesou krvi pripadne jemno-hnede sfarbenie bez zápachu s bolesťami vajecnikov. Taketo "špinenie" trva už asi pol roka a do toho sa ešte pridala bolest krížov asi ze sa nemôžem ani poriadne hýbať ani si sadnúť . Posledne 4 roky som veľmi unavená bez energie , tvori sa mi vyrážky na tvári a to som v živote nemávala.
    Bola som aj u lekárky zapal a cysty vylúčila uplne. Zistili mi však opäť nedostatok pregestreronu (S-Progesteron= 8.27 nmol/l) a nasadila mi dufaston.
    Ja som lieky zatiaľ nezobrala skúšam prirodnejsiu formu kvapky Gynex beriem ich 4 týždne ale zatiaľ zlepšenie nepociťujem vôbec vsetko je na rovnako.
    Preto sa chcem spýtať ci všetky tieto problémy ako aj bolest krížov, unava ostatne ťažkosti uvedene vyššie majú súvis s nedostatkom progesteronu ?
    A prečo ho vlastne je nedostatok?
    prečo sa netvori tak ako by sa mal? Kde je chyba??
    A ci neexistuje lepšia liečba ako liekom duphaston?
    V lekárni mi poradili liek Agnucaston avšak ten progesteron neobsahuje tak neviem ci to je správna voľba ho brať alebo nasadiť duphaston?

    Ďakujem za odpoveď





    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, spomínané ťažkosti môžu byť spôsobené hormonálnou nerovnováhou. Vhodné je porozmýšľať o užívaní hormonálnej antikoncepcie. Preparáty na prírodnej báze alebo výživové doplnky Vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepomôžu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vitex

    , Autor:

    P.doktor myslíte..že by sa dal vitex jahňací užívať miesto duphastonu...keďže obsahuje progesterón...alebo miesto neho...máte stým nejaké skúsenosti..dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, určite by som neporovnával extrakt z rastliny so syntetickým hormonálnym preparátom. Spomínaný doplnok výživy sa dá používať doplnkovo, nenahradzoval by som ním však liečbu.

  • Duphast

    , Autor:

    Pán doktor je mi naordinovana liečba duphastonom...ale chcem sa spýtať nemoze tento liek podporovať rakovinu maternice či prsníkov...ďakujem pekne...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jedná sa o štandardnú liečbu progesterónovým blokom. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • cysta

    , Autor:

    Dobrý deň, mám 17 rokov, v máji som mala ťažkosti. Gynekologička mi potvrdila prasknutie cysty (4cm) na vajecniku, dovtedy som o nej nevedela. Po troch mesiacoch (tento pondelok) som bola na vyšetrení, bohuzial cysta sa nevstrebala a odporučila mi laparoskopiu, s čím som ja nesúhlasila pretože nemám žiadne bolesti spojené s tou cystou... Navrhla mi liečbu agolutinom, v štvrtok na 21. deň cyklu idem na prvu injekciu a na dalsi mesiac na druhu... Čo si o tom myslite? aku liečbu by ste navrhli? Môžem mat v budúcnosti s tým nejaké problémy ako neplodnosť? Osobne si myslím že operacia vzhľadom na môj vek je riziková

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez poznania palpačného a USG nálezu, charakteru a veľkosti cystickej štruktúry, ako aj ostatných okolností, sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať o neprasknutý folikul, či zakrvácané žlté teliesko, ... Ak sa jedná o funkčnú cystu, podanie progesterónu by mohlo pomôcť. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia po spontánnom potrate

    , Autor:

    Srdečne Vás zdravím, pán doktor.
    25. marca sa mi spustil spontánny potrat v 8. tt, už predtým boli nie dobré výsledky, očakávali sme to. Prvý potrat som prekonala v roku 2017 po prvom dieťatku a teraz potrat po druhom dieťatku. Podarilo sa nám teraz vďaka Billingsovej metóde otehotnieť hneď na prvý krát, no skončilo to teda potratom. Potrat samotný prebiehal na moje prekvapenie postupne, nemala som návaly krvácania, ani také bolesti a trvalo to 10 dní. 21. apríla sa mi spustila nezvykle silná menštruácia, krvácala som 5 dní veľmi silno, ďalšie tri dni silno a potom zo dňa na deň krvácanie prestalo. Po treťom dni som písala svojmu gynekológovi vcelku so strachom, čo mám robiť, nakoľko bol víkend, tak sa mi neozval a neozval sa mi doteraz...
    Cítila som sa veľmi slabá a točila sa mi hlava, po pár dňoch som si na odporúčanie známej, ktorá má skúsenosti, nasadila vitamín K, pastiersku kapsičku proti krvácavosti a tiež ibalgin. Pomohlo to hneď na ďalší deň. Odvtedy pijem čaj z alchemilky, od krvácania mám ale každodenné hnedé špinenie so sporadickými tlakovými bolesťami v podbrušku.. Počas menštruácie šli s krvou von aj tkanivá po potrate. Neviem však, nakoľko je takýto priebeh v norme, za necelé dva týždne očakávam opäť menštruáciu a obávam sa, čo príde.
    Čisteniu v nemocnici by som sa rada vyhla, prosím Vás, čo by som mala robiť v prípade ďalšieho silného krvácania? Od tehotenstva mám ešte doma utrogestan, čítala som, že v prípade silného krvácania sa môže podať progesterón na zníženie krvácavosti, je to však informácia z nie lekárskeho zdroja. Ako by som si mohla pomôcť? Vopred veľmi pekne ďakujem za odpoveď na komplikovanú otázku a prajem všetko dobré.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, niekedy sa vyčisteniu dutiny maternice nedá vyhnúť. Je zbytočné trápiť organizmus krvácaním, ktoré spôsobuje anemizáciu a s tým spojené ťažkosti a aj tak nie je isté, že sa maternica na isto dočistí sama. Pri ťažkostiach odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Tehohotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor
    Ja by som sa chcela opýtať že som 14tyzden 5 deň tehetenstva a vaginálne beriem Utrogestan 100 mg 2x1, a píše sa všade že to ma len do prvého trimestra a lekár mi len minuli týždeň vypísal
    Viete mi poradiť že ako mam ďalej postupovať ?
    Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, progesterónový blok sa môže užívať až do 34. týždňa tehotenstva. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa, pri akýchkoľvek nejasnostiach ho kontaktujte.