Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Palenie

    , Autor:

    Dobrý deň, nedávno som mala zápal pošvy. Dr mi najprv dala macmiror ,ale neprešlo a tak mi dala ešte polygynax a mast fungicidkn, ktorú som si natierala týždeň a pol. Avšak pociťujem stále akési pálenie tam dole. Niekedy to nie je také strašné a niekedy viac. Môže to byť spôsobené tými ATB ako podráždenie? Kúpila som si teraz aj umývaci gél s tea tree oil. Je možné nejak to pálenie obmedziť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík môže dôjsť k vaginóze, ktorá môže spôsobovať spomínané ťažkosti. Odporúčam realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík. Skúsiť môžete zvonku aplikovať aj Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • macmiror, gynoflor

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    chcela by som sa poradiť ohľadom liečby tabletkami macmiror. Bola som u mojej gynekologičky pretože som potrebovala vedieť, či je všetko tak ako má byť z dôvodu toho, že som brala na močový mechúr antibiotiká ciphrinol takisto som užívala vaginálne probiotiká gynimun a takisto som začala s výplachmi rosalginom. No asi týždeň pred menštruáciou som začala mať veľmi nepríjemné pálenie a svrbenie. Teraz neviem, či to bolo kvôli menštruácii alebo kvôli narušeniu flóry z výplachov. Preto som navštívila moju gynekologičku a predpísala mi macmiror a gynoflor. Kultivácie sú úplne v poriadku. Pred menštruáciou som užívala 3 tabletky macmiroru no mala som pocit, že svrbenie sa zintenzívnilo. Momentálne menštruujem a svrbenie a pálenie nepociťujem. Chcem sa teda opýtať, či mám po menštruácii pokračovať s liečbou macmiroru, 12 tabliet alebo užiť len 6 tabliet alebo prestať ich užívať a začať užívať gynoflor.
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruáciou môže dôjsť k zmierneniu príznakov. Vaginálna liečba počas menštruácie samozrejme neprebieha. Vaginálne probiotiká užívajte aj naďalej. Ak boli výsledky kultivácie negatívne a ťažkosti pretrvávať nebudú, Macmiror užívať nemusíte, navyše ak máte pocit, že po aplikácii došlo k zhoršeniu ťažkostí.

  • Mykoza po ANTB.

    , Autor:

    Dobry den, chcela by som poradit.
    Mala som uro zapal na ktory som mala antb. Ciphin. Po douzivani sa objavila mykoza. Vkladala som 6 tabliet Clotrimazalu 100mg, plus canesten krem som aplikovala von.Celkovo cca 8 dni. Mykoza zmizla. Potom prisiel menzes. Po nom som si aplikovala gynophilus probiotika ale po par dnoch mam opat mierne palenie, svebenie a vchod posvy taky “belavy”. Prosim viete mi povedat kde bola chyba ci by mala liecba trvat dlhsie na riadne doliecenie? Tablety + krem. Pripadne mi poradit naozaj dobre vaginalne probiotika?
    Mykozu som mala naposledy pred tromi rokmi, od vtedy som mala pokoj a az teraz po antibiotickej liecbe sa objavila opat. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúste si realizovať aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Ak došlo u Vás k vzniku vaginózy po užívaní antibiotík, párdňové užívanie vaginálnych probiotík nevyrieši problém. Je potrebné ich aplikovať v kúrach a dlhodobejšie. Preparátov je naozaj veľa. V lekárni Vám budú vedieť lepšie poradiť. Nemám jeden obľúbený preparát vaginálnych probiotík. Každej žene vyhovuje niečo iné.

  • Zápal pošvy

    , Autor:

    Pekný deň chcem sa spýtať, mávam tieto vaginálne problémy od spontánneho pôrodu,
    Predtým žiadne, stále vaginálny výtok, meškanie menštruácie, bolest pri močení a pálenie dr. mi predpísala vaginálne tabletky ale žiaľ nepomáhajú ani tie, poprosím o radu ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám žiadna bližšie informácie, kedy ste rodili, ako, či bol pôrod komplikovaný, či bolo rozsiahlejšie pôrodné poranenie, či ste boli GBS pozitívna, ... preto je veľmi ťažké sa takto bližšie objektívne vyjadriť. Ak ešte kojíte, menštruácia môže byť nepravidelná, respektíve ju nemusíte mať vôbec. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, vhodné je aj užívanie vaginálnych probiotík. Nezabúdajte na dostatočný pitný režim, 2 litre tekutín denne. Pri ťažkostiach s močením je pri pretrvávaní vhodné vyšetriť moč a na základe výsledkov nasadiť potrebnú liečbu. U žien môže byť zanesená vaginálna infekcia do močových ciest alebo opačne, preto je dôležité zistiť zdroj prípadnej infekcie. Ak Vám nezaberá nasadená liečba, je potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Zápal zo styku

    , Autor:

    Dobry den, moj problem zacal v decembri, kedy po pohl. styku zacalo palenie posvy a pri moceni - pociťovala som to ako zapal moc. mechura-predpisali mi Biseptol, ktory mi pomohol. Na zaciatku marca sa mi to stalo opat, kultivacia vysla streptokok agalactiae, dali mi Penicilin. Momentalne sa liecim na mykozu po peniciline. Oba zapaly vznikli po pohl.styku kedy partner ejakuoval a pouzili sme pharmatex capiky. Ked pouzivame prerus. suloz tieto problemy nemam. Je mozne, ze je to s pharmatexu alebo zo spermii? Ako sa tomu vyhnut? Posilnit vag. floru? Zaciname rozmyslat o babatku ale obavam sa zapalov.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existujú ženy, ktoré majú alergické prejavy po pohlavnom styku, môže to byť alergia, respektíve reakcia na ejakulát. Môžete si skúsiť aplikovať Pharmatex bez pohlavného styku a zistíte, či to je reakcia naň. Opakovaným užitím antibiotík dochádza k prehlbovaniu pošvového mikrobiálneho dysbalancu a vzniku vaginózy. Odporúčam realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík na posilnenie a úpravu vaginálnej mikroflóry.

  • Pálenie po pohlavnom styku

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Môj partner mal ešte v decembri obojstranný zápal ucha,bral rôzne antibiotiká.Preslo mu to na zápal nervu v krčnej chrbtici cca v januári dostal lieky od bolesti a tu nastal asi náš problém.Mali sme nechránený pohlavný styk ( sme spolu už veľa rokov) a zhruba 2-3 dni nato sa mu objavili pupienky na penise,mal ho červený, citlivý.Dala som mu moju masticku clotrimazolum a pomohla mu. Ja som mala problém že hneď po styku má nepríjemne pálilo v pošve.Na ďalší deň mne už nič nebolo.Vytok,svrbenie, pálenie nemám až do chvíle kým zas nemáme styk. S ochrannou nie je problém ak bez ochrany tak ja tesne po styku pálenie a partner má na ďalší deň zas červený a citlivý penis. Skúsili sme byť zhruba 3 týždne bez styku a vtedy samozrejme žiadny problém.
    Na preventívnej prehliadke som bola v októbri 2020.
    Čo to môže byť? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj keď nemáte potvrdenú mykózu, či zápal, môže sa u Vás jednať o vaginózu. Vplyvom antibiotík môže mať partner oslabenú imunitu a táto kombinácia môže spôsobovať dané ťažkosti. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká. Partnerovi odporúčam rovnako užívanie probiotík a vitamínov. Po pohlavnom styku realizujte toaletu.