Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,921 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Pálenie

    , Autor:

    Dobrý deň, som pár dní po menštruácii a začala som používať jennamazol pretože po použití kondómu som znova začala mať mykózu. Večer som si dala prvú dávku a kúsok ma to začalo páliť, ale aby som to uviedla na pravú mieru, pred ms som mala pálenie a po skončení ms som nepociťovala žiadne pálenie ale pri styku to pálilo. Tak som užila jednu dávku Jennamazolu a to pálenie mohlo spôsobiť len nejakú reakciu a mala by som pokračovať v liečbe? Pretože pociťujem pálenie z vonku, pretože som ten krém naniesla aj po vonkajších rodidlách. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálnu infekciu nemá zmysel liečiť počas menštruácie, preto ak ťažkosti pretrvávajú aj po jej skončení, odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení a výteru z pošvy nasadí potrebnú liečbu. Ak sa ťažkosti po použití kondómu vyskytovali aj v minulosti, je tiež potrebné vylúčiť alergiu na latex, pretože pálenie nemusí byť iba príznakom infekcie, ale aj alergickej reakcie steny pošvy a vstupu do pošvy.

Podobné otázky

  • Nepohodlie

    , Autor:

    Dobrý deň, je normálne ak citim také nepohodlie po sprche alebo po styku? Liečila som sa z mykózy vyše pol roka čiže už ani neviem ako sa tam dole mám cítiť. Výsledky z kontoly som mala v poriadku a nemám žiaden hrudkovitý vytok ani pálenie ale sem tam po sprche alebo po styku mám také nepohodlie a cítim také trošku pálenie ale neviem či len som na to nebola zvyknutá a nedomýšľam si, pretože reálne som z toho v strese a bojím sa aby sa to nevrátilo. Každopádne otázka je či po tak dlhej dobe liečenia je možné cítiť mierné nepohodlie po sprche a styku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o dyskomfort spôsobený vaginózou po dlhodobom a opakovanom užívaní antibiotickej liečby. Skúste si realizovať kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, gynekológ mi na kvasinky predpísal clotrimazol AL 100 na 6 dní, ja som si dokúpila candibene krém na vulvu. Lieky aplikujem tretiu noc, začala som mierne krvácať, resp.zvyšky lieku, ktoré vylučujem sú zafarbené doružova. Pálenie, ktoré som pociťovala pred liečbou, pociťujem stále. Mám dlhodobé opakované pálenie a výtoky, preliečena som bola už xy antibiotikami (per os,lokálne), ale problémy mám stále. Momentálne užívam Utrogestan (1.dávka pred mesiacom 10 dni 3x vaginalne, túto druhú dávku už per os- šiesty deň kvôli endometrióze). Mám v aplikovaní clotrimazolu a utrogestanu, keď mierne krvácam pokračovať naďalej? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ružový výtok môže byť spôsobený Clotrimazolom, nemusí sa vôbec jednať o špinenie. Ak sa Vám však spustí menštruácia, prerušte liečbu. Odporúčam užívať v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru, ktorá sa opakovanými preliečeniami porušila.

  • Gynee

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa na Vás obrátiť s prosbou mam neustále pálenie v oblasti pošvy čiže na vonkajších ženských pohlavných orgánov bola som u doktora vravel bajor ze to je mykoza ta sa však ani kvasinky nepotvrdili tak potom ze geniálny herpes vybrala som lieky valtrex aj herpesin krém aj partnera som pre liečila akurát po tých liekoch mi vymizlo pálenie pri močení začala som aj protikvasinkovu diétu lebo už neviem fakt ci zase mam ísť k svojmu gynekológi prosím vás cítim sa zle ne komfortné neviem ci to je z holenia alebo co ďakujem vopred za vašu radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť, ale skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká na obnovu vaginálnej mikroflóry a zvonku si skúste natierať Canesten krém.

  • Alergia

    , Autor:

    Dobrý deň, v prípade že som zo spodu zdravá ale mám alergiu na latex (kondómy) a lekár na mňa použije pri vaginálnom sone kondóm a ja mám reakciu, pálenie a kus hrudkovitý vytok mala by som sa liečiť liekmy na mykózu alebo používať len tabletky na úpravu flóry? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hrudkovitý výtok nebude pravdepodobne spôsobený reakciou, ale už prítomnou infekciou. V prípade podozrenia na alergiu na latex je vhodné informovať o tom aj Vášho obvodného gynekológa.

  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor .
    Asi 3 dni po novom roku sa mi pri pošve spravil taký ako vred len to bolo napuchnute a bolelo bola som s tým aj u doktorky (len nie u svojej keďže môj doktor je PN a aj zastupujúci vtedy bol )dala mi na to masticku do vnútra aj z vonka po doučovaní asi 9 dni nato má začalo svrbiet a páliť (rezať ) v pošve keďže môj gynekológ neordinu kvôli ochoreniu a zastupujúci je len na objednávku tak som isla do lekárne kde mi poradili masticku a tabletky idelin beliema po doučovaní to prestalo na pár dni no znovu sa to objavilo . Svrbenie už nemám ale skôr pálenie a rezanie ako keby a keď som si dnes dala tabletku zo spodu už ako keby som bola aj napuchnuta a mám to aj začervenané a momentálne som aj dostala menzes viete mi poradiť čoby zabralo aspoň do pondelka kým sa dostanem už svojmu gynekológovi ? Počas Silvestra sme boli vo vírivke mohlo mi niečo tam uškodiť ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas menštruácie sa vaginálne infekcie liečiť nedajú, skúsiť si zvonku môžete aplikovať Canesten krém. Po skončení menštruácie bude vhodné realizovať výter z pošvy na kultiváciu a dla výsledku následne nasadiť liečbu. Odporúčam po skončení liečby realizovať kúru vaginálnymi pribiotikami, ktorú môžete realizovať aspoň každé dva tri mesiace. Áno, vírivka, alebo kúpaliska, či wellness centrá sú častým zdrojom vaginálnych infekcií.