Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,359 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • ROSALGIN

    , Autor:

    Dobry deň p doktor,
    Som po ATB liečbe a mam vag.zápal. Doktor mi predpisal Macmiror ale ten mi velmi nezabral. Pred tehotenstvom mi velmi pomohol na taketo problemy Rosalgin,mozem tieto vyplachy pouzivat aj v tehotenstve? Som v 19 tyzdni. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, vaginálne výplachy si môžete aplikovať aj v tehotenstve. Skúste užívať aj vaginálne probiotiká.

Podobné otázky

  • Zápal zo styku

    , Autor:

    Dobry den, moj problem zacal v decembri, kedy po pohl. styku zacalo palenie posvy a pri moceni - pociťovala som to ako zapal moc. mechura-predpisali mi Biseptol, ktory mi pomohol. Na zaciatku marca sa mi to stalo opat, kultivacia vysla streptokok agalactiae, dali mi Penicilin. Momentalne sa liecim na mykozu po peniciline. Oba zapaly vznikli po pohl.styku kedy partner ejakuoval a pouzili sme pharmatex capiky. Ked pouzivame prerus. suloz tieto problemy nemam. Je mozne, ze je to s pharmatexu alebo zo spermii? Ako sa tomu vyhnut? Posilnit vag. floru? Zaciname rozmyslat o babatku ale obavam sa zapalov.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, existujú ženy, ktoré majú alergické prejavy po pohlavnom styku, môže to byť alergia, respektíve reakcia na ejakulát. Môžete si skúsiť aplikovať Pharmatex bez pohlavného styku a zistíte, či to je reakcia naň. Opakovaným užitím antibiotík dochádza k prehlbovaniu pošvového mikrobiálneho dysbalancu a vzniku vaginózy. Odporúčam realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík na posilnenie a úpravu vaginálnej mikroflóry.

  • Enterococcus faecalis

    , Autor:

    Dobry den uz dlhodobo mam problem s gardnerellou brala som vela antibiotik a tym padom mam stale gardnerellu dostanem ju aj pri chranenom pohlanom styku liecili ma entizolom a dalacin kremom a zistili mi ze nemam ziadne zdrave lactobacile v posve tym padom stale vznika garnberella uzivam aj ustne probiotika na vaginalne problemi aj do posvy zistili mi aj enterocuccus faecalis masivne mam dost velke bolesti urobili mi citlivost na antibiotika a dali mi macmiror len neviem ci tie bolesti sposobuje gardnerella alebo enterecoccus s coho to vznika so zapal moc.ciest dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík dôjde k vymiznutiu pošvovej mikroflóry a vzniká bakteriálna vaginóza. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, vaginálne probiotíka sú veľmi vhodné, je potrebné ich užívať v kúrach. Ak však máte predpísaný Macmiror, najprv ho doužívajte a následne kontinuálne prejdite do užívania vaginálnych probiotík. Pohlavný styk počas liečby nepraktizujte. Odsledujte si to a užívajte odporúčanú liečbu.

  • Pálenie po pohlavnom styku

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Môj partner mal ešte v decembri obojstranný zápal ucha,bral rôzne antibiotiká.Preslo mu to na zápal nervu v krčnej chrbtici cca v januári dostal lieky od bolesti a tu nastal asi náš problém.Mali sme nechránený pohlavný styk ( sme spolu už veľa rokov) a zhruba 2-3 dni nato sa mu objavili pupienky na penise,mal ho červený, citlivý.Dala som mu moju masticku clotrimazolum a pomohla mu. Ja som mala problém že hneď po styku má nepríjemne pálilo v pošve.Na ďalší deň mne už nič nebolo.Vytok,svrbenie, pálenie nemám až do chvíle kým zas nemáme styk. S ochrannou nie je problém ak bez ochrany tak ja tesne po styku pálenie a partner má na ďalší deň zas červený a citlivý penis. Skúsili sme byť zhruba 3 týždne bez styku a vtedy samozrejme žiadny problém.
    Na preventívnej prehliadke som bola v októbri 2020.
    Čo to môže byť? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj keď nemáte potvrdenú mykózu, či zápal, môže sa u Vás jednať o vaginózu. Vplyvom antibiotík môže mať partner oslabenú imunitu a táto kombinácia môže spôsobovať dané ťažkosti. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká. Partnerovi odporúčam rovnako užívanie probiotík a vitamínov. Po pohlavnom styku realizujte toaletu.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa na Vás obrátiť s mojim problémom. Nedávno som mala zápal močových ciest, čo viedlo k menštruácii 4x do mesiaca. Moja gynekologička mi dala antibiotiká ktoré som užívala týždeň. Neskôr som dostala další zápal, vag. mykózu, ktorú mávam z antibiotík často. Kúpila som si v lekarni canesten kombi, tabletu som užila a používam aj krém. Už som nepociťovala žiadne bolesti svrbenie alebo pálenie, s priateľom sme teda mali pohlavný styk keďže som si myslela že je všetko už v poriadku. Na druhý deň som spozorovala oranžový výtok, dnes mierne krvácanie. Menštruáciu mám mať až o približne dva týždne. Začínam mať obavy, ked som bola na vyšetrení u svojej gynekologičky robila sono a všetko bolo v poriadku len mi zistila ten zápal močových ciest. Myslite že to môže byť niečo vážnejšie? Mám strach že to môže byť niečo s krčkom maternice. Vopred ďakujem pekne za odpoved a radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík sa u Vás mohla vyvinúť vaginóza. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká a odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkosti navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Palenie

    , Autor:

    Dobrý deň, nedávno som mala zápal pošvy. Dr mi najprv dala macmiror ,ale neprešlo a tak mi dala ešte polygynax a mast fungicidkn, ktorú som si natierala týždeň a pol. Avšak pociťujem stále akési pálenie tam dole. Niekedy to nie je také strašné a niekedy viac. Môže to byť spôsobené tými ATB ako podráždenie? Kúpila som si teraz aj umývaci gél s tea tree oil. Je možné nejak to pálenie obmedziť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík môže dôjsť k vaginóze, ktorá môže spôsobovať spomínané ťažkosti. Odporúčam realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík. Skúsiť môžete zvonku aplikovať aj Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.