Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,768 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Narusene vaginalne prostredie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, píšem Vám ohľadom môjho často sa opakujúceho problému. Akonáhle zjem väčšie množstvo cukru, ihneď sa objaví svrbenie, pálenie a opuch, no výtok žiaden, iba biely povlak. Obzvlášť ma trápi ten opuch, pri vkladani tabliet cítim že cely vstup je taky zuzeny, je to tvrde, vystupujúce, ťažko priechodné. Ako prvé som si nasadila jednorazový krém gynazol vnútorne, plus lokálne som pridala fungicidin, no svrbenie, opuch a biely povlak stale pretrvávajú, tak teraz na štvrtý deň som začala vkladať probiotiká gynimun. Samozrejme som výrazne obmedzila cukor a dodrziavam všetky opatrenia. Mam pokračovať v užívaní probiotík alebo je nutné opakované antimykoticke preliecenie, resp.moze to byť niečo iné ako mykóza? Zrejme mam narušené vaginálne prostredie, ako by som ho mohla znova obnoviť, aby už nedochádzalo k premnoženiu kvasiniek? Ďakujem Vám za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa u Vás jedná o candidózu. Skúste obmedziť sladké, aplikute si vaginálne výplachy a pokračujte v užívaní vaginálnych probiotík. Zvonku si môžete potierať voľnopredajným Canesten krémom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia a výsledku výteru z pošvy na kultiváciu nasadí potrebnú liečbu.