Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,846 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menstruacia a tabletka PO

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,
    mala som nechránený pohlavný styk v 3 dni menstruácie a kedže presne neviem kedy mi chodí ovulácia tak som použila tabletku PO. Priemerne mávam 6 dni menštruáciu a toto je už 4. ale menštruácia je o poznanie slabšia ako to mávam v 4. dni bežne. Celkovo cítim aj extrémne zmeny nálad a nesústredenosť. Vedeli by ste mi povedať v akom stave sa nachádzam? Mám v prípade ak sa preruší menštruácia o niekoľko dní skôr očakávať dalšiu skorú menštruáciu alebo naopak? Poznáte nejaké prípady užitia tabletky PO pri menštruácii ako som ja?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, s emergentnou hormonálnou antikoncepciou treba zaobchádzať opatrne a dôkladne zvážiť jej užitie. Časté užívanie neodporúčam. Jej užitím môže dôjsť k znepravidelneniu menstruačného cyklu, zmene intenzity, či dĺžky trvania menštruácie. Je to pomerne častý vedľajší účinok. Odsledujte si to. Do budúcna odporúčam používanie niektorej z foriem antikoncepcie.