Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,969 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vagina

    , Autor:

    Dobry den som este panna a bojim sa ze mam uzku vaginu a partner do mna nebude môct vniknut ? Je to mozne ? Potrebovala by som radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, s takým prípadom som sa ešte nestretol, nemusíte sa obávať.

Podobné otázky

  • Palenie

    , Autor:

    Dobrý deň, nedávno som mala zápal pošvy. Dr mi najprv dala macmiror ,ale neprešlo a tak mi dala ešte polygynax a mast fungicidkn, ktorú som si natierala týždeň a pol. Avšak pociťujem stále akési pálenie tam dole. Niekedy to nie je také strašné a niekedy viac. Môže to byť spôsobené tými ATB ako podráždenie? Kúpila som si teraz aj umývaci gél s tea tree oil. Je možné nejak to pálenie obmedziť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík môže dôjsť k vaginóze, ktorá môže spôsobovať spomínané ťažkosti. Odporúčam realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a užívanie vaginálnych probiotík. Skúsiť môžete zvonku aplikovať aj Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Probiotikum Gynimun

    , Autor:

    Dobrý deň,
    mám 63 rokov a moja pani doktorka mi odporučila občas 1-2x do týždňa vaginálne tablety Gynoflor, ale nesedia mi. Tablety Gynimun by sa tiež mohli takto používať?
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, môžete vyskúšať aj Gynimun. Na trhu je viacero druhov vaginálnych probiotík, ktoré môžete vyskúšať, ak Vám Gynoflor nevyhovuje.

  • Nepohodlie

    , Autor:

    Dobrý deň, je normálne ak citim také nepohodlie po sprche alebo po styku? Liečila som sa z mykózy vyše pol roka čiže už ani neviem ako sa tam dole mám cítiť. Výsledky z kontoly som mala v poriadku a nemám žiaden hrudkovitý vytok ani pálenie ale sem tam po sprche alebo po styku mám také nepohodlie a cítim také trošku pálenie ale neviem či len som na to nebola zvyknutá a nedomýšľam si, pretože reálne som z toho v strese a bojím sa aby sa to nevrátilo. Každopádne otázka je či po tak dlhej dobe liečenia je možné cítiť mierné nepohodlie po sprche a styku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o dyskomfort spôsobený vaginózou po dlhodobom a opakovanom užívaní antibiotickej liečby. Skúste si realizovať kúru vaginálnymi probiotikami.

  • Streptokok

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Pisala som už svoj problém. Pálenie, svrbenie atď.
    Prišli výsledky z pošvoveho steru. Bolo mi povedané že mám Streptokoka a vybrať si antibiotiká z lekárne +nejaké probiotiká (nič viac). Antibiotiká Unasyn 375mg.
    Mám 2 otázky.
    1. Aké probiotiká? Je ich mnoho, tablety, čapiky, gel?
    2. Účinnosť antikoncepcie Belara a týchto antibiotík?
    Po prípade na čo si dať pozor. Ďakujem veľmi pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v lekárni máte na výber viacero probiotík, či už orálnych, alebo vaginálnych. Je vhodné užívať aj klasické aj vaginálne probiotiká. V zásade všetky majú obdobné zloženie, v lekárni Vám určite poradia. Unasyn príliš neznižuje účinnosť hormonálnej antikoncepcie, má hlavne vplyv na iné lieky. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, gynekológ mi na kvasinky predpísal clotrimazol AL 100 na 6 dní, ja som si dokúpila candibene krém na vulvu. Lieky aplikujem tretiu noc, začala som mierne krvácať, resp.zvyšky lieku, ktoré vylučujem sú zafarbené doružova. Pálenie, ktoré som pociťovala pred liečbou, pociťujem stále. Mám dlhodobé opakované pálenie a výtoky, preliečena som bola už xy antibiotikami (per os,lokálne), ale problémy mám stále. Momentálne užívam Utrogestan (1.dávka pred mesiacom 10 dni 3x vaginalne, túto druhú dávku už per os- šiesty deň kvôli endometrióze). Mám v aplikovaní clotrimazolu a utrogestanu, keď mierne krvácam pokračovať naďalej? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ružový výtok môže byť spôsobený Clotrimazolom, nemusí sa vôbec jednať o špinenie. Ak sa Vám však spustí menštruácia, prerušte liečbu. Odporúčam užívať v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru, ktorá sa opakovanými preliečeniami porušila.