Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,641 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vytok

    , Autor:

    Dobrý deň. Som v 17+4 a mala som problémy s pseudomonas po liečbe macmirror som mala kultiváciu už negatívnu. Momentálne asi dva tyzden beriem GYNIMUM vaginálne probiotiká a striedam ich s lactofeel. Od včera som zaznamená zvysenu tvorbu veľmi hustého vaginálneho hlienu. Nič ma neboli ani nesvrbi. Moze to byť v dôsledku užívania probiotík?
    Vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pošva v tehotenstve produkuje väčšie množstvo vaginálneho hlienu. Počas užívania vaginálnych probiotík môže byť produkcia ešte väčšia. Odsledujte si to. Ak nemáte žiadne ťažkosti, nemusíte to riešiť. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Hnedý výtok

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa spýtať. Už druhý deň po pohlavnom styku keď idem na wc mávam krv, vcera som mala krv aj v piatok dnes ráno keď som išla na wc som mala ešte stále a aj hnedý výtok. Čítala som s internetu že to môže byť aj s antikoncepcie. Co to znamená?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie vyjadriť. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie, hlavne v začiatkoch užívania, sa špinenie či krvácanie môže vyskytovať prakticky počas celého cyklu. Po pohlavnom styku sa krvácanie tiež môže vyskytovať. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ranky, trhliny

    , Autor:

    Dobrý deň
    Už dlhú dobu mám problém že v okolí posvi sa mi robia drobné ranky ktoré nepríjemné stipu. Vyskúšala som veľa veci ako cicatridina čapíky,cicatridina masť, lalugen masť, vaginálne probiotiká, orálne probiotiká, wobenzym, sedací kúpeľ z myšieho chvosta, krém macmiror od mojej gynekologicky ktorý vôbec nezabral, rosalgin, Canesten, jenamazol, olej z pupalky dvojročnej,tbl z pupalky dvojročnej,betadine, bylinné čaje, vitamín C a už ani neviem čo všetko... Moja gyn o tomto probléme vie ale mám pocit že nevie prečo ho mám. Dokonca som si sama kúpila test na určenie bakteriálnej alebo kvasinkovej infekcie žiaden výsledok... Obraciam sa s prosbou o pomoc na fórach , poradniach ale žiadnej odpovede sa nedočkám. Ženy, ktoré opisujú rovnaký problém tvrdia že je to mykóza ale ja žiadne iné problémy nemám žiaden výtok nič... Vytery neukázali nič ani výsledky moču... Teraz som už dlhšiu dobu tieto ranky nemala bola som taká šťastná a myslela som si že to nadobro skončilo , ale nestalo sa tak po nechranenom pohl styku a vlastne už počas neho som cítila že ta ranka je tam zas ale to neznamená že tieto ranky mám od pohlavného styku, preto že tie ranky sa mi tvoria hoc kedy ako sa im zachce... Budem rada za každú vašu radu, skúsenosť už si neviem rady ďakujem vám!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je veľmi tažké sa takto bez videnia nálezu a poznania súvislostí a všetkých okolností bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť viacero. Neviem, či sú ranky a trhlinky v pošve, či len v okolí pošvy na pyskoch, alebo mimo vstupu do pošvy. Treba vylúčiť aj chlamýdiovú infekciu. S pohlavným stykom to môže tiež súvisieť, pri mechanickom trení môže dôjsť k vzniku praskliniek, napríklad pri poruche kolagénu. Môže sa jednať aj o autoimunitné ochorenie, kolagenózu. Rovnako treba vylúčiť cukrovku, ako aj kožné ochorenie. Skúsiť môžete čapíky Intimo Help, Beliema Expert Intim krém, prípadne aj Aviril zásyp. Opakujem ale, že príčina nemusí byť vyslovene gynekologická a takto sa objektívne vyjadriť sa nedá.

  • Ružový výtok, mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 19 rokov. Približne pred dvomi mesiacmi som prestriedala sexuálnych partnerov v pomerne krátkej dobe. Momentálne udržujem vzťah s jedným z nich. Po menštruácii mi začali problémy tam dolu... Jemné svrbenie. Nikdy som nemala nijaké problémy... Nebrala som to na ťažkú váhu pretože jeden deň som to cítila druhý nie. Dávala som to za vinu nepohodlnému spodnému prádlu. Avšak svrbenie stúpalo na intenzite, dokonca pribudlo začervenanie a neskôr opuch. Výtok som mala bezfarebný, bez zápachu... Pálenie pri močení. Už som sa zľakla a začala to riešiť. Najskôr som si kúpila cansten krém. Po ňom sa to zlepšilo a následne zhoršilo. Cítila som podráždenie a prestala ho používať. Kamarátka mi odporučila beliema mydlo a krém. Zabralo, pomohlo. Už som nemala problémy. Avšak po ďalšej menštruácii som opäť pocítila svrbenie. Je to slabšie ako predtým no predsa sa to vrátilo. Lekárnička mi odporučila clotrimazol al 100. Aby som sa preliecila zvnútra. Po 4 tablete som ráno spozorovala ružový hrudkovity výtok. Bez zápachu. Zľakla som sa či nie som alergická alebo či mi to nejak neposkodilo vnútro. No podľa letacika som mala dobrat všetky tablety. Dala som si teda 5tu a ráno som mala už ako pred tým belasý práškovytý výtok z rozpustenej tablety. Mám pred sebou poslednú, problémy mi už prešli (ale myslím že nie uplne) ale obávam sa že to môže byť niečo vážnejšie. Chcem navštíviť lekára ale momentálne prestupujem a nová doktorka ma môže vziať až od novembra. Tieto problémy som riesila sama pretože som nechcela ísť k pôvodnému lekárovi. Za všetky rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa jedná o vaginózu, teda porušeniu prirodzenej vaginálnej mikroflóry. Po liečbe Clotrimazolom si môžete realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom, následne odporúčam kúru vaginálnymi probiotikami, ktorú si bude vhodné realizovať pravidelne.

  • Bacteria

    , Autor:

    Ta bacteria mi bola vysvetlena ze je to bezna vec ktora sa zenam sem tam stane, ze to moze byt z castejsieho sprchovania, vlhke nohavicky, neaka kozmetika . Vravela som lekarke ze ziadnu kozmetiku tam dole nepouzivam. Akurat ze sa sprchujem 2krat denne ak mam v dni 2x trening. Styk som mala raz bez ochrany,a presne po nom som zacala mat tie bolesti a zmenu vytoku. Ale ako som spominala vsetky testy boli negativne. Viacej vysvetlenia som nedostala. Len mi nasadila tabletky a hotovo.Tak nechapem preco to neustupilo po vybrani tabletiek. Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nechráneným pohlavným stykom mohlo dôjsť k zaneseniu bakterií od partnera, zmene vaginálnej mikroflóry a tým k zmene vaginálneho flóru. Pokračujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa. V prípade nejasností alebo ťažkostí ho navštívte.

  • Bacteria

    , Autor:

    Dobry den. Chcem sa spytat,bola mi zistena bacteria. Dojtorka mi predpisala Metronidazol 400mg na 7 dni. Ostatne testy na pohlavne choroby boli negative. A ja este aj po vyrati tabletiek pocitujem bolest taku jemnu pri vajecnikoch a vytok mam stale taky isty :mliecny,vodnaty. Vsetko mi dava neprijeny pocit v podbrusku. Tak nechapem co sa deje. Vedeli by ste mi poradit co to moze byt ak to aj tak neustupilo po antibiotykach? Dakujem vopred.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie informácie, výsledky vyšetrení, o akú baktériu sa jedná, ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Príčin tazkostí môže byť viacero. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky vyšetrenia aj výsledky.