Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
9,709 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mykoza

    , Autor:

    Dobry den. Mam problem s opakovanymi mykozami. Lekar mi robil vyter, nic ineho ako kvasinky sa nenaslo. Problemy mam od maja, po pouziti liekov nachvilu prestanu a potom su spat. Moj lekar uz sam nevie co mi predpisat. Mala som clotrimazol, fungicin, na macmirror som alergicka, a este nejaky liek co si ani nepamatam nazov. Teraz som vyuzivala 6 tabliet clotrimazolu, a krem zvonka, naposledy v piatok vecer a vcera (pondelok) uz bolo spat svrbenie zvonka, na jednej strane klitorisu, aj zacervenanie. Znovu som si to natrela klotrimazolom, zvnutra preventivne Vagilact, kupila som si opat aj tablety clotrimazolu. Ako dlho mozem clotrimazol pouzivat? Nepouzivam ziadne intimne gely len vodu, periem nohavicky na 90 stupnov. Uz netusim co mam robit dalej. Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vhodné je realizovať rozšírený výter z pošvy na chlamýdie a mykoplazmy, ktoré Vám môžu spôsobovať spomínané ťažkosti. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Vaginálne probiotiká užívať môžete.

Podobné otázky

  • Ranky, trhliny

    , Autor:

    Dobrý deň
    Už dlhú dobu mám problém že v okolí posvi sa mi robia drobné ranky ktoré nepríjemné stipu. Vyskúšala som veľa veci ako cicatridina čapíky,cicatridina masť, lalugen masť, vaginálne probiotiká, orálne probiotiká, wobenzym, sedací kúpeľ z myšieho chvosta, krém macmiror od mojej gynekologicky ktorý vôbec nezabral, rosalgin, Canesten, jenamazol, olej z pupalky dvojročnej,tbl z pupalky dvojročnej,betadine, bylinné čaje, vitamín C a už ani neviem čo všetko... Moja gyn o tomto probléme vie ale mám pocit že nevie prečo ho mám. Dokonca som si sama kúpila test na určenie bakteriálnej alebo kvasinkovej infekcie žiaden výsledok... Obraciam sa s prosbou o pomoc na fórach , poradniach ale žiadnej odpovede sa nedočkám. Ženy, ktoré opisujú rovnaký problém tvrdia že je to mykóza ale ja žiadne iné problémy nemám žiaden výtok nič... Vytery neukázali nič ani výsledky moču... Teraz som už dlhšiu dobu tieto ranky nemala bola som taká šťastná a myslela som si že to nadobro skončilo , ale nestalo sa tak po nechranenom pohl styku a vlastne už počas neho som cítila že ta ranka je tam zas ale to neznamená že tieto ranky mám od pohlavného styku, preto že tie ranky sa mi tvoria hoc kedy ako sa im zachce... Budem rada za každú vašu radu, skúsenosť už si neviem rady ďakujem vám!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je veľmi tažké sa takto bez videnia nálezu a poznania súvislostí a všetkých okolností bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť viacero. Neviem, či sú ranky a trhlinky v pošve, či len v okolí pošvy na pyskoch, alebo mimo vstupu do pošvy. Treba vylúčiť aj chlamýdiovú infekciu. S pohlavným stykom to môže tiež súvisieť, pri mechanickom trení môže dôjsť k vzniku praskliniek, napríklad pri poruche kolagénu. Môže sa jednať aj o autoimunitné ochorenie, kolagenózu. Rovnako treba vylúčiť cukrovku, ako aj kožné ochorenie. Skúsiť môžete čapíky Intimo Help, Beliema Expert Intim krém, prípadne aj Aviril zásyp. Opakujem ale, že príčina nemusí byť vyslovene gynekologická a takto sa objektívne vyjadriť sa nedá.

  • Pálenie

    , Autor:

    Dobrý den pán doktor asi cca to bude rok co mam problemy stym ze ma casto páli pošva, boli mi robene stery raz mi vyšla gardenella brala som Entizol a raz potom mykoza odvtedy je moj výter vzdy negativny aj na pohlavne choroby ako su ureaplazmy atd ... ziadna mykoza nič... moja gynekologička si stym nevie dat rady ... tak som šla
    za iným gynekologom ten teda tiez zhodnotil ze mam vsetko zvonka pekne čiste spravil
    mi ster samozrejme bol negativny ... ja uz neviem ako dalej napr pálenie nemám tyzden potom sa to vráti , potom to same od seba zase prejde potom ma to zase napr. tyzden páli dva tyzdne nepali co to moze byt ? kupila som si vsetky nohavičky uplne nove nenosim tango nohavičky periem v hypoalergénom prášku suším
    v sušicke , zehlim ja som uz zufala z toho .. a partner bol tiez skontrolovaný urológom nemal nic ..a nieje to ani sexom zapríčinené lebo ono ma to začne pálit aj ked nemáme styk s muzom. Je to take divne lebo ráno vstanem nic ma nepali a napr zacne ma to palit vecer ked spím ma nic nepáli ... aj stravu som uplne obmedzila nejem muku ani sladkosti .. nebiem uz ako dalej ci este ist koznemu alebo dakujem zatial pekny den

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa pravdepodobne jedná o bakteriálnu vaginózu, teda o porušenie vaginalnej mikroflóry. Odporúčam realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a opakované kúry vaginálnymi probiotikami.

  • Ružový výtok, mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 19 rokov. Približne pred dvomi mesiacmi som prestriedala sexuálnych partnerov v pomerne krátkej dobe. Momentálne udržujem vzťah s jedným z nich. Po menštruácii mi začali problémy tam dolu... Jemné svrbenie. Nikdy som nemala nijaké problémy... Nebrala som to na ťažkú váhu pretože jeden deň som to cítila druhý nie. Dávala som to za vinu nepohodlnému spodnému prádlu. Avšak svrbenie stúpalo na intenzite, dokonca pribudlo začervenanie a neskôr opuch. Výtok som mala bezfarebný, bez zápachu... Pálenie pri močení. Už som sa zľakla a začala to riešiť. Najskôr som si kúpila cansten krém. Po ňom sa to zlepšilo a následne zhoršilo. Cítila som podráždenie a prestala ho používať. Kamarátka mi odporučila beliema mydlo a krém. Zabralo, pomohlo. Už som nemala problémy. Avšak po ďalšej menštruácii som opäť pocítila svrbenie. Je to slabšie ako predtým no predsa sa to vrátilo. Lekárnička mi odporučila clotrimazol al 100. Aby som sa preliecila zvnútra. Po 4 tablete som ráno spozorovala ružový hrudkovity výtok. Bez zápachu. Zľakla som sa či nie som alergická alebo či mi to nejak neposkodilo vnútro. No podľa letacika som mala dobrat všetky tablety. Dala som si teda 5tu a ráno som mala už ako pred tým belasý práškovytý výtok z rozpustenej tablety. Mám pred sebou poslednú, problémy mi už prešli (ale myslím že nie uplne) ale obávam sa že to môže byť niečo vážnejšie. Chcem navštíviť lekára ale momentálne prestupujem a nová doktorka ma môže vziať až od novembra. Tieto problémy som riesila sama pretože som nechcela ísť k pôvodnému lekárovi. Za všetky rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa jedná o vaginózu, teda porušeniu prirodzenej vaginálnej mikroflóry. Po liečbe Clotrimazolom si môžete realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom, následne odporúčam kúru vaginálnymi probiotikami, ktorú si bude vhodné realizovať pravidelne.

  • Mykóza

    , Autor:

    Dobrý deň, som 3 mesiace po pôrode a objavila sa u mňa mykóza. Môžem užívať už hociaké liečivá? Vedeli by ste mi nejaké odporučiť? Môj muž by potreboval asi tiež niečo na preliečenie ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skúsiť môžete vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, Canesten krém a vaginálne probiotiká. Najvhodnejšie je však navštíviť Vášho obvodného gynekológa, keďže väčšina účinejších prípravkov je na predpis a vhodné bude realizovanie výteru z pošvy a na základe kultivácie sa nasadí potrebná liečba. Partner zatiaľmôže užívať tiež Canesten, podľa kultivácie sa liečba môže upraviť.

  • Mykoza

    , Autor:

    Zdravim , stále po menštruácii mám mykozu ako to liečiť ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám urobí výter z pošvy a ba základe výsledkov nasadí potrebnú liečbu. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívať vaginálne pribiotiká.