Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,760 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Antikoncepcia

    , Autor: Bianka17

    Dobrý deň prajem,
    užívam hormonálnu antikoncepciu MISTRA prvý mesiac.

    29.07.2020 som dobrala celý blister. Od 30.07 som mala mať 7 - dňovú pauzu. Po 2 - dňovej pauze som začala krvácať. Myslela som si, že je to menštruácia, ktorá začala skôr a tak som začala s užívaním druhého blistru 31.07.

    Menštruácia to teda nebola, keďže ju mám už 5 - ty deň a je to skôr ako špinenie s kvapkou krvi.


    Otázka teda je, že či mám pokračovať s tabletkami až kým všetky z terajšieho blistra nevezmem alebo nasadiť 7 dňovú pauzu, aby sa menštruacia dostavila.

    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu, ale o krvácanie z vysadenia. Bez ohľadu na to, či sa krvácanie dostaví alebo nie, dodržiavajte sedemdňovú pauzu. Ak ste ale už začali s užívaním nového blistra, doužívajte ho a následne si urobte sedemdňovú pauzu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kiki269

    Dobry deň beriem antikoncepciu aidee a chcem dá opýtať keby som zostala tehotná v novembri dostavalo by sa mi krvácanie v decembri a v januari?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, aj keď je žena tehotná, môže sa v prvých týždňoch vyskytovať krvácanie pripomínajúce menštruáciu. Ak však užívate hormonálnu antikoncepciu, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné.

  • Krvacanie

    , Autor: Katka 23

    Dobry vecer prajem , chcela by som Vas poprosit. Mam dobru kamaratku , ma 40 rokov , od mladosti ma hormonalny problem , nedostane menstruaciu bez antikoncepcie. V 17 rokov dostala prvy krat aj posledny , odvtedy uziva antikoncepciu. Oznamili jej , ze antikoncepcia ma 3 fazovu , jej nahradza vajecniky abude mat problem z otehotnenim. 23 rokov uziva antikoncepciu , menstruaciu ma tak 3 dni. Len stalo sa jej , ze cely mesiac oktober krvacala- spinila , jej gynekologicka , bola PN a ona nesla zastupujucej , pockala si na svoju. Samozrejme , ze urobila chybu. Krvacala- spinila cely mesiac oktober , potom sa to samo zastavilo a na druhy mesiac november dostala uz normalne menstruaciu. Ku svoje gynekologicke sa dostala az teraz v decembri. Bola vysetrena a gynekologicka povedala , ze je v poriadku. Medzi recou jej ale povedala , ze to mohlo byt z viacerych dovodov prechladnutie , tehotenstvo... Prosim Vas , je mozne , ked ma hormonalne problemy a uziva antikoncepciu , uz dlhe roky aby zostala tehotna ?
    Dakujem Vam.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného a správneho užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo málo pravdepodobné. Obvodný gynekológ vie jednoznačne vylúčiť tehotenstvo odberom krvi na beta HCG.

  • Deflagyn a menštruácia

    , Autor: Jaroslava

    Dobrý deň, kôli nejasný výsledkom steru mi lekár predpísal antibiotiká a po ich dobrati mi odporučil deflagyn gél. Zároveň však užívam antikoncepciu. Po prvom balení deflagyn gél sa nedostavila menštruácia. Môže byť príčinou užívanie gelu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Deflagyn s tým nemá nič. Príčin môže byť viacero, užívaná hormonálna antikoncepcia, užívané antibiotiká, ... Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach sa pýtajte Vášho obvodného gynekológa, ktorý najlepšie pozná všetky okolnosti a najmä výsledky vyšetrení.

  • Antikoncepcia - predpis

    , Autor: Melania

    Dobrý deň,
    mám 20 rokov a stáleho sexuálneho partnera. Chcela by som si dať predpísať antikoncepciu, problémom sú moji rodičia - sú veľmi konzervatívni a nemôžu vedieť, že som pohlavne aktívna a teda ani že beriem antikoncepciu. U gynekológa som bola raz, v 16, kvôli neustálym kŕčom (aj mimo menštruácie), zo ženskej stránky bolo vtedy všetko v poriadku. Najradšej by som ale nešla znovu k tomuto gynekológovi, pretože v našom malom mestečku sa nič neutají.
    Môžem ísť k cudziemu (poprípade súkromnému) lekárovi v inom meste? Môže mi predpísať antikoncepciu a spraviť vyšetrenia, aj keď som zaevidovaná u iného lekára? Ďakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie, nemôžete mať dvoch obvodných gynekológov. Ak máte kartu zaevidovanú u jedného gynekológa, môžete si ju preniesť k ďalšiemu gynekológovi. Pred predpísaním antikoncepcie je potrebné realizovať minimálne odbery krvi až následne pri negatívnych výsledkoch Vám môže byť antikoncepcia predpísaná.

  • Ovulacia-otehotnenie

    , Autor: matulka537

    Dobrý deň . mám otázku ohľadom možnosti otehotnenia. Dňa 8.10 som mala nechránený pohlavný styk. S partnerom sme si dávali pozor a však stať sa mohlo čokoľvek. Dňa 20.10 som dostala štandardne menštruáciu. Krvácanie bolo ako vždy . Teraz by som mala mať po správnosti ovuláciu no mam zmiešane pocity, jemne ma bolí podbruško a mam citlivejšie prsia. Takéto príznaky som pri ovulácií nikdy nemala, skôr zvyknem mať zvýšený výtok a jemne špiním. Neviem či je to bežné. Je možné že som otehotnela aj napriek menštruácií ktorá bola? A už by mi dajme tomu dnes test ukázal tehotenstvo? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, prerušovaný pohlavný styk nie je antikoncepcia. Ak ste mali nechránený pohlavný styk, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Niektoré ženy počas prvých týždňov tehotenstva špinia v pravidelných intervaloch pripomínajúcich menštruáciu. Za daných okolností by už mal byť tehotenský test pozitívny. Odsledujte si to. Pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.