Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,387 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Bolest

    , Autor:

    Dobry den pan doktor
    Prosim o Vasu radu. S manzelom sa snazime o babatko, vysadila som Hak pred 3 mes po 10rokoch. Som 25DC a uz asi tyzden pocitujem tahavu bolest striedavo v oblasti vajecnikov,obcas ma to tak picha. Ine tazkosti nemam co to moze byt? Je nutne zajst ku gynekologovi? Dakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto Vám poradiť neviem, možností môže byť viacero. Ak ste užívali HAK 10 rokov a bola dlhodobo blokovaná ovulácia, po jej vysadení sa obnovuje dozrievanie folikulov a samotná ovulácia, čo môže mať rôzne sprievodné prejavy, od bolestí, po krvácanie. Odsledujte si to. Samozrejme, pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Bielo hnede hrudky

    , Autor:

    Dobrý deň. Beriem hatk leverette na upravu ms cyklu pretoze mavam spinenie cca 10 dni pred ms. Avsak hocikedy uprostred cyklu zacnem spinit alebo mavam take hnedo biele hrudky... aj pocas ms (aj ked neberiem hatk) mavam take zvlastne bielo krvave zrazeniny... co to moze byt? Niekedy aj velmi velke. Bola som na vysetreni viac krat, maternica vraj vyzera byt v poriadku, krv je ok, mavam len vysoku sedimentaciu. Mavam aj palpacne bolestive vajecniky a jeden vajickovod uz mi zobrali kvoli sactosalpingu. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je sa ťažké bližšie objektívne vyjadriť. Príčin môže byť viacero. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať, aj počas celého cyklu. Ak budú ťažkosti pretrvávať a vylúči sa infekcia, bude vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Myóm na maternici

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa opýtať mama 43r ma myóm na maternici ktorý zatiaľ len sleduje gynekológ ci sa zväčšuje každé pol roka kontrolu ma až o 3 mesiace a teraz momentálne má dovolenku no mama už 5 deň po malej potrebe pozoruje krv na papiery bolesti brucha a niekdy tlak na konečník menštruácia jej skončila minulý týždeň chcem sa spýtať môže mať to krvácanie spoločne z myomom alebo je to niečo iné treba vyhľadať pohotovosť alebo počkať na gynekológa ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, uvádzané ťažkosti nemusia byť vôbec gynekologického pôvodu. Môže sa jednať aj o infekciu močových ciest. Nepoznám však žiadne bližšie informácie, okolnosti, ani výsledky vyšetrení, preto sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • zápal

    , Autor:

    Dobrý deň, pán doktor, chcela by som Vás poprosiť o radu. Som 7 mesiacov po pôrode (nekojím, menštruáciu mám pravidelne). Pred pár týždňami som cítila gynekologické problémy - bolesť pri pohlavnom styku, svrbenie pri vchode do pošvy. Bola som ta výter u gynekologičky, vyšiel mi pozitívne stafylokok. Brala som antibiotickú liečbu - čípky do pošvy a krém zvonku. Lekárka mi povedala, že táto liečba určite zaberie. Lenže po pár dňoch znova pociťujem svrbenie a dyskomfort. Mohlo sa stať, že antibiotiká nestačili? Je niečo z voľnopredajných liekov, čo by mi mohlo pomôcť? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa u Vás jednať o bakteriálnu vaginózu, ktorá je po užívaní antibiotík u žien pomerne častá. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a aplikujte si vaginálne probiotiká. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vajecniky

    , Autor:

    P.doktor ďakujem za odpoveď...a ešte sa chcem spýtať..že tie bolesti vaječníkou...vlastne je to preto že sa trebárs odďaľuje menzes...ďakujem za vašu trpezlivosť s nami ženami...otázka predošlá bola bolesti vaječníkou pri užívaní norethisteron...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, norethisteron pôsobí na viacerých miestach a úrovniach, jednak tlmí tvorbu pohlavných hormónov a zabraňuje zretiu folikulov a ovulácii, ďalším účinkom je schopnosť zastaviť maternicové krvácanie. Miestny účinok na sliznicu maternice vedie k prerušeniu krvácania z maternice, ktoré nie je viazané na menštruačný cyklus.

  • Vaječníky

    , Autor:

    Dobrý den môžu ma bolieť vaječníky pri užívaní norethisteron..užívam tretí deň..ráno a večer jednu tabletku..mám ich užívať 14 dní...mám 49 rokou...ďakujem za odpoveď...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas užívania lieku sa môžu vyskytovať bolesti v podbrušku. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.