Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,717 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • gynazol

    , Autor:

    Dobrý deň. Som v 18 týždni tehotenstva a včera som použila gynazol. Dnes od rána mám akoby unik tekutiny po kvapkach ktorá je bez zápachu a farby. Chcem sa opýtať či to môže byť po gynazole alebo je to unik plodovej vody. Inak nepociťujem žiadne bolesti ani iné problemy. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Gynazol môže spôsobiť výtok, skôr predpokladám, že to je z toho. Ak sa Vám však niečo nezdá, navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Mykóza kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Poposila by som Vás o velmi cennú radu keďže som už velmi zúfalá. Mám 29rokov. A dlhé roky bojujem z opakovanými mykózami ktoré sa mi nonstop vracajú naspeť a ničia mi tým moj sexuálny život. Ktorý nemám skoro vôvec. Zdá sa mi že mám mykózu stále. Vačsinou keď mi lekár zobere kultiváciu mám veľmi premnožené kvasinky. Niekedy kombinácia kvasinky aj baktérie. Lieky ktoré mi gynekológ predpíše mi iba utlmia ale vôbec nevyliečia. Ťažkosti ktoré ma trápia sú pálenie, svrbenie, biely hrudkovitý výtok, ale aj suchosť z vonku takže mám to vždy podráždené a mám pocit že sa musím stále natierať. Ťažkosti po dobratí liekov mám za pár dní zase naspeť. Už naozaj neviem čo mám robiť. Už som skúsila asi všetko čo sa dá. Výplachy, krémy, vaginálne probiotiká, antibiotiká aj antimykotiká. Je mi to trápne chodiť naozaj každý mesiac gynekológovi pretože ma naozaj tak často tie mykózy mám. Lieky ktoré som naposledy užívala sú vačsinou tak 1mesiac odstup medzi užívaniami: Mycomax, Gynazol, Gyno-Pevaryl, Bactroban, Flucosandoz, Macmiror guločky aj krém. Ale aj z lekárne: Lactofloor, Canesten, Gyntima vag.probiotika, Gynimun vag. probiotika. Viac krát som si prešla liečbou z Wobenzymom na dlhšiu dobu napr na 2mesiace 3x5 tabliet. Ale bez výsledku. Aj liečbou Candivac.A to sú iba niektoré z liekov ktoré som užívala.
    Mala som aj baktériu ureaplazmu ktorá je preliečená antibiotikami Doxyhexal. Pri ďalšej kontrole som ju už nemala.
    Som po chirurgickom zákroku február 2020
    Periuretrálna cysta 7x10mm s homogénnou echoštruktúrou v oblasti vonkajšieho ústia uretry cystická rezistencia volne pohyblivá. Pri chirurgickom zákroku bola iba vypustená a rozbor cysty mi nedali.
    Keď som si čitala na internete o kvasinkách.
    Našla som či nemám skúsiť protikvasinkovú diétu a vynechať múku, cukor, mlieko. Alebo k akému lekárovi ísť dermatovenerologovi alebo gastroenterologovi? Či mi tam neporadia z kvasinkami aj otom čo môžem a nemôžem jesť aby sa mi to stále nevracalo naspeť. Poprosím vás čo by som mala alebo nemala užívať aké lieky?
    Chcela by som vas poprosiť ako mám ďalej postupovať. Za vaše rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmena stravy má vplyv na kvasinkové ochorenia. Spomínanú diétu dodržiavať môžete, môže Vám to pomôcť. Nevylučujem tiež, že sa u Vás vyskytuje porucha imunity. Pri užívaní takého množstva prípravkov a preparátov, aj napriek užívaniu vaginálnych probiotík, sa v kombinácii s imunitným deficitom mohla rozvinúť vaginóza. Dermatológ Vám môže predpísať prerparáty, ktoré si môžete aplikovať zvonku, príčinu problému a gynekologické ťažkosti to však nevyrieši. Vyhľadal by som skôr imunológa a skontroloval, či nie je problém práve tam. Vaginálne probiotiká môžete užívať naďalej, najlepšie v kúrach. Dôležité je aj vyšetrenie moču, či sa nejedná o skrytú bezpríznakovú uroinfekciu, ktorá by mohla narušiť vaginálnu mikroflóru a napomôcť rozvoju infekcie.

  • Narusene vaginalne prostredie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, píšem Vám ohľadom môjho často sa opakujúceho problému. Akonáhle zjem väčšie množstvo cukru, ihneď sa objaví svrbenie, pálenie a opuch, no výtok žiaden, iba biely povlak. Obzvlášť ma trápi ten opuch, pri vkladani tabliet cítim že cely vstup je taky zuzeny, je to tvrde, vystupujúce, ťažko priechodné. Ako prvé som si nasadila jednorazový krém gynazol vnútorne, plus lokálne som pridala fungicidin, no svrbenie, opuch a biely povlak stale pretrvávajú, tak teraz na štvrtý deň som začala vkladať probiotiká gynimun. Samozrejme som výrazne obmedzila cukor a dodrziavam všetky opatrenia. Mam pokračovať v užívaní probiotík alebo je nutné opakované antimykoticke preliecenie, resp.moze to byť niečo iné ako mykóza? Zrejme mam narušené vaginálne prostredie, ako by som ho mohla znova obnoviť, aby už nedochádzalo k premnoženiu kvasiniek? Ďakujem Vám za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa u Vás jedná o candidózu. Skúste obmedziť sladké, aplikute si vaginálne výplachy a pokračujte v užívaní vaginálnych probiotík. Zvonku si môžete potierať voľnopredajným Canesten krémom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia a výsledku výteru z pošvy na kultiváciu nasadí potrebnú liečbu.

  • Vulvitída a pôrod

    , Autor:

    Dobrý deň,

    prosím, mam 4 dni do termínu pôrodu a asi 3 dni dozadu som začala pociťovať neustále svrbenie a pálenie na vonkajších a vnutornych pyskoch a okolo posvoveho vchodu. Bola som u lekárky a predpísala mi Gynazol na jednorazové vytlačenie do pošvy a na vonkajšie potieranie mast Macmiror Complex. Včera večer som si teda dala Gynazol a dnes som sa 1x potrela Macmirorom, pričom ma po tomto potreti začala pociťovať este väčšie pálenie a rezanie. Už v minulosti som uzivala Macmiror vkladacie tabletky a spôsobovali mi podobne problémy. Mam v podstate tieto problémy už chronické, liečila som sa uz viackrát na mykozy aj bakterialne infekcie, preto mam doma v zásobe rôzne masti a vkladacie tabletky, napríklad aj Canesten mast alebo napríklad probiotika Gynoflor... Myslíte teda, že si môžem namiesto Macmiror masti nasadiť Canesten mast? Bude to rovnako účinné alebo pri Canestene dlhšie trvá, kym sa prejavia účinky liečby? Pripadne môžem si nasadiť od pondelka aj Gynoflor na vkladanie do pošvy a zároveň sa natierať aj Canestenom? Neviem ako mam postupovať, keď to chcem preliecit do pôrodu.... A môže takáto infekcia uškodiť pri pôrode bábätku, mam si potom vypýtať infuziu s antibiotikami? Vopred ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžete užívať všetky spomínané preparáty. Ak Vám Macmiror nerobí dobre, používajte Canesten, môžete si realizovať aj vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, môžete užívať aj Gynoflor. Ak nie ste GBS pozitívna, antibiotiká sa počas pôrodu profylakticky podávať nemusia.

  • Po hysterektomii

    , Autor: Lucia

    Dobrý deň porosila by som o pomoc.V decembri 2017 som podstúpila hysterektomiu a keďže som mala výtok moja lekárka mi zobrala vyter a potvrdila sa pleseň a anginoveho bacila streptokoka to bolo asi dva týždne po operácii bola som preliečena asi tri krát antibiotiká a plus ešte nejaké lieky na vkladanie a aj peroralne.Po liečbe bol výsledok vyteru negatívny.V máji som bola v kúpeľoch a odvtedy mám stále výtok opäť pleseň a aj streptokok opäť liečba zatiaľ neúčinna teraz užívam Prokanazol a gynazol a čakám na ďalšie výsledky vyteru.Ale vyskytol sa ďalší problém na kyptiku po vajecniku tam kde som po operácii mala biely povlak a aj to mokvalo sa mi spravilo granulacne tkanivo .Že ho treba odstrániť nejakým oškrabanim aspoň takto som to pochopila.Mám obavy z bolestí lebo pri vyšetrení a odobratí sterov ma to veľmi ale ozaj veľmi bolelo tak si neviem predstaviť ako bude prebiehať to odstránenie( a to vydržím dosť)Prosím akým spôsobom sa to dá odstrániť? A je pravda že sa to znova spraví? Ako by sa dalo predísť tomuto ? A prosím ešte po operácii mám bolestí pri moceni ale iba prvé ranné je bolestivé dá sa to vydržať ale je to nepríjemne čo s týmto problémom ďakujem za odpoveď L.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, granulačné tkanivo na pošvovom pahýle po hysterectomii sa dá odstrániť vrámci jednodňovej chirurgie, je to výkon v celkovej narkóze, takže bolesti mať nebudete. Riziko, že sa opäť toto tkanivo vytvorí je stále, ale je to veľmi málo pravdepodobné. Pri ťažkostiach s močením po konzultácii s gynekológom navštívte urológa. Kúpele ako aj termálne vody sú rizikovým zdrojom pošvových infekcii, postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolest

    , Autor: Silva11

    Dobrý deň. Bola som pred pár dňami u gynekológa a povedal mi že mám Herpes Simplex a mykozu. Predpísal mi Gynazol krém a Zovirax. Ale pri zoviraxe som sa Dočítala že sa nesmie používať na pohlavne orgány lenže keď mi to predpísal tak verím že to používať mám. Čo sa týka Gynazolu tak som si ho aplikovala včera večer a odvety pali a skrabe vchod do posvy. Mám akoby male ranky a neskutočne má pali pri moceni až tak že plačem ale odkedy tam mám ten krém boli to ešte viac takze cikam čo najmenej. Preto sa chcem spýtať lebo je písané že 3 dni by sa to nemalo vyplachovat lenže dosť mi pomáha keď si sadnem do vane, pustím vodu a cikam takto, myslite že by sa ten krém mohol rozpustiť ? A ešte jednu otázku , nemalo by to po 2 dňoch zabrať a byt mi lepšie nie horsie ? A takze mám pocit že tie male herpesi vôbec nemiznú po zoviraxe

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je viacero možností, ako liečiť Herpes Simplex aj mykózu, závisí od nálezu a obvodného gynekológa, aký postup zvolí. Nevidel som nález, neviem sa k tomu bližšie vyjadriť. Ak však nasadená liečba nezaberá, resp. Vám spôsobuje ťažkosti, navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý po konzultácii s Vami upraví alebo nasadí inú liečbu.