Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,760 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • menstruacia

    , Autor: viki927

    Dobry den, chcem sa opytat ci je to v poriadku, ked minuly cyklus som mala menstruaciu v 2. den od prestania uzivania antikoncepcie ale v tento cyklus uz je po 3. dni a menstruacia nedosla a mala by dojst na 2-3 den podla letaka uzivam antikoncepsiu dienorette. Bolesti mavam obcasne ale krvacanie nenastalo.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa krvácanie z vysadenia zvykne dostaviť na 2.- 3. deň pauzy. Nemusí sa však dostaviť vôbec, alebo môže trvať iba jeden deň, aj to len vo forme slabého špinenia, či miernych menštruačných bolestí, ktoré sa ale nemusia dostaviť vôbec. Je to individuálne. Ak užívate tabletky hormonálnej antikoncepcie pravidelne, nemusíte sa obávať.

Podobné otázky

  • Spinenie

    , Autor: Dianka223

    Dobrý deň. Mám PCOS. Menstruacia naposledy v júli (duphaston,clostylbegyt). Tento týždeň som začala mat bolesti ako pred menštruáciou ale prišlo len špinenie/ ružový výtok bez zapachu. Iné bolesti nemám. Lekárke sa neviem dovolat, pýtam sa len preto či mám mat obavy alebo ešte mám počkať. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o počínajúcu menštruáciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa a v prípade nejasností alebo ťažkostí ho navštívte.

  • Krvácanie mimo cyklu

    , Autor: Erika_Gulašiová_0107012817

    Dobrý deň prajem,

    som 8 mesiacov po pôrode. Zo začiatku sa mi nechcela rozbehnúť menštruácia a tak som v decembri dostala ,,vyvolávačku". Menzes prišiel ( bol dlhší ako som mávala predtým). 2 týždne po skonceni menzesu má popichavalo pár dní v ľavom vaječníku , potom som začala špiniť a slabo krvácať. Pred mesiacom som bola na ročnej preventívnej prehliadke všetko som mala v poriadku , cytologia ok . Na kultivácii mi zistili nejakú baktériu užívala som polygynax. Čo to moze byť prosím Vás ? Mám znova navštíviť lekára ? Alebo to brat akože sa ešte stále dáva telo dokopy po pôrode aj keď to už je 8 mesiacov ? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, žena v období po pôrode nemusí mať menštruáciu aj rok, hlavne za okolností, že dojčí. Obnova menštruačného cyklu po pôrode je u každej ženy individuálna. Spočiatku to nemusí byť regulérne krvácanie, ale iba špinenia. Takto sa V8m však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Ellaone

    , Autor: Landika

    Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o odpoveď. Dňa 11.12 sme mali nechráneny styk, po ktorom som si do 3 hodin dala tabletku po Ellaone. Dňa 27.12 som dostala menštruaciu bez omeškania, avšak prišla mi o niečo slabšia. Test som si robila 6.1 a bol negatívny. Teraz pociťujem miernu bolestivosť prsníkov. Ale niekedy to mám tak, že po ukončení menštruácie ma do týždňa znova začnú bolieť. Môže to byť sprievodny znak aj tabletky? Že mi narušila ovuláciu, aj keď prvá menštruácia prišla hneď ? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruačný a ovulačný cyklus sú dva samostatné cykly, ktoré na seba nadväzujú. Užitie núdzovej hormonálnej antikoncepcie so sebou prináša často znepravidelnenie cyklu, prípadne neočakávané krvácanie, či bolesti v podbrušku alebo prsníkov. Odsledujte si to.

  • Meškanie kvôli ATB al. infekciám?

    , Autor: Erra77tttt

    Dobrý deň prajem, pán doktor. Päť dní mi mešká menzes, viem, ešte to všeličo môže byť aj nebyť, ale dnes som sa dozvedela, z výteru mi bol zistený streptococcus agalactiae. Ku gynekológovi sa dostanem až o týždeň. Ešte tak dlho mi nemeškala menštruácia. Mám aj citlivé prsia.Čo by ste mi poradili, pán doktor, v závislosti od eventuálneho tehotenstva by som sa mala liečiť na streptococ.? Môže aj táto infekcia spôsobiť meškanie/vynechanie menštruácie? Ešte by som dodala, pán doktor, pred mesiacom a pol som užívala amoxycyclin na silné prechladnutie, pred 3 týždňami doxycyclin na ureaplasma parvum. Pred týždňom Prokanazol 4tbl. Môže aj to kvantum liekov ovplyvniť meškanie/vynechanie? Už veľmi dlho plánujeme tehotenstvo. Aj v CAR už to máme rozbehnuté, v januári máme naplánovanú IUI. Teraz už len čakám, čo z toho všetkého vyjde, ale je to stresujúce a tak rada by som videla trošku jasnejšie. Testovať plánujem v piatok. Ďakujem Vám pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skôr si myslím, že meškanie menštruácie má na svedomí užívanie viacerých druhov antibiotík v poslednej dobe. Je možné, že sa menštruácia dostaví v dohľadnej dobe. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie. Postupujte podľa odporúčaní lekárov v centre asistovanej reprodukcie. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach, ako aj za účelom prípadného potvrdenia, či vylúčenia tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekológicke problémy

    , Autor: Annamaria233

    Dobrý deň. Menštruácia mi chodí vždy na čas no tento mesiac som dostala o 7 dní skôr a trvá mi už 10 deň a pritom normlne mávam 3-4 dní. Mam aj bolesti nie menštruacne skôr pichanie až ziletkovy pocit v podbrusku.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Môže sa jednať aj o infekciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.