Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,420 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Kŕče

    , Autor:

    Dobrý deň už asi 4 dni mam kŕče v podbrušku ako keby som mala dostať menštruáciu mam aj slabý vitok a nič viac kŕče niesu stále objavia sa sem tam menštruáciu mam nepravidelnú ale teraz mi mešká už 2 týždeň môj lekár neordinuje môžem mať zápal vaječníka? A ak áno dá sa niečo kúpiť v lekárni bez receptu ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, skôr si myslím, že bolesti v podbrušku sú z maternice, ale možností príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Nemusia byť len gynekologického pôvodu. Bez poznania okolností, nálezu a ďalších informácií sa Vám ale neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní alebo zhoršení ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa alebo gynekologickú pohotovosť.

Podobné otázky

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Bolesti a kŕče

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať… Pred pár dňami som mala sex s partnerom a začala som pri ňom z ničoho nič strašne krvácať… Neskôr som si všimla, že mám malú ranku z vnútornej strany vagíny… No zrazu som začala mať nesmierne bolesti popri močení, akoby kŕče vnútri pošvy tak silné, že sa na ne budím počas noci a aj na dotik to nesmierne bolí… Prosím nevedeli by ste mi poradiť čo by to mohlo byť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je sa veľmi ťažké bližšie objektívne vyjadriť. Môže sa jednať o trhlinky steny pošvy spôsobené pohlavným stykom. Spomínané štípanie pri močení môže značiť rozvíjajúci sa zápal močových ciest. Odsledujte si to. Odporúčam dostatočnú hydratáciu, aspoň 2 litre denne, urologický čaj, do pošvy si môžete aplikovať vaginálne probiotiká. Dodržujte aspoň 7 dní pohlavnú abstinenciu. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hysterektomia

    , Autor: Iveta

    Pán doktor som po dosť naročnej hysterektomii abdominalnej. Maternicu som mala prirastenu k hrubemu črevu, to iste aj vaječniky a v douglasou priestor bol vyplneny endometriozou.. Bolesti po operacii su, ale asi najviac ma trapi plynatosť. Keď dostanem krče do brucha, tak to boli ozaj riadne. V nemocnici mi na to dali 2 krat Espumisan. Je to často po najdeni. Stolicu som mla 3 krat.. Nejem nič draždive. Ako by som tomu mohla zabraniť, ? Je to nafukovanie po hysterektomii Ok, keď na črevach nebol robeny žiadny zasah?Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je vhodné sa pýtať operujúcich lekárov, ktorý poznajú presný operačný nález, ako aj všetky okolnosti. Priestor, ktorý zaberala maternica je teraz vyplnený črevami, takže črevá majú viac priestoru, musia si zvyknúť. Espumisan užívať môžete aj naďalej.

  • Streptokok

    , Autor:

    Dobrý deň Pán doktor mam otázku,minuli týždeň som bola u lekára mam necelé tri týždne do pôrodu môj doktor mi vzal steri vraj mam akési streptokoky a poslal ma domou stym ze o 2tyzdne mam prísť na kontrolu uz od víkendu mam bolesti pod bruškom stym ze počasie prejdu pupok mam na dotyk citlivý a hrozne bolesti v oblast ľavej obličky rano som ani spustené nemohla vstať zároveň kŕče v podbrušku, bolesti okolo brucha odisly ale okolo obličky su síce nie uz take sylne ako rano ale su a tazko sa mi pohybuje.Prosim Vas o radu co to môže spôsobovať moc Vam dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že máte nedostatočný príjem tekutín, obličky idú na prázdno a sú zaťažované, tlakom maternice na močovody dochádza k spätnému toku moču do obličiek a to spôsobuje zmeny na obličkách ako aj bolesti. Ak máte pozitívny nález z výteru z pošvy na Streptococcus agalactiae (GBS), pri príjme na pôrodnú sálu budete až do pôrodu dostávať antibiotiká. Pri akýchkoľvek ťažkostiach navštívte zdravotnícke zariadenie, kde plánujete rodiť.

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať či je možné tehotenstvo aj počas užívania HAK. Posledný týždeň mi nieje úplne najlepšie. Vadia mi rôzne jedlá, ktoré som doteraz mala rada, bolia ma kríže a zároveň aj mierne podbruško. V sobotu sa mi stala taká vec, že z ničoho nič som mala krče v bruchu a závraty, ktoré po pár hodinách odzneli. Test som si robila v nedelu bolo to 2 dni po pauze v HAK ale negatívny. Stále mi však nesedia príznaky. Nikdy som nič takéto nepociťovala.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva veľmi malá. Odsledujte si to. Príčina ťažkostí môže byť aj negynekologická. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára.