Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,312 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • probiotiká

    , Autor:

    Dobrý den, môžu byt pri kvasinkových infekciách v rámci prevencie nápomocné aj probiotiká užívané ústne, nielen vaginálne?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v prevencii vaginálnych infekcií alebo stabilizácii pošvovej mikroflóry klasické tabletkové probiotiká nepomôžu. Je potrebné užívať vaginálne probiotiká.

Podobné otázky

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, ďakujem za predchádzajúce odpovede a odporúčanie užívať macmirorom. Uvádzala som že mi boli predpísané ATB ZINNAT. Ospravedlňujem sa ale pomýlila som sa a boli mi prepísane atb CIPHIN 500. Aj tak by ste mi odporúčali radšej lokálnu liečbu macmirorom? alebo čo si myslíte o atb ciphin 500 ?dakujem :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, účinná látka Ciphinu je ciprofloxacin, takže účinok to bude mať. Môj názor je rovnaký, ak nebola E. coli zistená aj v moči, ale iba v pošve, vhodnejšia je lokálna vaginálna antibiotická liečba. Ciphinom si nepoškodíte, je potom ale vhodné užívať aj probiotiká medzi dávkami a počas liečby si do pošvy aplikovať vaginálne probiotiká.

  • Zelený výtok v tehotenstve

    , Autor: Nonka

    Dobrý deň. Som v 22tt. Celé tehotenstvo mávam prevažne vodnatý biely, niekedy svetložtlý výtok. Včera večer po toalete som na papieri našla trochu väčšie množstvo svetlozeleného hustého hlienu. Zatiaľ to vyzerá ako jednorázová záležitosť, nič ma nepáli ani nesvrbí. Svojmu gynekológovi sa bohužiaľ neviem dovolať a poradňu mám až o necelé 3 týždne. Mám sa znepokojovať a začať to hneď riešiť alebo sa mám zatiaľ iba sledovať? Prosím poraďte mi ako mám postupovať. Za odpoveď ďakujem a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžete si skúsiť urobiť vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a aplikovať si vaginálne probiotiká. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Ďakujem krásne za odpoveď :) chcem sa ešte spýtať aké vaginálne probiotika na úpravu pošvovej mikroflóry odporúčate? Ja som aplikovala gynoflor, ktorý mám ešte daľšie balenie, tak či stačí dopoužívať balenie a potom íst opät na vyštrenie? alebo mi odporučite iné probiotika? Antibiotika teda nie sú v tomto prípade potrebné? Odber moču mi nerobili, ale nemám žiadne problémy s močovými cestami tak neviem či je potrebné ist radšej na vyšetrenie...Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálnych probiotík je na trhu väčšie množstvo, je prakticky jedno, ktorý preparát budete užívať. E.Coli v pošve by som preliečil lokálnymi antibiotikami, napríklad Macmirorom a ž následne začal s aplikáciou vaginálnych probiotík.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.