Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,921 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • mykoza

    , Autor:

    Dobry den, uzivala som atb. Zinnat. Moja gyn. mi pri svrbeni predpisala Nystatin na vkladanie a Imazol plus. Toto vsetko vratane probiotik som uzivala aj pocas menstruacie ako bolo pisane v pribalovom letaku. Dnes som douzivala Nystatin a znova som pocitila dost silne svrbenie pokozky v ohybe,kde konci ochlpenie. Pokozka je cervena a podrazdenia. Citim take svrbenie, ci az pichanie ako na zaciatku liecenia. Co to ma prosim znamenat ? Musim znova navstivit gynekologa alebo to je pravdepodobne len podrazdenie pokozky ? Samozrejme hygienu dodrziavam. Nebolo by lepsie skusit radsej iny krem ? Napr. pytiol ? Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ťažko sa viem takto objektívne vyjadriť. Môžete skúsiť užívať aj Canesten ako aj Pytiol. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Gynee

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa na Vás obrátiť s prosbou mam neustále pálenie v oblasti pošvy čiže na vonkajších ženských pohlavných orgánov bola som u doktora vravel bajor ze to je mykoza ta sa však ani kvasinky nepotvrdili tak potom ze geniálny herpes vybrala som lieky valtrex aj herpesin krém aj partnera som pre liečila akurát po tých liekoch mi vymizlo pálenie pri močení začala som aj protikvasinkovu diétu lebo už neviem fakt ci zase mam ísť k svojmu gynekológi prosím vás cítim sa zle ne komfortné neviem ci to je z holenia alebo co ďakujem vopred za vašu radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto je veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť, ale skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká na obnovu vaginálnej mikroflóry a zvonku si skúste natierať Canesten krém.

  • gynoflor

    , Autor:

    Dobrý deň.
    P.gyn. mi predpísala gynoflor, čítala som že treba obmedziť sladkosti a škrob. No nič take mi doktorka nepovedala. Ako to je? Obmedziť? Neobmedziť? Nejaké rady? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vo všeobecnosti sa odporúča pri častých mykózach znížiť príjem cukrov. Odporúča sa to aj pri aplikácií vaginálnych probiotík, ale nemusíte striktne dodržiavať diétu ani sa nejak špeciálne obmedzovať.

  • Lieky na úpravu flóry

    , Autor:

    Dobrý deň, aké tabletky by ste mi odporučil na úpravu vaginálnej flóry po dobratí krému Jenamazol ale s tým že som asi alergická na nejakú zložku ktoré obsahujú tie tabletky na úpravu keďže sa mi stále vracia mykóza po začatí brania takých tabletiek. Existuje nejaká iná alternatíva? Brala som gynoflór a neskôr po ďalšej liečbe Gynolact. Po liečbe som bola na kontrole tam bolo všetko ok ale potom ako som začala brať na úpravu tak som musrla sa k lekárovi vrátiť lebo som znova mala pálenie a mohla som začať s liečbou znova. Existujú nejaké tabletky na úpravu flóry asi bez kyseliny mliečnej alebo niečoho čo majú tieto dva lieky spoločné? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínaný Gynolact je prípravok na úpravu vaginálnej mikroflóry, jedná sa o vaginálne probiotikum. Na trhu existuje viacero prípravkov, všetky sú voľnopredajné, skúsiť môžete Gynimun. Ťažko takto povedat, každej žene vyhovuje iný preparát. Spýtajte sa v lekárni, tam majú najlepší prehľad o dostupných vaginálnych probiotikách, ako aj o ich referenciách.

  • Narusene vaginalne prostredie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, píšem Vám ohľadom môjho často sa opakujúceho problému. Akonáhle zjem väčšie množstvo cukru, ihneď sa objaví svrbenie, pálenie a opuch, no výtok žiaden, iba biely povlak. Obzvlášť ma trápi ten opuch, pri vkladani tabliet cítim že cely vstup je taky zuzeny, je to tvrde, vystupujúce, ťažko priechodné. Ako prvé som si nasadila jednorazový krém gynazol vnútorne, plus lokálne som pridala fungicidin, no svrbenie, opuch a biely povlak stale pretrvávajú, tak teraz na štvrtý deň som začala vkladať probiotiká gynimun. Samozrejme som výrazne obmedzila cukor a dodrziavam všetky opatrenia. Mam pokračovať v užívaní probiotík alebo je nutné opakované antimykoticke preliecenie, resp.moze to byť niečo iné ako mykóza? Zrejme mam narušené vaginálne prostredie, ako by som ho mohla znova obnoviť, aby už nedochádzalo k premnoženiu kvasiniek? Ďakujem Vám za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa u Vás jedná o candidózu. Skúste obmedziť sladké, aplikute si vaginálne výplachy a pokračujte v užívaní vaginálnych probiotík. Zvonku si môžete potierať voľnopredajným Canesten krémom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia a výsledku výteru z pošvy na kultiváciu nasadí potrebnú liečbu.

  • Problém s liekom

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor,
    som odcestovaná na dlhšie v Španielsku a začala sa mi prejavovať mykóza (svrbenie, začervenanie, mierna bolesť). Môj doktor mi poradil, že si mám kúpiť nystatin galvex alebo clotrimazol. Nič také tu nemajú a pani v lekárni mi dala Canesten 1 (500mg) tabletu a canesten crem. Myslíte, že to bude stačiť? Ako dlho trvá liečba s touto tabletkou a ovplyvňuje táto tableta účinnosť antikoncepcie? (teda ci ovplyvní po liečbe zvyšok balenia antikoncepcie)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Canesten sa požíva na liečbu mykózy aj u nás. Či bude liečba dostatočná Vám nepoviem. Vplyv na antikoncepciu to nemá, počas liečby ale dodržujte pohlavnú abstinenciu. Po liečbe užívajte vaginalne probiotiká.