Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,007 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň, 11.9 mi začala menštruácia 17.9. mi menštruácia skončila, 5dní od skončenia menštruácie(22.9) som začala špiniť, špinenie trvá do dnešného dňa. Chcela by som sa spýtať z čoho môžem špiniť.
    Za odpoveď ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, možností prečo opäť špiníte je viacero. Vyjadriť sa však objektívne bez poznania všetkých okolností a bez vysetrenia neviem. Každopádne si to odsledujte. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí ďalší postup.

Podobné otázky

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý večer chcem sa spýtať že keď užívam antikoncepciu leverette a mala som slabo ruzovy vytok a 5 dní mi už mešká menštruácia

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, či zo spádu hormónov. Špinenie je pomerne časté, môže sa vyskytovať. Krvácanie by sa v prípade tohto preparátu malo dostaviť počas užívania placebo tabliet. Niekedy však ku krvácaniu nedôjde, ale prejaví sa to v podobe krvavého výtoku. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Mykoza

    , Autor: Kativa12

    Dobry den. S manzelom sme mali nechraneny pohlavny styk. Avsak den na to som volala gynekologicke, ze mam akesi palenie, tak mi odporucila jenamazol 2%. Ja som ho 3dni zobrala, ale rozmyslam, ze co ak som uz tehotna a ja som ho vzala. Do menstruacie je daleko. Takze neviem teraz. Posledna menstruacia mi skoncila 9.10-10.10. tak na prelome. Neviem ci som v case pohlavneho styku mala plodne dni. 14.10. Nerieisila som plodne, neplodne dni doteraz, chranili sme sa. Tento mesiac sme sa rozhodli, ze zacneme pracovat na dietatku. A teraz som citala na nete, ze clotrimazol sa nesmie.... A ja som si ho uz dala. A som v strese. Mohla som pripadnemu dietatu nejak ublizit?
    Dalsia otazka je: kolko dni po dobrati jenamazolu sa mozeme zacat snazit o dieta?
    Dalsia otazka: ak otehotniem s mykozou je to velky problem. Mykozy sa mi opakuju a cakat s tehotenstvom uz nechceme.
    Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v skorom štádiu tehotenstva platí zásada všetko alebo nič. Ak sa má zárodok ujať, ujme sa a lieky na to vplyv mať nebudú. Mykózu by som nezanedbával. Bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa. Ak máte časté mykózy, skúsiť možte realizovať vaginálny výplach Cloginom alebo Rosalginom a aplikovať si vaginálne probiotiká.

  • Otázka - konizácia, tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň, mám dohodnutý termín na konizáciu v novembri v nemocnici Šaca, bolo mi sterom zistené H-SIL tak som to bezodkladne začala riešiť, HPV - neg., ureaplasma parvum - poz.... Meškala mi menštruácia, spravila som si test, kt. bol pozitívny a bolo odberom krvi potvrdené, že som tehotná (cca 5tt).. ako teraz ďalej postupovať? Budem musieť podstúpiť interrupciu alebo ako sa tieto prípady riešia ? Čaká ma ešte ďalší odber, nakoľko hodnota HCG bola nízka. Ďakujem za pomoc

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak je tehotenstvo žiadané, bude potrebné stav odsledovať. Konizácia sa odloží. Najskôr však treba potvrdiť, či sa jedná o normálne a zdravé tehotenstvo a na základe týchto skutočností ďalej postupovať.

  • Kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň. Dlhodobo mám problémy so zápalmi a bolestami v podbrušku. Hneď ako mi skončí menštruácia, začne neznesitelné svrbenie. Brala som už všetko možné, aj fluconazol, niečo pomohlo viac, niečo menej. Jediné čo mi pomohlo na dlhšiu dobu bol candivac. Potom som ho však vysadila a všetko sa vrátilo. Mávam aj bolesti v podbrušku a krížoch a slabučké krvácanie s hlienovitým výtokom. Niekedy má po styku problém aj partner, ale u neho sa to vylieči za pár dní natieraním canestenom. Preliečili sme sa s partnerom aj na ureaplasmy, ale nepomohlo to. Snažím sa nejesť sladké, spodné prádlo prežehľujem, beriem vitamíny, probiotiká. Mám oslabenú imunitu, takže som brala aj lieky na posilnenie imunity od imunológa, ale môj problém pretrváva. Jediné čo mi pomáha aspoň na chvilku je gynopevaryl alebo canesten tablety - tam však mávam problém s tým, že sa väčšinou nerozpustia. Ale za pár dní je to naspäť. Skúšala som aj rôzne probiotiká (gynimun, gynoflor, lactofeel). Teraz som si kúpila boraxové globule, dávala som si ich 2 x denne ale ani tie nepomáhajú. Ešte som rozmýšľala že skúsim betadinove cipky, neviem ci pomahaju aj na mykozy alebo len na bakterialnu infekciu? Vedeli by ste mi ešte niečo poradiť? Ďakujem za pripadnu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ešte by som realizoval výter z pošvy, ale aj močovej rúry na Trichomonas vaginalis, ktorý môže spôsobovať popisované ťažkosti.

  • Krvacanie mimo cyklus

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať, nedávno som zmenila HAK (momentálne užívam Zoelly) a menstruacia mi meškala mesiac, neskôr som cielene menštruáciu oddialila kvôli dovolenke. Menštruáciu som dostala pri užívaní placebo tabliet a trvala približne 7 dní, potom som pár dní špinila. Nedávno sme mali s priateľom pohlavný styk počas ktorého nastalo silné krvácanie. Odvtedy trochu špiním a dnes som mala mierne krvácanie s miernymi bolesťami v podbrušku. Menštruacia mi pritom skončila len pred 10 dňami. Môže to byť zo zmeny HAK, po prípade tým, že som nemala menštruáciu 2 mesiace? Už pol roka mám problémy s krvácaním mimo cyklu z HAK, bola som aj na vyšetreniach a moja gynekologička mi vždy povedala že je všetko v poriadku, dokonca som bola v auguste na ročnej prehliadke a vždy bolo všetko ok. Prosím o radu, začínam byť naozaj znepokojená keď moje problémy trvajú tak dlho.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie mimo cyklu môže vyskytovať. Samozrejme, pri zmene preparátov sa môžu takéto ťažkosti vyskytovať, organizmus si musí zvyknúť. Ak však vedľajšie, či nežiadúce účinky prevýšia očakávaný pozitívny účinok, je vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.