Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,867 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Špinenie

    , Autor: Iveta

    Pan doktor , mam už skoro 50 rokov. V januari som vysadila HAK kvoli veku, lebo sa u mňa už prejavovali navaly, potenie.Odkedy som to vysadila mam niekedy špinenie kratkodobe mimo menzes a hlavne pred menzesom. Hormony zatiaľ v poriadku, FSH zvyšene nie je.V januari mi vo vytere doktor zistil Gardnielu vag. -dufam, že to dobre pišem, bolo to po ATB, ktore som brala, kvoli angine a doktor mi povedal, že to mohlo byť premnožene aj z tych antibiotik, Preliečili sme to Entizolom a Polygynexom. Kontrolny vyter bol v poriadku. Problemy nemam žiadne, ani vodnatý vytok aky sa popisuje, ani svrbenie, palenie.Namala som to ani vtedy, keď to bolo zistene nahodne pri prehliadke.Možu aj nejake bakterie sposobovať špinenie, alebo je to podľa Vas rozhadzane hormony? Ďakujem za odpoveď a prajem pekny deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie a nepravidelný menštruačný cyklus u Vás súvisí s premenopauzou. Ste vo veku, kedy už hormonálna činnosť vaječníkov pomaly ustupuje, menštruácia môže byť nepravidelná, najmä ak doteraz bola pravidelná, navodená hormonálnou antikoncepciou. Krátkodobé špinenie mimo cyklu alebo špinenie pred menštruáciou s plynulým prechodom do menštruácie je pomerne bežná vec vyskytujúca sa aj u mladších žien. Odsledujte si to. S baktériami to súvis nemá, navyše ak ste v sledovaní gynekológa a všetky výsledky máte v poriadku. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade objavenia sa nových ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň. Som na 9.DMC. Pred 2 dňami mi skončila menštruácia. Včera sme mali s partnerom styk a dnes mam bezovo-hnedy výtok. Čím to môže byt? Uz 3,5 roka mam problem s hnedo-červeným spinenim pred menzesom . Sono aj cytologia je ok, ale mam pozitivitu hpv. Užívam Duphaston na úpravu cyklu. Čo ma tento mesiac prekvapilo - mam citlive prsia aj po menzese. Čím môže byt spôsobené dnešné spinenie? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin špinenia môže byť viacero, vplyv na to môže mať aj Duphaston. Takto sa Vám však bližšie vyjadriť neviem. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor, gynekológ mi na kvasinky predpísal clotrimazol AL 100 na 6 dní, ja som si dokúpila candibene krém na vulvu. Lieky aplikujem tretiu noc, začala som mierne krvácať, resp.zvyšky lieku, ktoré vylučujem sú zafarbené doružova. Pálenie, ktoré som pociťovala pred liečbou, pociťujem stále. Mám dlhodobé opakované pálenie a výtoky, preliečena som bola už xy antibiotikami (per os,lokálne), ale problémy mám stále. Momentálne užívam Utrogestan (1.dávka pred mesiacom 10 dni 3x vaginalne, túto druhú dávku už per os- šiesty deň kvôli endometrióze). Mám v aplikovaní clotrimazolu a utrogestanu, keď mierne krvácam pokračovať naďalej? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ružový výtok môže byť spôsobený Clotrimazolom, nemusí sa vôbec jednať o špinenie. Ak sa Vám však spustí menštruácia, prerušte liečbu. Odporúčam užívať v pravidelných intervaloch vaginálne probiotiká, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru, ktorá sa opakovanými preliečeniami porušila.

  • Špinenie počas brania antikoncepcie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem
    Chcem sa opýtať. Beriem antikoncepciu Katya už skoro pol roka. Začala som používať menstruacny kalisok. Asi 3 mesiace dozadu. Pri poslednej menštruácii som mala silné bolesti aj ako keby v pošve. Ktoré pretrvávali aj po menštruácii. Brala som antibiotika. Bolesti prestali. Mam posledne 4 tabletky z blistra a objavilo sa u mňa hnedé špinenie ako keby mi začínala menstruacia, to isté sa mi stalo pár dní do zadu a po dni to prešlo. K môjmu lekárovi som objednana až 8. Marca. Viete mi poradiť čim to môže byť spôsobené

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je špinenie počas cyklu pomerne časté. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Pohlavny styk

    , Autor:

    Dobry den mam 17 pred 3 mesiacmi som mala uplne prvy sex a velmi som bola stresovana a neuvolnena pocas sexu som zacala dost krvacat neboli to len kvapky je to normalne ? Moze to byt preto ze sa mi pretrhla panenska blana a ze som nebola uvolnena ? Od vtedy som sex vobec nemala a bojim sa ze zase zacnem krvacat

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie či krvácanie pri prvom pohlavnom styku je vo všeobecnosti časté. Áno, môže to byť spôsobené aj pretrhnutím panenskej blany. Neuvoľnenosť a nepohoda tomu tiež nenapomáha. Odsledujte si to. Báť sa nemusíte. Je však možné, že sa špinenie či krvácanie vyskytne opäť. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hnedé špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň, užívam hak uz asi 6rokov cca,a teraz v strede cyklu(este mi ostáva 9tab.do “pauzy”) sa mi objavil tmavy hnedy vytok,ako keby aj tkanivá,čiastočky vytoku alebo ako to nazvat bez zapachu a bolesti,moze to znamenat nieco vaznejsie? Pred tym sa mi to este nikdy nestalo.. ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusí sa jednať o žiadny problém. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie môže vyskytovať aj mimo cyklu. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.