Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Antibiotika

    , Autor:

    Dobry den,
    Cca pred dvomi tyzdnami mi zacali problemy ako svrbenie a palenie na vonkajsej strane posvy. Po par dnoch sa pridala bolest pri moceni, avsak len pri zavere mocenia, pocit akoby mi zovrelo mechur, hlavne ked bolo mocu menej. Po tyzdni to trochu preslo, teraz je to spat. Bolest pri moceni je len ked je problem aj so svrbenim. V stredu vecer som jednorazovo uzila Afastural od lekara, dnes (piatok) mi podla vysledkov este zpred tyzdna - streptokok v moci - nadialku predpisal antibiotika ofloxin na 10 dni. CRP bolo v norme. Chcem sa opytat ci je nutne ich hned uzivat, antibiotika znasam velmi zle, mam slabu imunitu a po poslednych sa mi strasne rozvinula alergia, to ze je leto a je tazke vyhnut sa slnku pri ich uzivani je tiez neprijemne. Da sa pockat, ci este zaberie Afastural? Na svrbenie pouzivam zatial Rosalgin. Dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, máte zistenú urogenitálnu infekciu, ktorú je nutné preliečiť. Afastural by mal zabrať okamžite, respektíve do niekoľkých hodín. Podľa mňa to postačovať na infekciu u Vás nebude a v prípade pozitívnych výsledkov moča je potrebné užívať antibiotiká. Postupujte podľa odporúčaní lekára. Počas užívania antibiotík odporúčam užívanie probiotík, aj vaginálnych. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • macmiror, gynoflor

    , Autor:

    Dobrý deň prajem,
    chcela by som sa poradiť ohľadom liečby tabletkami macmiror. Bola som u mojej gynekologičky pretože som potrebovala vedieť, či je všetko tak ako má byť z dôvodu toho, že som brala na močový mechúr antibiotiká ciphrinol takisto som užívala vaginálne probiotiká gynimun a takisto som začala s výplachmi rosalginom. No asi týždeň pred menštruáciou som začala mať veľmi nepríjemné pálenie a svrbenie. Teraz neviem, či to bolo kvôli menštruácii alebo kvôli narušeniu flóry z výplachov. Preto som navštívila moju gynekologičku a predpísala mi macmiror a gynoflor. Kultivácie sú úplne v poriadku. Pred menštruáciou som užívala 3 tabletky macmiroru no mala som pocit, že svrbenie sa zintenzívnilo. Momentálne menštruujem a svrbenie a pálenie nepociťujem. Chcem sa teda opýtať, či mám po menštruácii pokračovať s liečbou macmiroru, 12 tabliet alebo užiť len 6 tabliet alebo prestať ich užívať a začať užívať gynoflor.
    Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, menštruáciou môže dôjsť k zmierneniu príznakov. Vaginálna liečba počas menštruácie samozrejme neprebieha. Vaginálne probiotiká užívajte aj naďalej. Ak boli výsledky kultivácie negatívne a ťažkosti pretrvávať nebudú, Macmiror užívať nemusíte, navyše ak máte pocit, že po aplikácii došlo k zhoršeniu ťažkostí.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Mykolplazmy a ureaplazmy

    , Autor:

    Dobry den,
    je prosim mozne, ze ureaplazmy mozu byt u mna v chronickom stadiu, ked som ich mala opakovane? Brala som totiz na respiracne ochorenie azitromycin, ktory sa dava aj na ureaplazmy, no ocividne mi na ne nezaucinkovalo, hoci som si ista, ze uz v tom case som musela byt nakazena. Je mozne, ze mi nezaberu ani tie antibiotika, ktore uzivam teraz (jedna sa o iny druh atb)? Ako prebieha chronicke štádium, je nemozne sa z toho uplne vyliect, ake tazkosti to moze sposobit v tehotenstve (mam na mysli postihnutie plodu, resp. spontánne potraty a pod.), moze to sposobit tiez neplodnost? V niektorych clankoch uvadzaju, ze ano, inde som citala, ze sa to nepotvrdilo výskumom. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ureaplazma je prirodzenou súčasťou pohlavného ústrojenstva. Niekedy nespôsobuje žiadne ťažkosti, inokedy môže byť priamou alebo nepriamou príčinou rôznych ťažkostí. Záleží aj od konkrétneho druhu ureaplazmy. Nie vždy je potrebné ju liečiť. Opakovaným a častým užívaním antibiotík môže naopak dôjsť k zníženiu prirodzenej fluóry, čo ešte viac prehĺbi ťažkosti. Názorov na liečbu je viacero.

  • Zápal

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Pred pár dňami som dostala antibiotiká na zápal prsníka. Mala som aj dosť vysoké teploty,zimnicu. Zápal ustúpil,no v prsníku mi ostalo pár hrciek,niektore sa snažím pomaly rozmasirovat.jednu mám aj tak pomimo,skôr medzi prsníkov a podpazuším, môže sa jednať o uzlinu?alebo mám navštíviť dr? Ako môžem v budúcnosti predísť zápalu? Dojčim už druhé dieťa,má 4 mesiace a stalo sa mi to prvý raz.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pravdepodobne sa jedná o časť mliečnej žľazy v hornom vonkajšom kvadrante prsníka. Takto sa však bez videnia objektívne neviem vyjadriť. Nahrievanie, masírovanie a vytláčanie, či odsávanie mlieka je jediným účinným spôsobom, ako predísť zápalu prsníka, či tvorbe abscesu.

  • Enterococcus faecalis

    , Autor:

    Dobry den uz dlhodobo mam problem s gardnerellou brala som vela antibiotik a tym padom mam stale gardnerellu dostanem ju aj pri chranenom pohlanom styku liecili ma entizolom a dalacin kremom a zistili mi ze nemam ziadne zdrave lactobacile v posve tym padom stale vznika garnberella uzivam aj ustne probiotika na vaginalne problemi aj do posvy zistili mi aj enterocuccus faecalis masivne mam dost velke bolesti urobili mi citlivost na antibiotika a dali mi macmiror len neviem ci tie bolesti sposobuje gardnerella alebo enterecoccus s coho to vznika so zapal moc.ciest dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík dôjde k vymiznutiu pošvovej mikroflóry a vzniká bakteriálna vaginóza. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, vaginálne probiotíka sú veľmi vhodné, je potrebné ich užívať v kúrach. Ak však máte predpísaný Macmiror, najprv ho doužívajte a následne kontinuálne prejdite do užívania vaginálnych probiotík. Pohlavný styk počas liečby nepraktizujte. Odsledujte si to a užívajte odporúčanú liečbu.