Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,320 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mykoza

    , Autor: nika-1994

    Dobry deň pán doktor chcela by som sa spytat z akého dôvodu v tele vznikne vaginalna mykoza? A je normalne keď sa aj často opakuje? Na internete som čítala že to môže spôsobovať aj antikoncepcia alebo velka konzumácia sladkosti..Vedeli by ste poradiť niečo čo rýchlo zaberie a je to voľnopredajne? Nemôžem ist momentálne k môjmu gynekológovi

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálna infekcia, medzi ktorú patrí aj mykóza vzniká pri porušení rovnováhy vaginálnej mikroflóry. Hormonálna antikoncepcia vo forme tabliet na to vplyv nemá. Nadmerná konzumácia niektorých druhov jedál ako aj užívanie antibiotík môže ovplyvniť mikroflóru v pošve a vznik mykózy. Odporúčam užívanie vaginálnych probiotík, aplikáciu vaginálnych vyplachov, napr. Clogin alebo Rosalgin, prípadne voľnopredajný Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam návštevu Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Mykoza a zvýšené ph

    , Autor: Miška_1109

    Dobrý deň, môžem mať kvasinkovú infekciu a zároveň aj zvýšené ph? ( pri zvýšenom ph by sa malo potom jednať aj o bakteriálnu vaginózu) ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v pošve je za normálnych okolností kyslé prostredie. Pri infekciách sa mení pH. Ak máte ťažkosti, navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení a výteru z pošvy určí ďalší postup a nasadí potrebnú liečbu.

  • Canesten 1 deň

    , Autor: michaelaa

    Dobrý deň, pred pár týždňami som dostala mykózu. V lekárni mi na to odporučili tabletku Canesten 1 deň. Keďže som medzitým dostala menštruáciu, tabletku som si dala až po jej skončení. Už prešli 3 dni od užitia, nepociťujem svrbenie ani pálenie ale mám hustý hrudkovitý výtok. Chcem sa opýtať, či je to po tejto tabletke normálne alebo sa mi mykóza nevyliečila, ba možno aj zhoršila? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, biely až bieložltý hustý hrudkovitý fluór je typický pre kandidózu. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia zhodnotí nález a určí ďalší postup. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom. Vhodná je aj kúra vaginálnymi probiotikami.

  • Vitagyn C

    , Autor: Ivanaevem

    Dobry den,

    liecila som sa na mykozu a po liecbe mi lekar odporucil vitagyn c, pretoze sa mi pravidelne mykoza vracala.. vcera som si tento krem zaviedla do posvy po styku s partnerom pretoze som mala pocit, ze citim mierne palenie. V pribalovom letaku je napisane, ze nezanechava ziadne stopy na nohavickach. Na druhy den asi po 12 hodinach po aplikacii zo mna zacal vytekat biely vytok a pride mi logicke, ze to bol ten krem.. ale kedze je v pribalovom letaku napisane, ze to ziadne flaky nezanechava, tak som trochu zmatena, ci sa mi mykoza nevratila v plnej sile aj ked nepocitujem svrbenie, mozno trosku palenie ale to tiez neviem ci si uz nenahovaram.. ide mi len o to, ci mi viete poradit.. moze ten krem vytiect po par hodinach alebo by nemal, ked to je tak napisane v letaku?? Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne bližšie vyjadriť neviem. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odsledujte si, či sa spomínaný výtok objaví. Ak áno, bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problemy

    , Autor: Mamimima

    Dobry den prajem,
    Prosim Vas o radu. V aprili som bola preliecena polygynaxom (crevne bakterie). V maji sa mi objavila mykoza (mozno aj z danych antibiotik?nepamatam si problemy s mykozou). U doktora som dostala predpis na clotrimazol 6xtabletka lokalne a krem clotrimazol. Vsetko spolu naraz, tak som plchopila, ze 6 dni. Kedze som pocitovala este trochu palenie, tak krem som uzivala 10 dni. Na 11 den som volala p. setricke, ze mam stale pocit palenia. Podla sestricky som ale bola preliecena, tak ze mozno je to nejaka alergicka reakcia a odporucila mi vitamin C a zavolat az o tyzden, ak to neprejde. V lekarni som si kupila candivac a vecer som si vsimla ze okolie dolu a trochu vnutri co vidiet je este zacervenane, takze asi odtial palenie. Vsimla som si aj trochu biely hrudovity vytok. Od druheho liecenia abstinujem. Na druhy den som vsak dostala menzes, takze navstevu u lekara musim na par dni tak ci tak odlozit. Co by ste mi prosim poradili ako nazor ineho odbornika? Moze to byt nedostatocne preliecena mykoza? Mozem skusit nejaky volnopredajny canesten lokalny tablety po menzes? Ku clotrimazolu som sa na 13sty den vratila, v pribalovom letaku sa uvadza ze sa ma dlhsie pouzivat, mozem uzivat alebo si skor privodim rezistenciu? Som 8 mesiacov po porode a este trochu kojim. Dakujem vopred velmi pekne za akukolvek radu. Ostavam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, časté užívania antibiotík môže spôsobiť bakteriálnu vaginózu. Vhodné je pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru. Počas menštruácie nemá zmysel aplikovať čokoľvek do pošvy, Canesten krém si môžete aplikovať tiež.

  • Mykóza kvasinky

    , Autor: Nikuška257

    Dobrý deň pán doktor. Poposila by som Vás o velmi cennú radu keďže som už velmi zúfalá. Mám 29rokov. A dlhé roky bojujem z opakovanými mykózami ktoré sa mi nonstop vracajú naspeť a ničia mi tým moj sexuálny život. Ktorý nemám skoro vôvec. Zdá sa mi že mám mykózu stále. Vačsinou keď mi lekár zobere kultiváciu mám veľmi premnožené kvasinky. Niekedy kombinácia kvasinky aj baktérie. Lieky ktoré mi gynekológ predpíše mi iba utlmia ale vôbec nevyliečia. Ťažkosti ktoré ma trápia sú pálenie, svrbenie, biely hrudkovitý výtok, ale aj suchosť z vonku takže mám to vždy podráždené a mám pocit že sa musím stále natierať. Ťažkosti po dobratí liekov mám za pár dní zase naspeť. Už naozaj neviem čo mám robiť. Už som skúsila asi všetko čo sa dá. Výplachy, krémy, vaginálne probiotiká, antibiotiká aj antimykotiká. Je mi to trápne chodiť naozaj každý mesiac gynekológovi pretože ma naozaj tak často tie mykózy mám. Lieky ktoré som naposledy užívala sú vačsinou tak 1mesiac odstup medzi užívaniami: Mycomax, Gynazol, Gyno-Pevaryl, Bactroban, Flucosandoz, Macmiror guločky aj krém. Ale aj z lekárne: Lactofloor, Canesten, Gyntima vag.probiotika, Gynimun vag. probiotika. Viac krát som si prešla liečbou z Wobenzymom na dlhšiu dobu napr na 2mesiace 3x5 tabliet. Ale bez výsledku. Aj liečbou Candivac.A to sú iba niektoré z liekov ktoré som užívala.
    Mala som aj baktériu ureaplazmu ktorá je preliečená antibiotikami Doxyhexal. Pri ďalšej kontrole som ju už nemala.
    Som po chirurgickom zákroku február 2020
    Periuretrálna cysta 7x10mm s homogénnou echoštruktúrou v oblasti vonkajšieho ústia uretry cystická rezistencia volne pohyblivá. Pri chirurgickom zákroku bola iba vypustená a rozbor cysty mi nedali.
    Keď som si čitala na internete o kvasinkách.
    Našla som či nemám skúsiť protikvasinkovú diétu a vynechať múku, cukor, mlieko. Alebo k akému lekárovi ísť dermatovenerologovi alebo gastroenterologovi? Či mi tam neporadia z kvasinkami aj otom čo môžem a nemôžem jesť aby sa mi to stále nevracalo naspeť. Poprosím vás čo by som mala alebo nemala užívať aké lieky?
    Chcela by som vas poprosiť ako mám ďalej postupovať. Za vaše rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmena stravy má vplyv na kvasinkové ochorenia. Spomínanú diétu dodržiavať môžete, môže Vám to pomôcť. Nevylučujem tiež, že sa u Vás vyskytuje porucha imunity. Pri užívaní takého množstva prípravkov a preparátov, aj napriek užívaniu vaginálnych probiotík, sa v kombinácii s imunitným deficitom mohla rozvinúť vaginóza. Dermatológ Vám môže predpísať prerparáty, ktoré si môžete aplikovať zvonku, príčinu problému a gynekologické ťažkosti to však nevyrieši. Vyhľadal by som skôr imunológa a skontroloval, či nie je problém práve tam. Vaginálne probiotiká môžete užívať naďalej, najlepšie v kúrach. Dôležité je aj vyšetrenie moču, či sa nejedná o skrytú bezpríznakovú uroinfekciu, ktorá by mohla narušiť vaginálnu mikroflóru a napomôcť rozvoju infekcie.